| Forfatter |
|
RPP@ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er så også kommet iagng med at bygge min egen HTPC.
Har fået købt følgende.
HDA X-Mystique 7.1 GOLD
Hauppage PVR-500MCE TV Tuner Kort PCI, OEM
Dign HV5 Home Theater Kabinet, Silver
Athlon AMD 3000+
Zalman 7000B-CU-LED
Jeg skal have koblet hele skidtet til mit 32" Samsung LCD(HDTV).
Så går mit spørgsmål på, hvilket grafikkort skal jeg have. Er det noget med at man skal købe et med noget HDTV værk? Eller hvordan med det.
Og lige til sidst, hvor får man fat i en god og (meget støjsvag) Micro ATX strømforsyning, gerne til en rimelig pris?
Håber nogen kan hjælpe mig 
RPP@
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal jo først finde ud af og dit bundkort er til AGP eller Express, køb noget lydløst og tænk ikke så meget på HDTV, du skal nok alligevel have et nyt kort om et par år og får kommer der nok ikke noget seriøst HDTV, hvis du skal køre pixelmapping 1:1 skal du køre via VGA indgang på dit tv.
Ang. strømforsyning gå ind på edbpriser.dk, der finder du hvad du søger, men pas på passiv kølet hvis du ikke har ordenlig luftgennemstrømning i kabinettet. __________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
RPP@ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde først tænkt mig at vælge bundkort, når jeg har fundet ud af hvilket grafikkort jeg skal have i. Så støder jeg heller ikke på problemer med AGP eller PCI-E......
Vil det sige, at hvis jeg sørger for at købe et kort med VGA udgang på, så er jeg godt på vej de næste par år? Giv evt. lige et bud på hvilket kort du ville vælge?
Mht. strømforsyning, så popper der kun 2 stk. micro-atx op inde på edbpriser. Og dem er der ikke meget info omkring, men umiddelbart er de meget billige=ikke lydløs....... Så derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som kender en god(støjsvag) micro-atx strømforsyning?
RPP@
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den "Dign HV5 Home Theater Kabinet, Silver" du har kig på, er den ikke magen til Uneed (måske er Dign blevet opkøbt, eller måske blot en kopi?) http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135301
For der er ikke mange mATX strømforsyninger at vælge i mellem.
Uneed's egen 270W til HV5 kabinettet er ganske udemærket, og meget støjsvag. I min løsning, er det CPU-blæseren der støjer mest. I værste fald kan man modde strømforsyningen, og gøre den komplet støjfri. Men tror nu ikke det bliver nødvendigt. Har ikke selv gjort det, og er ganske tilfreds.
Personligt er jeg ganske tilfreds med et integreret grafikkort i min HTPC og en VGA-TV (SVHS) adaptor ( har set en der ligner min, der hedder Trust TeleViewer). Har svært ved at se hvordan kvaliteten skulle blive bedre.
Jeg kører alle de film jeg kan få i HDTV 1080i, og det ser knaldgodt ud - Bedre end DVD.
Bruger en bette XP2000+ CPU, og har heller ikke hastighedsproblemer - skal dog lige siges, at jeg KUN bruger den til film og musik; ingen spil.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et DIGN HV5 kabinet og kører med den her psu http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvarenr=51002&menu=p c&partner=8
Dog havde jeg en del problemer med at kabinettet stod og larmede når psu'en sad indeni kabinettet. Jeg har derfor sat den udenfor kabinettet og gemt den godt af vejen bag min reol. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
RPP@ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver sku den strømforsyning som mm-vision har til 499,-, de skriver at den egner sig specielt til HTPC....... Men det skal de vel 
Er der slet ikke et godt bud på et grafikkort?
RPP@
|
| Til top |
|
| |
RPP@ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|