| Forfatter |
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har nyt omkring Zitech og levering af deres nye media center?? Jeg prøvede at ringe til dem i går og de kunne ikke vise modellen frem fordi de ikke havde nogle i deres forretninger. årsagen var at de ikke kunne følge med i leverancerne ud til deres kunder. Måske en gang i januar men er der nogen herinde der ved mere ???
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Normann Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 24 December 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg snakkede igår med en kammerat der har bestilt en for flere måneder siden. Sidste melding fra Zitech var at den heller ikke vil blive leveret inden jul, som de ellers havde lovet i PCworld. De var ingen meldinger om hvornår de forventer at kunne levere.
|
| Til top |
|
| |
Philip Ulrich Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 24 December 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hentede min - men jeg bestilte og betalte også i September - i går fredag lige inden lukketid. Så i dag lørdag skal jeg have den tilsluttet og indstillet.
Spændt på hvor mange problemer jeg løber ind i, man tør næsten ikke håbe den virker fra dag 1.
Philip Ulrich
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige umiddelbart fungerede den fint. Men jeg havde købt udgaven uden forstærker. Jeg har en Pioneer 506 xde med en 5ére forstærker så jeg havde ikke lyst til at bytte med udgaven med forstærker. Selve Microsoft software fungere umiddelbart, men så opdage jeg, at de ikke have en lyd udgave til 5.1 surround lyd, men kun kunne få stereo ud.
Som de selv siger:
"venligst: Denne model leveres uden mulighed for audiotilslutning via digital S/P-DIF. S/P-DIF udgang findes ellers på bundkortet i form af et header (internt stik), og et separat flange med internt kabel og S/P-DIF stik der passer kan bestilles og kan blive monteret inden køb og afsendelse hvis der er behov for det."
Det var noget nyt som de frst for nyligt havde sat op på deres web-side, så det var nok de færreste der havde set det. For hvad i alverden skal men med et relativt avanceret system uden 5.1 lyd som minimum. Så det må jeg på tirsdag til Allerød og få ordnet. Måske vil jeg så have et andet lydkort (AudioTrak Prodigy 7.1LT) samt måske lidt mere RAM.
Nå, men det løser sig nok, selv om jeg så må leve i julen med min KISS om den tit er kiss my ass.
Philip Ulrich
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sidder via min mobile messenger så det er begrænset hvad jeg orker at skrive :-) men smut forbi min weblog - her har en fyr skrevet en kommentar, hvor han fortæller om 2 af hans venner der er hos zitech og hvilke problemer de har pt. med deres media center. http://mediaventer.smartlog.dk
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi
Der er flere tråde omkring emnet her i forum - og der er tilsyneladende problemer med Zitech maskinen, men sådan er det vil med det meste nye. Problemet er nok snarere at de har annonceret den for tidligt til salg, inden de har fået testet den ordentlig igennem og fjernet alle børnesygdommene. Det er måske derfor, at man ikke skal fare til at købe nyudviklede produkter, som dette produkt er. Man bør nok vente lidt, indtil de får fjernet alle begynderfejlene - og oven i det hele er Zitech er jo lidt nye på den front.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Brian, det gik vist lidt hurtigt!!
Jørgen; Du har absolut ret!! Men det er trist at det ikke er lykkedes for et dansk firma som Zitech at få den til at spille endnu.. Især nu hvor Scaleo E og andre kommer stormende med masser af penge i ryggen der kan presse prisen derned hvor det kommer til at gøre ondt for andre små virksomheder..
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Philip Ulrich
Har du fået styr på 5.1 lyden på din Zitech Mediecenter PC og hvad er din opfattelse af den efter du har haft den i et stykke tid? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det fik jeg ordnet uden problemer. og maskinen virker fint ved DVD afspilning. Men jeg har nogle uløste problemer stadigvæk. Kvaliteten på analog TV - dvs tv via alm antenne - er for dårlig. Den er markant dårligere end via Pioneers externe tuner som følger med 506 xde-eren. Samtidig er mediacenter softwaren m.h.t. til TV guide ikke i orden endnu. Microsoft har ikke endnu sat dette op, så det virker heller ikke. Dette er ikke Zitech skyld om end jeg synes de burde informere noget bedre om disse ting.
Samtidig blev jeg i går mandag den 16. januar ringet op af Zitech, der indkalder alle maskiner til kontrol. Der skulle være stabilitetsproblemer. Jeg har nu ikke haft nogle problemer og vedkommende som ringede skulle kun koordinere indkaldelserne og vidste ikke rigtig noget. Så hvis nogle ved hvad der foregår hører jeg gerne.
Så den foreløbelig konklusion er lidt blandet. Indtil nu føler jeg mest jeg har fået en DVD afspiller. En dyr en, men jeg håber da det hele kommer til at fungere.
Philip Ulrich
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| Det er måske derfor, at man ikke skal fare til at købe nyudviklede produkter, som dette produkt er. Man bør nok vente lidt, indtil de får fjernet alle begynderfejlene - og oven i det hele er Zitech er jo lidt nye på den front. |
|
|
Det er jo dét der er det grundlæggende problem med HTPC'er og udstyr med KISS-funktionalitet - hvis det skal gennemtestes og "begynderfejlene" skal være væk, så sker der to ting: Punkt 1: Prisen ender i High-End klassen (fordi produkterne er så avancerede at det tager ekstremt lang tid at gøre, medmindre man har en ufattelig stor mængde "beta-testere" - dvs. kunder). Punkt 2: Produktet er forældet længe inden det kommer på markedet. Hele pointen med HTPC-funktionaliteten er at få fingre i nogle muligheder der umiddelbart ikke er tilgængelige i "færdige" produkter. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har desværre ret, Otto.
Samtidig synes jeg - uden personlige erfaringer, men udfra, hvad jeg har kunnet læse bl.a. i dette forum, at det virker som om HTPC - i alle dens afskygninger - er en bid vej fra at være "moden". I min begrebsverden, bør en HTPC kunne håndtere:
- CD-afspilning
- DVD-afspilning med 5.1/7.1 lyd (DTS, DD)
- TV-modtagelse - såvel VHF/UHF som DVB-T/S - også kodet (f.eks. CD & Viasat) på højde med traditionelle apparater til dette formål.
- Optagelse på harddisk - såvel af musik (CD), film (DVD) som TV - også med "pause-mulighed" og selvfølgelig med mulighed for afspilning igen uden kvalitetstab
- Understøttelse af HD
- Mulighed for afspilning af kopisikret materiale (CD, DVD)
- TV-guide
- Simpel fjernbetjening uden tændt skærm (f.eks. v. afspilning af CD)
- Lavt energiforbrug
- Støjsvag/lydløs
- Langtrækkende trådløst tastatur/mus til e-mail, internet
- Opløsning, der matcher almindelige forekommende opløsninger på HD-skærme
- Digital udgang til skærm hhv. forstærker
- Responstid - f.eks. v. kanalskift - mindst på højde med traditionelle apparater
Der kan sikkert tilføjes langt mere, men pt. er der en del af ovenstående punkter, der - såvidt jeg kan se/høre/læse ikke kan opfyldes med nuværende teknologi - eksempelvis er punkt 3 vist langt fra særligt elegant i MCE - og kan kun under særlige omstændigheder (gl. kort, CD) overhovedet lade sig gøre.
Jeg er ikke i tvivl om at det nok skal lykkes - men indtil da, vil jeg fortsætte med mine traditionelle apparater - og følge udviklingen tæt.
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Efter min mening handler det om at firmaer som Kiss osv. mere eller mindre laver softwaren til enheden - det er klart at det betyder begrænset test pr. enhed, og heri består en del af problemet.
En anden del af problemet består I at de firmaer der bygger HTPC'erne skal konkurrere på nogle vilkår der (ihvertfald i Danmark, for bla. Niveus i US kan finde ud af det, men det koster) gør at de ikke gennemtester alting nok - ud fra Philips indlæg tyder det på at også Zitech har haft travlt...
Et andet problem er at når tingene virker bør der være "hands off", hvilket brugerne har svært ved at forstå, så der skal helst pilles i alting - og det er typisk det der giver problemerne.
Efter min mening bør dem der leverer maskinen sørge for at alting er gennemtestet, og levere en reinstall CD med hvis nogen alligevel piller - så skal folk have at vide at eneste de bør pille ved er de automatiske security ting som Windows Update installerer. Når der så kommer nye version af fx. Media Center skal leverandøren sende kunden en ny CD/DVD der er gennemtestet til den hardware. Problemet er at den service er der ingen der vil betale for herhjemme.
HTPC'ere er bestemt ikke perfekte - kvaliteten af diverse komponenter kunne være bedre - bla. encoder chips på analoge TV kort og lign., men generelt mener jeg det går hurtigt i den rigtige retning.
kaso: Jeg er i princippet ikke enig - jeg kan godt være til dels enig i dine punkter, men jeg har svært ved at se det som et ultimativt krav at en HTPC skal kunne alting - hvis den kan 8/10 ting rigtigt godt er det jo stadig meget bedre end 8 enheder der kan én ting....
Generelt er der dog kun punkt 14. på din liste som kan være svært at opnå pga. MPEG2 decodningen der kræver et delay på kanalskift...punkt 6 kan også være et problem, men det er fordi Sony vælger at lave CD'ere som slet ikke er CD'ere, men kan snyde de fleste afspillere, bla. Philips var også ude at sige de ikke måtte kalde det Compact Disc.
Resten er muligt.
Mvh
Brian
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup: Hvis jeg skal skifte til HTPC (hvilket jeg gerne vil) skal løsningen kunne håndtere DVB-S, da jeg modtager alt andet end TV2 denne vej - og mig bekendt findes ingen løsninger, der giver mulighed for Viasat. CD er kun muligt, hvis man har et gl. kort - og afkodning ved kanalskift lader - iflg. en anden tråd - til at være et problem.
6. du har ret mht. Sony. Punktet kan afviges ved at undlade at købe Sony "CD"
7. har jeg set flere indlæg om problemer med (manglende kanaler primært)
8. har jeg måske bare ikke set lyset endnu - en Pronto kan måske være løsningen?!?
9. en udfordring, da signalet fra min nuværende satellitreceiver idag bliver distribueret til 6 andre rum (RF) og kan fjernbetjenes fra det ene af disse. Systemet skal derfor være mere eller mindre tilgængeligt "24/7" - uden et voldsomt energiforbrug eller ventetid.
10. Jeg hader uvedkommende støj - men jeg tror, at det kan løses tilfredsstillende
12. Lader til at være et problem iflg. en monstertråd om "native opløsning" på forskellige paneler.
14. Har du selv været inde på. Det er OK at zappe - men træls at zaaaaaaaaappeeeee 
Mao.: Jeg synes ikke umiddelbart at det ser ud til at "Resten er muligt" !?!??
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
| Efter min mening bør dem der leverer maskinen sørge for at alting er gennemtestet, og levere en reinstall CD med hvis nogen alligevel piller - så skal folk have at vide at eneste de bør pille ved er de automatiske security ting som Windows Update installerer. Når der så kommer nye version af fx. Media Center skal leverandøren sende kunden en ny CD/DVD der er gennemtestet til den hardware. Problemet er at den service er der ingen der vil betale for herhjemme. |
|
|
Så er det jo bare ikke en HTPC længere, så er det et "færdigt produkt" - ganske vist i den avancerede ende. Et produkt som du beskriver er lige så meget en videreudvikling af en HD-optager, som det er en "downgrade" af en HTPC. Hvis du ikke har mulighed for at opgradere, hvad er så pointen i at have en HTPC? De 14 punkter der er anført ovenfor stiller i princippet ikke nogen krav som et stand-alone produkt ikke kunne udføre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Jamn - i princippet handler det jo ikke om hvorvidt det er en HTPC, det handler om at du har en enhed der kan det hele... hvis en stand-alone enhed kan det, så er det også glimrende.
HTPC'en har bare udemærket sig ved at du netop KAN få nyere versioner osv osv (og 3. parts tillægsprogrammer, ect.) - men efter min mening er det OEM'erne der skal levere de nye versioner, så folk ikke selv piller med ting de ikke får til at fungere ordentligt...
Og ja - de 14 punkter kan godt klares af et stand-alone produkt, eller en 6-7 stykker med 6-7 forskellige brugerflader, fjernbetjeninger osv.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |