Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ny Scaleo E model (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AllanHvass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Har I noget input på følgende model fra Fujitsu-Siemens, som vist er helt ny: http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/10/1572779986.pdf

Særligt interessant for mig er, at der er SCART ind og ud direkte på kassen. Nu står der ganske vist ikke, om det er ægte RGB signal via SCART, men hvis det er må det vel være den første færdig byggede med det? Det er særligt vigtigt for mig, da alt mit eksisterende udstyr og kabling kører med dette, og bl.a. Canal Digital boksen ikke kan levere andet end det og så composite eller S-Video, og så er det jo et stort kvalitetstab sammenlignet med SCART-RGB.

Nu er der jo ikke speks på CPU, RAM, m.m. det kommer vel an på et konkret model valg, men er der ellers noget input?

Eneste problem for mig er dybden: 42,5cm. Kan ikke være sammen med mit eksisterende grej.

Allan Hvass

Til top Vis AllanHvass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AllanHvass

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Den ser meget fed ud gad vide hvad den koster.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg "fik" en scaleo C igennem arbejdet i en firmaordning og har fortrudt det lige siden.
Den larmer som en i.... Jeg har gjort alt for at prøve at gøre den mere støjsvag, men det virker bare ikke.

Og da den er købt via en firmaordning som en 3 årig leasing kan jeg hverken levere den tilbage, sælge den eller noget. Da man jo på den måde betaler den før skat virkede det kanon da jeg jo så fik den til 1/2 pris. Men jeg blev klogere.
Min næste plan er at prøve om jeg kan splitte den ad, købe et større HTPC kabinet og så skifte alt det larmende ud. Suk.

Nå men det var bare for at advare imod at Siemens ikke er specielt fede til at lave støjsvage maskiner. Eller de var i hvertfald ikke for et år siden.

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en del på mit arbejde de er meget støjsvage, så det kommer nok an på modellen.

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 20 December 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Madman: Jeg tror ud fra diverse andre tråede at der er meget stor forskel på hvad man opfatter som meget larm.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

AllanHvass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 December 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Min nyeste information indikerer, at Scaleo E er helt uden blæserer - i hvert fald hvis et integreret grafik kort er valgt - og udelukkende anvender passiv køling, på nær en meget støjsvag blæser i PSUen.

Er nogen bekendt med nogen andre HTPCer som tilbyder SCART ind og ud, endda med AV-gennemkobling? Er der nogen som kender en tilsvarende komponent man kan bestille, hvis man vil have den samme funktionalitet i en selvbygget HTPC?

Bonus spørgsmål: Noget nyt omkring muligheden for at få en Canal Digital kortlæser indbygget direkte i HTPCen? Seneste information jeg har set er ca. 1 måned gammel.

Til top Vis AllanHvass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AllanHvass

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

@Binnerup, ja det her du ret i, vi gik fra nogle der larmet meget(intel Bimini) til nogle der var næsten lydløse i et kontor miljø, det vil selvfølige lyde af mere i stuen.

Dem jeg købte var ligesom dem her http://www.fujitsu-siemens.com/sme/products/deskbound/person al_computers/scenic_n.html

De siger selv: Ergonomic, silent and reliable 

Det lyder rigtigt godt hvis den er pasivt kølet.

Det er også godt der er Scart i så jeg kan vente med at købe nyt TV, mit 36" CRT må vente et par år med blive sat på pension, da de penge jeg skulle bruge på et nyt TV, blev brugt i morges, ved at jeg kørte ind i en anden bil

Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 21 December 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Scaleo E er landet, og har så vidt jeg kunne se på kassen digital tuner

http://server-uk.imrworldwide.com/cgi-bin/b?cg=COM-complete& amp; amp;ci=siemensfujitsu&tu=http://www.fujitsu-siemens.com/ Resources/10/1572779986.pdf

Findes i 2 udgaver, jeg havde ikke så meget tid til at se på dem så den eneste forskel jeg bemærkede var.

2x256mb vs 2x512mb og 160gb vs 250gb

Til top Vis Kenny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenny

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 December 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Efter hvad jeg har kunnet tyde mig frem til på tyske fora er den nogenlunde lydløs. Ikke 100%, men den er jo heller ikke passivt kølet.
Scart-udgangene skulle være brugbare, omend billedet herfra er omtalt som en smule sløret.

Noget der dog gør mig interesseret i Scaleo E'en, er kabinettet. Først og fremest synes jeg designet er yderst vellykket og betjeningsknapperne (Play, Stop, Fast Forward, Rewind osv.) på fronten, er en rigtig god feature.
Begrænsningen i valget af low-profile -opbygning synes jeg dog er noget af en irriterende fejl. Det begrænser immervæk én i valg af hardware. 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes