Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: USB lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Da jeg er ved at købe et lille anlæg til min computer, håber jeg meget der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig.

Jeg vil som sagt have et lille anlæg så jeg kan høre det musik der ligger på min computer (lagt ind fra CD til ære for min Ipod) og høre lidt netradio osv. når jeg arbejder. Det er en bærbar computer, så jeg vil gerne have et USB lydkort så lyden er sat til når jeg plugger min USB-hub til. Jeg har kigger på to forskellige lydkort. Det ene er et Audiotrack optoplay til 500 kroner, hvilket er det absolutte maks jeg vil give (og måske også lidt over). Det andet er et Sandberg til 100 kroner, men er det for biligt? Kortene kan ses er:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12037

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104905

Højtalerne bliver et sæt Dali Concept 1 og noget forstærker halløj jeg ikke er sikker på. Vil der være forskel på lydkortet til 500 og det til 100 når kilden er Itunes og anlæget iøvrigt ikke er noget særligt? Er der evt. andre alternativer jeg bør kigge på?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ingen erfaring overhovedet har med computere og lyd.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Har hørt meget godt omkring Optoplay, dog uden selv at ha hørt det...

Men hvis du har mulighed for at bruge din Thule surround ting til at konvertere med, så ville det da nok være at foretrække i sammenligning med disse lydkort...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hej!

Ja, det skulle være et ret godt lydkort, men spørgsmålet er om det er nødvendigt i dette tilfælde eller om mindre kan gøre det?

Ang. min Thule, så står den jo i stuen, og derfor er det ikke rigtigt en mulighed.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Radil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Optoplay og har sammenlignet det med både et helt billigt lydkort til 120 kr og et dyrere til (412Fx) til 400 kr. Jeg er ikke i tvivl om at optoplay lyder bedre end begge (specielt det til 120 kr) på et godt anlæg. Mht. til dit anlæg ved jeg det ikke, men jeg husker også at have prøvet at slutte optoplay overfor det billige lydkort på et sæt dyre computerhøjtalere, og selv der var der en forskel at høre. Hvis du er til noget endnu dyrere kan du evt. læse testen i det nye nummer af high fidelity.

Til top Vis Radil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radil

Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Lige et sidespørgsmål. Jeg høre musik fra min bærbar og det kommer ikke fra cd'er, men en uudtømmelig kilde. Hvis jeg køber sådan et lydkort vil jeg så kunne høre forskel på mine b&w 604s3 højtalere? Har købt et godt kabel til at forbinde pc og forstærker.

Så vidt jeg kan se sidder der et Realtek AC'97 i min maskine (ftp://ftp.zepto.dk/Product_information/ALC250.pdf). 

Men ved bare ikke hvad alle de tekniske udstryk betyder.

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Radil skrev:

Jeg har selv Optoplay og har sammenlignet det med både et helt billigt lydkort til 120 kr og et dyrere til (412Fx) til 400 kr. Jeg er ikke i tvivl om at optoplay lyder bedre end begge (specielt det til 120 kr) på et godt anlæg. Mht. til dit anlæg ved jeg det ikke, men jeg husker også at have prøvet at slutte optoplay overfor det billige lydkort på et sæt dyre computerhøjtalere, og selv der var der en forskel at høre. Hvis du er til noget endnu dyrere kan du evt. læse testen i det nye nummer af high fidelity.

Tak for dit svar. Det kan da godt være jeg bliver nødt til at hoste op med pengene. Men dyreer skal det bestemt ikke være.

Er der ikke nogen der har erfaring med Sandberg kortet eller noget tilsvarende?

Mit Hifi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes