Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: htpc hjælp? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Skal have købt en ny htpc men skal det være nu og hvad skal jeg vente lidt endnu?

Har tænkt på at købe:

A3500+/3200+

Asus A8n-vm csm (nforce 430) micro-atx

Benq 1640

Maxter diamond max 10 250gb

X-mystiques 7,1 lydkort

1 gb value ram

Muligvis en happage TV-tuner (kan ikke huske hvad den populære model hedder men er der ik kun s-video output) for så burde man da vente for ellers skal kablet trækkes 6 meter.

1) Jeg står og mangler et godt lille kabinet (ca. samme størrelse og design som en DVD-afspiller og ikke højere end mit lydkort lige kan være der) kom med nogle forslag synes ikke rigtig jeg kan finde noget.

2) Kabinettet skal understøtte ir receiver og helst en vdf display eller hva det nu hedder (men kun hvis det kan vise sangnavn.

3) Kan man i øvrigt undvære mus og tastatur i MCE05 og kun bruge fjernbetjening?

Hvis der er nogle problemer med hardwaren så sig det venligst tak. Nforce 430 skulle efter en driver opdatering understøtte h.264 hardware decoding og har i øvrigt 1 dvi og 1 vga hvilket passer fint. Kan man i øvrigt steame trådløst fra en HTPC til en Xbox 360 men trådløs netværk? Den skal udelukkende bruges til afspilning af Musik/netradio, film afspilning, HD-TV optagning og visning (senere). 

4) Hvad kan man egentlig bruge den mere til?

5) Er det muligt at købe et eller andet kort så man kan få adgang til flere TV kanaler ligesom fx parabol men bare via internettet?

Til top Vis kasper-n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper-n

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 08 December 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper-n
Vedr. Hauppage ved jeg ikke hvad du mener med populær, men tror nok den mest udbredte model efterhånden er pvr 150 MCE, da MS MCE 05 understøtter dette kort.

1) Vedr. kabinet er det næsten oplagt at købe et kabinet a la Silverstone (fx lc10M) der både har højden til dit lydkort som fylder en del (har det selv), samt til dit ønske om remote, samt et integreret display fra Soundgraph, som kan bla. vise det aktuelle sang nummer mm. Remoten understøtter fx MCE, men receiveren i kabinettet understøtter ikke andre mærker som fx MCE tasatur.
Tror ikke du kan presse lydkortet ind i et mindre kabinet, med mindre du køber et PCI "vinkel"stik så kortet ligger vandret i kabinettet.

2) Tastatur og mus kan undværes til ren MCE 05 brug,når maskinen er sat op.

4) Tror du har nævnt samtlige punkter der gør den til en HTPC udover at den kan vise live tv med fx. time shifting, samt alm. pcbrug såsom internet, spil osv.

5) Hvis du bruger MCE (Kender ikke meedio og andre alternativer) er der i hovedmenuen et mulighed for div internet tjenester, pt. kun TV2 Sputnik i DK. Ellers findes der muligheder som http://www.streamtv.dk/.
Du behøves ikke et nyt kort uodver et netkort seføli!

Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

ok tusind tak for de mange svar Ellov. Havde egentligt også regnet med at købe et silverstone men er de ikke ret store i forhold til andre av-boxe?

Det med remoten forstår jeg ikke helt. Hvis altså den medfølgende remote controller følger med regner jeg med den virker i MCE 05 ik. Dvs at en god universalfjernbetjening også godt vil kunne bruges da nogle kan kopiere den infrarøde stråling fra andre fjernbetjeninger (har jeg hørt). Keyboard og mus har jeg ikke noget at bruge til når man kan styre det hele fra en fjernbetjening som du selv siger. Man kan vel også starte og slukke htpc'en med den ik? 

Er det muligt at steame direkte via trådløst netværk til xbox 360 som selvfølgelig også er opdateret til det?

Har egentlig lige fundet ud af at jeg har 2 antennestik i rummet så jeg kan nøjes med at splitte en af dem så den går til tv-tunerkortet (1m ledning) og stofanet, i hvert fald midlertidigt.

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hauppauge kortet er jo ikke det kort du skal trække et s-video kabel fra med mindre du vil sætte et kamera eller lignende til. Du skal forbinde dit tv via grafikkortet. Var det det du tænkte på?? JEg bruger selv et Hauppauge pvr mce500 kort med dual tuner. Det kan varmt anbefales!!

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

OK tusind tak vidste det faktisk ikke. Så blir det hele jo meget lettere. Er der nogen der ved hvordan man ændrer aspect ratio ved f.eks pal opløsning til 16:9? Har i øvrigt også et problem med 3 forskellige opløsninger på henholdsvis min computer skærm, TV og projektor. Er det noget der kan løses med macroer i MCE med genvejstaster på fjernbetjening eller automatisk bliver ændret ved visning af film? Forstår at der ikke kan ske output i flere opløsninger på en gang (har i hvert fald hørt det).

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 09 December 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Aspect ratio kan bla. ændres i MCE 05 og med den nye roll up 2 opdatering, har de tilføjet nogle ekstra, ved at "højreklikke" på remoten.

Vedr. oplsøninger der automatisk kan ændre sig ved forskellige aktiviterer, mener jeg at programmet Powerstrip er det optimale. Det kan prøves gratis i 30 dage og er et meget avanceret grafikkort program til justering af opløsninger, skærmfrekvenser osv. Prøv at rode lidt med, men det er meget avanceret. Men mon ikke snart grafikkortproducenterne får øjnene op for at sådane en løsning skulle være standard???

Og yes sir, du kan sagtens tænde og slukke med din remote (inkl. stand by) også med dem der følger med fx Silverstone.
Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes