Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Media Center EPG og Antenneforening (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dytte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 December 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hey

Er der nogen der har fået EPG (program guidetil) at virke hvis man er i en antenneforening? Jeg får kun programoversigt på 4 kanaler : DR1, DR2, TV2 og Kanal Danmark. Jeg har prøvet et par forskellige postnumre omkring 2950 men det hjælper ikke noget.

Derudover der en del af kanalerne som ikke bliver genkendt og derfor listet som Unknown, men de virker fint. Det er bla. TV3 og TV3+

Til top Vis dytte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytte

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 19 December 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke manuelt koble kanalerne sammen med epg'en, eller har jeg misforstået noget?
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har stofa's store pakke det virker fint(jeg bor i Århus)
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

dytte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg får kun fire kanaler frem i den EPG'en og jeg kan ikke se det er muligt at bruge EPG'en fra TDC kable. Hvis man bruger den er der ikke et menu punkt under guiden hvor man kan koble kanalerne med program guiden.

Det er i øvrigt en grundejer antenneforening jeg bruger og ikke stofanet.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 20 December 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Læs denne tråd igennem, så får du svar. Lad foreløbig vær med at bruge postnummer søgningen hvis ikke den virker perfekt og finder alle kanaler. For gør du det og den IKKE finder alle, har du ikke mulighed for at parre en manuelt oprettet kanal med guide data. Det kan du kun hvis du søger på signalet... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29946&K W=mce&PN=0&TPN=1

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

dytte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Læs denne tråd igennem, så får du svar. Lad foreløbig vær med at bruge postnummer søgningen hvis ikke den virker perfekt og finder alle kanaler. For gør du det og den IKKE finder alle, har du ikke mulighed for at parre en manuelt oprettet kanal med guide data. Det kan du kun hvis du søger på signalet... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29946&K W=mce&PN=0&TPN=1

Tak for dit indlæg.

Men mit problem er ikke at jeg ikke kan finde kanalerne for de bliver fundet men en del af dem står som unknown men det virker fint. Det største problem er dog at der ikke kommer program guide for mere end 4 kanaler så det hjælper ikke rigtigt at linke kanal og programguide sammen da programguiden aldrig kommer.

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Det virker i postnummer 4600, med Køge-l**te-Byfællesantenne-møg-forældet-system.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

dytte skrev:
Men mit problem er ikke at jeg ikke kan finde kanalerne for de bliver fundet men en del af dem står som unknown men det virker fint. Det største problem er dog at der ikke kommer program guide for mere end 4 kanaler så det hjælper ikke rigtigt at linke kanal og programguide sammen da programguiden aldrig kommer.

Hej Dytte... Jeg forstår intet af hvad du skriver. Hvis du søger med postnummer har du slet ikke muligheden for at linke kanaler med epg for de kanaler det fejler for!!! Det er min pointe. Da postnummer-finten ikke virker for dig, er det så, at du skal søge efter dine kanaler manuelt istedet. Derved får du muligheden i menuerne for at linke kanaler sammen med epg... (dog ikke alle kanaler har endnu fået epg, kig i ovennævnte link og find linket til MS der viser hvilke der virker).

Vh, Mikkel

dytte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

dytte skrev:

Hej Dytte... Jeg forstår intet af hvad du skriver. Hvis du søger med postnummer har du slet ikke muligheden for at linke kanaler med epg for de kanaler det fejler for!!! Det er min pointe. Da postnummer-finten ikke virker for dig, er det så, at du skal søge efter dine kanaler manuelt istedet. Derved får du muligheden i menuerne for at linke kanaler sammen med epg... (dog ikke alle kanaler har endnu fået epg, kig i ovennævnte link og find linket til MS der viser hvilke der virker).

Vh, Mikkel

Hej Mikkel,

Det er noget skidt at jeg er så dårlig til at skrive J

Som jeg ser det er der 3 muligheder for at sætte kanalerne op

1. Manuelt at intaste kanal numre ved brug af frekvens tabellen
  2. Søgning udfra postnumre hvor man skal vælge om man har kabel, satellit eller antenne. Jeg er i en antenneforening og vælger derfor antenne.
  3. Søgning uden postnummer – jeg tror det hedder ”search for additional service” i mit engelske MCE

Når jeg bruger måde 2 og 3 kommer alle kanalerne frem men nogle af dem har programnavnet unknown i stedet for f.esk TV3 eller TV3+. Det kan jeg leve med for de kanaler kan jeg taste ind manuelt. Hvis jeg søger udfra postnummer og med signal fra antenne får jeg muligheden for at knytte en kanal og programguiden (EPG) sammen. (hvis man vælger kabel har man ikke denne mulighed der har du ret i)

Det helt store problem er dog at jeg kun får program guide (listnig af havd der kommer på kanalerne) for DR1, DR2, TV2 og Kanal Danmark. De andre 13 tv kanaler jeg kan modtage får jeg ikke program guide for.  Håber dette gør problemet mere tydeligt

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Når du er medlem af en antenneforening burde du vel vælge Kabel.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

dytte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hej Madman

Nej for kanal frekvenserne er ikke de samme desværre.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej Dytte

Jammen så er du jo i båd med de fleste. Brug model 1 indtil MS melder at nu virker alles postnumre. Og husk, du kan stadigt ikke få alle EPG'er endnu, men dog flere end dem du nævner, trods alt...

dytte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

utroligt nu brugte jeg bare et postnummer langt væk tak til Kasper B.P og så virker EPG'en perfekt.

Tak til alle der har bidraget til denne tråd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes