Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 21:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mangler TV2Film og Kanal 5 i MCE Guide (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik4223
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Kære alle

Jeg har tidligere kørt med Smartguide og WebGuide, som faktisk virkede fint, indtil jeg af uransagelige grunde valgte at afinstallere webguide og bruge den indbyggede guide i MCE.

Dette virker faktisk meget fint når jeg taster mit område nummer ind (2100) og vælger TDC. Dog er der nogle kanaler hvor der ikke er nogen guide (kanaler som MTV mm.).

Mit problem er bare, at lige siden TV2 Film og Disney Channel er kommet til, så funker det ikke ret godt. TV2 Film er på CNN og Disney er på kanal 5 (der er røget ud). Kan det virkelig være rigtigt, at det er tilfældet for alle andre også? Eller har det noget at gøre med, at jeg tidligere har haft installeret webguide 2 og Smartguide (som jeg vist ikke har installeret, men jeg opdaterer ikke længere med den)?

Til top Vis Henrik4223's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik4223

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hey Henrik,

Alt er som det "skal" være??!! ja det jeg mener er at TDC flyttede rundt på nogle kanaler. Jeg har selv mellempakken og jeg har stadig ikke data for Kanal 5 og CNN tilgængeligt. Jeg ved MS arbejder på sagen men hvornår der sker noget er endnu usikkert..

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Ja det er noget forfærdeligt rod med MS og deres guide....

Der er faktisk en måde hvorpå I kan få Kanal5 med i guiden... Scan efter kanalerne manuelt og sæt derefter guiden op med postnummer 0000. Herefter kan I tilføje guidedata til de enkelte kanaler.

Selv er jeg gået tilbage til Quickguide, hvor jeg henter data med xmltv fra TV2.

Men jeg håber selvfølgelig at MS en dag får styr på sin guide, så jeg ikke er afhængig af selv at skulle opdatere min guide med jævne mellemrum...

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

MichaelMCE skrev:

Der er faktisk en måde hvorpå I kan få Kanal5 med i guiden... Scan efter kanalerne manuelt og sæt derefter guiden op med postnummer 0000. Herefter kan I tilføje guidedata til de enkelte kanaler.

Er der andre der har erfaring med ovenstående fremgangsmåde - er det svært og giver det nogle former for bagslag? - det lyder jo nærmest fantastisk

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Nej det er ikke svært. Men selvfølgelig er det lidt mere besværligt at man først skal scanne efter kanalerne og herefter kæde hver enkelt kanal sammen med den tilhørende guide data.

Det eneste jeg kan se som et problem er at man stadig ikke får guide-data til alle kanaler og at de guide-data man får, er rimeligt fejlbehæftede... F.eks havde jeg sat den til at optage c.s.i. på kanal5 i fredags og da jeg ville se det var der politiskolen i stedet... Politiskolen var først programsat til dagen efter.... Det var nok dråben der fik mig til at skifte tilbage til quickguide.

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godt nok også at guiden har været fejlbehæftet på det sidste, specielt mellem jul og nyåtår.

Giver Quickguide samme effekt som den almindelig guide, er det akkurat samme guide og er det samme tekstindhold i den blot infoboks omkring igangværende udsendelse når man skifter tv kanal?

Henrik4223
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hmmm, det lader til jeg skal til at skifte tilbage til webguide igen...det var ærgeligt, da det andet jo er en del nemmere...

SKOD MS!

Til top Vis Henrik4223's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik4223

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Husk nu at sende mails til Microsot omkring dette.... Det kan kun hjælpe os i den rigtige retning.
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Min guidedata er begyndt at være mere troværdig for tiden...  Men specielt en kanals guide data har virkelig lav troværdighed og der er kanal 5. Er der nogen er jer derude der har kanal 5 og mener at deres guidedata er, om ikke 100%, så tæt ved? Hvis jeg skulle give et subjektivt bud så er det vel hos mig omkring 20-30 % korrekt hvad der står i den. Andre kanaler er hos mig oppe i en 80-100 % så der er et spring op. Jeg mangler fortsat enkelte kanaler men har set at der er kommet flere og flere kanaler til i den sidste tid (f.eks. Tv2 film har fået guide data) så der er håb.

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Gunsight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 August 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige en ting: BRUG TvOntime via din mobil eller via internettet. Virker bar hver gang til at optage med.
Til top Vis Gunsight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gunsight

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Vil det sige at det virker igennem MCE? At EPG'en i MCE er korrekt? Hvad sker der hvis man vil optage sidste program på en kanal? Optager den så også den efterfølgende tomme sendeflade?
Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes