Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: XCard til DVB-S og DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hvem er kloge på XCard?

Jeg er interesseret i deinterlacing og billedforbedring til DVD-afspilning og til mit PCI DVB-S kort.

Billedet skal spyttes på en projektor og i fremtiden også en fladskærm.

Kan det konkurrere med Theatertek som DVD-afspiller?
Er det kompatibelt med PCI DVB-S kort?

Min projektor sidder tilkoblet mit Radeon korts DVI udgang og fladskærmen ender jo nok også på en af Radeon'ets udgange. Kan jeg så stadig drage fordel af XCardet eller skal man benytte et af XCardets udgange?

Hvad bliver egentligt outputtet på XCardet? Er det kun filmen der afspilles (som ved extended desktop) eller vil man også kunne se en brugerflade eller Windows skrivebord?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 December 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har svært ved at se hvad du skal bruge et sådant kort til. Den understøtter ikke DVI, du skal bruge dens output, og den opskalere ikke DVD afspilning. Så jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne konkurrere med Theatertek.

Hvis du skal forbinde et display med component eller scart kan den vel have sin berettigelse, men hvor godt den gør det ved jeg ikke noget om.

Den outputter normal Windows på VGA udgangen. På component eller scart udgangen er det kun filmen og ikke noget bruger interface, der kun vises på VGA ugangen.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Den understøtter ikke DVI, du skal bruge dens output, og den opskalere ikke DVD afspilning.

Jeg havde håbet man kunne udnytte dens hardware decodning uden nødvendigvis at skulle benytte dens output..

Her står der følgende:
Provides advanced video features such as scaling up to HDTV resolution, progressive DVD playback and component YPbPr analog video outputs.

Så mon ik nok den kan opskalere

Bluesky skrev:
Den outputter normal Windows på VGA udgangen. På component eller scart udgangen er det kun filmen og ikke noget bruger interface, der kun vises på VGA ugangen.

Hvor ser du dette? Såvidt jeg lige ser forbindes der et VGA Pass-Through cable fra grafikkortet til XCardets VGA IN. Det lyder da lidt underligt hvis der så kun outputtes et bruger interface på VGA OUT..

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 December 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:

Bluesky skrev:
Den understøtter ikke DVI, du skal bruge dens output, og den opskalere ikke DVD afspilning.

Jeg havde håbet man kunne udnytte dens hardware decodning uden nødvendigvis at skulle benytte dens output..

Her står der følgende:
Provides advanced video features such as scaling up to HDTV resolution, progressive DVD playback and component YPbPr analog video outputs.

Så mon ik nok den kan opskalere

Der står så yderligere:
Progressive or interlaced component YPbPr video output, scalable up to HDTV resolution (DVD playback limited to 480i, 576i and 480p)

Du har da nok ret i at den kan opskalere over VGA out, men vil du ikke have den forbundet til både projektor og fladskærm? For så er du da vel nød til at bruge component out?

Jeg ville nu nok undersøge nærmere om den opskalere DVD på VGA. Det er lidt mærkeligt at de ikke vil skalere DVD på component men godt vil på VGA. Jeg skal nu ikke gøre mig for klog på hvorfor de evt. må på VGA men ikke på component.

sn1009 skrev:

Bluesky skrev:
Den outputter normal Windows på VGA udgangen. På
component eller scart udgangen er det kun filmen og ikke noget bruger
interface, der kun vises på VGA ugangen.

Hvor ser du dette? Såvidt jeg lige ser forbindes der et VGA
Pass-Through cable fra grafikkortet til XCardets VGA IN. Det lyder da
lidt underligt hvis der så kun outputtes et bruger interface på VGA
OUT..

Under Frequently Asked Questions:
Is a VGA monitor required?
Yes. The Xmedia player navigation can be displayed only on the VGA monitor.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Du har da nok ret i at den kan opskalere over VGA out, men vil du ikke have den forbundet til både projektor og fladskærm? For så er du da vel nød til at bruge component out?

Jo det var planen. Men hvis jeg ikke kan anvende DVI udgangene på grafikkortet dropper jeg tanken igen.

Bluesky skrev:
Under Frequently Asked Questions:
Is a VGA monitor required?
Yes. The Xmedia player navigation can be displayed only on the VGA monitor.

Ok.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes