Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
Hej.
Har samlet en HTPC til mine forældre. Den står på deres kontor da min lillesøster bruger den til skoleopgaver!
De bruger pt std. MCE remote og den vil de forsat gerne bruge - dejlig brugervenlig.
Vil det være muligt at kunne finde en løsning på at få den fjernstyrert 10-15m derfra? En eller anden form for "forlænger-ledning" eller noget i den stil?! Ved godt det ik lige er super formuleret så bær lige over med mig
Den skal desuden forbindes via DVI-HDMI til deres Panny TX-32LX52F LCD TV - vil der være problemer med et kabeltræk på de 10-15m?
Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
DVI standarden garantere kun billede op til 5meter kabeltræk, men du kan købe nogle såkaldte langdistance kabler hos avconnection, tror du kan prøve det og virker det ikke, returnere det
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
dvi-dvi anbefales i kabeltræk op til 8meter, hvor hdmi-hdmi anbefales op til 15m. dog er der flere der med stor succes har trukket et dvi-dvi signal op til 15m. Det kræver bare et kabel i den bedre ende, fx Supra's kabler skulle være ganske gode i lange kabeltræk.
mht dvi-hdmi signal, ved jeg ikke hvad den anbefalede grænse ligger på. men igen, et godt kabel så skulle der ikke være nogen hindring på 15m.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum