Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har rodet lidt med HDTV filer hentet på nettet, og købt fra USA på DVD. Desværre er det ret problematisk at afspille disse fornuftigt på min HTPC.
Jeg har bla. T2 Extreme Edition, på Extreme DVD importeret fra USA. Der medfølger en afspiller, som man åbenbart er tvunget til at bruge for at se filmen, jeg kunne ikke afspille med andet ihvertfald. Men det er mega besværligt at komme til at se den indkøbte film, fordi den er låst til det amerikanske marked. Dvs. at jeg først skal igennem en proxyserver fra USA, som ikke er anonym, for at snyde den indbyggede sikring. Dette er kun lykkedes mig en gang, og da havde jeg ikke det optimale udstyr, så det hakkede gevaldigt, da jeg afspilelde filmen, men billedet så ellers godt ud på min Z3. Kender i til andre måder at afspille DVD'en på, eller en stabil proxy server fra USA der ikke er anonym? Proxy serveren vbehøves ikke være gratis, selvom det da foretrækkes.
En anden ting er .TS filer hentet på nettet. Jeg afspiller dem bedst med VLC 082 (084 har problemer med surround). Men det er tit at jeg må resette VLC, fordi det hakker enormt i lyden ved surround, eller video og audio ikke er synkront. Jeg har også afspillet med MP10, men det er langtfra alt der vil spille lyd der. Har også brugt Zoomplayer, men også der er lyd og billede asynkront. Hvad bruger i, og hvordan virker det?
Desuden er det generelt svært med undertekster, hvad gør i der?
Min maskine er en p4 3.0GHZ med 2GB ram, Prodigy 7.1LT lydkort, GF6800GT grafikkort. OS er MCE2005DK.
/Poul
|