Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydudfald ved digital overførelse PC->Sur (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
A-M-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 December 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har et "mindre" problem når jeg overfører lyd fra min HTPC til min surround receiver (Digital - Coax).

Der kommer nogle små udfald af og til, som bedst kan beskrives som at receiveren bliver mutet i 200ms.
Udfaldene er helt tilfældige. Af og til er de der slet ikke, andre gange kommer de med nogle minutters mellemrum, aldrig i et fast interval.

Hvis man spoler filmen tilbage og kører hen over samme sekvens igen, så er der intet problem. Så filmene er vist ikke problemet.

Jeg ved ikke om det evt. kunne være lydkortet og receiveren der af og til kommer lidt ud af sync, så receiveren lige skipper lyden et øjeblik, for så at genoptage fra næste starts-bit?

Håber der er nogen der har en ide eller løsning til afhjælpning af problemet?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet det samme, og i mit tilfælde viste det sig at det var el-installationen det var galt med, jeg fandt ud af at hver gang mit køleskab, eller
underboen tænte for hendes føntørre, muteet det i et kort øjeblik.

Jeg løste mit problem med et netstøjsfilter.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Det kunne også minde om mit problem, som jeg løste ved at jordforbinde projektoren.

Den havde noget spænding på stel (uanset hvad vej lysnetstikket vendte). Jeg forestiller mig, at det har "forvirret" receiverens digitale indgang, når der kom klumper i strømmen som har forplantet sig via stelspændingen. Det kunne som ovenfor nævnt måske være, når køleskabet eller fyret slog til eller fra.

Du kan læse om det her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29524

Har du kontateret om der er stelspænding på din HTPC? PC'er bruger jo ofte SMPS'er som nemt kan forårsage det.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

A-M-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2005 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk en projektor som er sat til med et DVI-HDMI kabel, så det er da slet ik umuligt at projektoren er synderen.
Mit coax kabel er heller ikke det bedste, det kan måske godt være indstråling/støj fra andre apperater der ødelægger signalet midlertidigt.

Men nu har jeg da ihvertfald lidt at arbejde videre med, så håber jeg at finde problemet.

Takker for de hurtige svar.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes