| Forfatter |
|
kroogar Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har et Panasonic TH-42PA50E som åbenbart blot har tre scartindgange og en componentindgang men ikke nogen DVI indgang. Nu er spørgsmålet så om jeg stadig uden problemer kan tilslutte en HTPC til TV'et? Jeg har ladet mig fortælle at jeg skal bruge en DVI indgang men kan en Component indgang bruges i stedet og i givet fald hvilket kabel skal jeg da bruge og er der nogen specielle ting jeg skal være obs på ifm bygningen af HTPC'en?
./kroogar
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, ret mig hvis jeg tager fejl, men der findes ingen HTPC optimal indgang på dit TV. Tv-Outs er crap på næsten alle gfxkort, jeg spottede en VGA til RGB converter hos avconnection den anden dag, tror dit bedste bud ville være at prøve en sådanne
|
| Til top |
|
| |
kroogar Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldberg skrev:
| ...men der findes ingen HTPC optimal indgang på dit TV... |
|
|
Det er jo det jeg frygter... vil det sige at det ikke er muligt at tilslutte et mediecenter eller er det "bare" et spørgsmål om billedkvaliteten? ./kroogar
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to maskiner jeg har sidder begge med S-video til de 2 alm. CRT skærme jeg har og ja kvaliteten er ikke optimal men det virker.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
kroogar Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
| De to maskiner jeg har sidder begge med S-video til de 2 alm. CRT skærme jeg har og ja kvaliteten er ikke optimal men det virker. |
|
|
Hvilket kabel skal man så bruge? Det skal vel være et der laver det om fra det der store firkantede hvide, der sidder på grafikkortet til de tre phonostik på TV'et...? Eller til et scart stik... ./kroogar
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke en S-Video udgang på GFX-kortet? Normalt er det bare et helt normalt S-video kabel. Men hvis ikke du har en udgang på dit kort er det jo svært.
Løsning med at tage DVI-I signalet og lave det om til RGB er heller ikke det nemmeste da du er tvunget til at bruge software til at scalere billedet korrekt, og det er ikke lige ud af boksen skal jeg hilse og sige :)
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
kroogar Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
| Har du ikke en S-Video udgang på GFX-kortet? Normalt er det bare et helt normalt S-video kabel. Men hvis ikke du har en udgang på dit kort er det jo svært. |
|
|
Eh... nu har jeg jo heldigvis ikke noget kort endnu  . Jeg vil ikke bygge/købe sådan et apparat uden at være sikker på at det virker... Jeg har fået et tip om at benytte sådan et kabel her: AV-advance Component VGA Video Kabel Ser det ud til at ville kunne anvendes? ./kroogar
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er spejlvendt, Component til VGA. Det er ikke helt så lige til
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt få grafik kort med component ud. Kvaliteten kan jeg ikke sige noget om. Jeg har selv et men bruger DVI udgangen og har ikke prøvet component.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et konverter stik der har scart som udgangspunkt så det passer ind i tv'et. På det stik sidder der så et S-video + et par phono stik. Den virker fint på begge mine tv.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
kobs Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes et VGA til Komponent kabel, HAMA har bla. produceret et men det er skod, har selv fundet nogle gode i Sony center i Roskilde. Dette er den bedste løsning, jeg har fundet. Er langt bedre end S-vhs og på højde med DVI, ups fik vist trådt nogen over tærne der.
Kobs
|
| Til top |
|
| |
kroogar Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kobs skrev:
har selv fundet nogle gode i Sony center i Roskilde. Dette er den bedste løsning, jeg har fundet. |
|
|
Perfekt! Det er jo ikke mere end 10 minutter hjemmefra  . Kan du huske noget om prisen? ./kroogar
|
| Til top |
|
| |
kobs Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
de ligger vist fra 200 - 500kr. 1-4M. langemen har for tiden udsolgt.
Du skal lige være opmærksom på at det er meget besværligt at få ATI kort til at virke, mens Nvidia har lettere ved det.
Kobs.
|
| Til top |
|
| |