Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 21:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvordan afspiller i HDTV filer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har rodet lidt med HDTV filer hentet på nettet, og købt fra USA på DVD. Desværre er det ret problematisk at afspille disse fornuftigt på min HTPC.

Jeg har bla. T2 Extreme Edition, på Extreme DVD importeret fra USA. Der medfølger en afspiller, som man åbenbart er tvunget til at bruge for at se filmen, jeg kunne ikke afspille med andet ihvertfald. Men det er mega besværligt at komme til at se den indkøbte film, fordi den er låst til det amerikanske marked. Dvs. at jeg først skal igennem en proxyserver fra USA, som ikke er anonym, for at snyde den indbyggede sikring. Dette er kun lykkedes mig en gang, og da havde jeg ikke det optimale udstyr, så det hakkede gevaldigt, da jeg afspilelde filmen, men billedet så ellers godt ud på min Z3.
Kender i til andre måder at afspille DVD'en på, eller en stabil proxy server fra USA der ikke er anonym? Proxy serveren vbehøves ikke være gratis, selvom det da foretrækkes.

En anden ting er .TS filer hentet på nettet. Jeg afspiller dem bedst med VLC 082 (084 har problemer med surround). Men det er tit at jeg må resette VLC, fordi det hakker enormt i lyden ved surround, eller video og audio ikke er synkront.
Jeg har også afspillet med MP10, men det er langtfra alt der vil spille lyd der. Har også brugt Zoomplayer, men også der er lyd og billede asynkront.
Hvad bruger i, og hvordan virker det?

Desuden er det generelt svært med undertekster, hvad gør i der?

Min maskine er en p4 3.0GHZ med 2GB ram, Prodigy 7.1LT lydkort, GF6800GT grafikkort. OS er MCE2005DK.

/Poul

Til top Vis Kaasing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaasing

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 04:24 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger VLC til .TS filer og bortset fra at det hele hakker lidt fra tid til anden pga. at min PC er for langsom (ca. samme som dig) så har jeg ikke nogen problemer med audio sync.
Jeg har Reclock installeret og det kan muligvis være det, kan ikke huske om den kører sammen med VLC.

T2 har jeg også. for at afspille den skal du ganske rigtigt hooke op via en anonym proxy i USA.
Når du så har fået en licens kan du afspille T2 i 6 eller 7 dage uden internet adgang.
Licensen erhverves ved opstarten af filmen og derefter er det op til hastigheden i din maskine de næste dage om du kan afspille den uden problemer.
T2 kan (indenfor licens dagene) afspilles på den (dårlige) medfølgende Interactive Player OG Windows Media Player.
Du kan (med en masse arbejde) fjerne Digital Rights Managment fra T2 så du aldrig behøver at erhverve dig en licens igen.
Guides for dette kan findes i en tråd på AVS-Forum.
Uden DRM kræver T2 lidt mindre cpu tid på din maskine under afspilning.

PS: T2 er den dårligste HiDef film jeg har liggende hvad angår billedekvalitet. Den udnytter ikke rigtigt den høje opløsning og er ret "soft" i det. Faktisk mere soft end mange 1280x720 filmklip.

Henrik

Til top Vis Sinobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinobi

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, jeg vil prøve at installere Reclock også så. Jeg har ingen problemer med at det hakker eller noget, blot er det tit ude af sync.

Møgbesværligt med T2, det opfordrer jo nærmest os europæere til at begå ulovligheder. Trælst når man nu gerne vil betale for varen.

Hvad kan du anbefale af HDTV film, når nu T2 er så dårlig til at udnytte materialet?

Jeg har koncerter med Eric Clapton, Eminem og Robin Williams, og de synes alle at være de film jeg har set overlegne. Men vil jo gerne se en film i den kvalitet også.

/Poul 

Til top Vis Kaasing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaasing

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes