Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ny HTPC, hvad nu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CyberDeamon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hey alle på hifi4all!

Jeg skal nu snart igang med min HTPC:

Haupauge pvr 500 tjek (bulk)

300 gb seagate disk tjek

iMon 2.4 G remote tjek

Hvad mangler jeg nu? (regner med at drøne ud og købe MCE idag).

Og er der nogle forbehold der skal tages? Hvad gør jeg med codec?

Mvh Thomas

Til top Vis CyberDeamon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CyberDeamon

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Et understøttet grafikkort

Se kompatible her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=30e 22722-a2bc-45a4-8f1a-f57503a9312d&displaylang=en

Med hensyn til codecs har jeg bare installeret k-lite mega codec pack. Afspiller alt og så får du bl.a. også direct vob sub til undertekster:

www.k-litecodecpack.com

Til top Vis wideover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wideover

CyberDeamon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

hva' fanden! Dur' et Ti4200 ikke??

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Tror kun det er dem der står på listen der er understøttet, men du må jo prøve. Jeg prøvede at installere mce med et onboard grafikkort. Gik også fint, men den ville ikke vise tv og der kom en fejlmeddelelse hver gang man startede mce

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa

CyberDeamon skrev:
hva' fanden! Dur' et Ti4200 ikke??

Nej dit gfx kort skal understøtte Directx9 i hardware og det gør dit kort ikke...Du kan godt få det til at køre med en modificeret driver, men det kan ikke anbefales....langt fra. Begrundelsen for dette er at MCE bruger VMR9 til stort set alt menu'er video osv.VMR9 er defineret og styret af Directx9. (som efterspørger noget der hedder DXVA på dit grafikkort. Dette er nogle optimeringer til DVD video osv.) Så bruger du et ikke understøttet kort vil du få seriøse problemer med kvaliteten. Jeg har haft et ikke dx9 onboard  grafikkort til at køre... nforce2 gpu.... Det var virkeligt grimt.

Selv om du forsøger dig med dette så SKAL dit grafikkort uanset hvad have minimum 128mb RAM

Men 2-300kr koster det billigste dx9 kort..... (FX5200 eller rx300)

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

CyberDeamon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hmm...Kan det være grunden til mit Tv kort ikke funger? drivere er installeret, men der sker nada når jeg vil se TV?

Den kan heller ikke hente Tv-lister? Mangler jeg updateringer?

Mvh Thomas

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis du kan engelsk så kig på www.tgb.com Der er simpelthen så mange ting er kan forårsage din fejl, at jeg ikke ville kunne fortælle dig hvor du skal starte....Udover selvfølgelig at læse og forstå hvad jeg skrev i min sidste post.

Forstå at MCE i alle tilfælde skal have MCE GODKENDT HARDWARE på områderne :TV-KORT, GRAFIKKORT  og I MANGE TILFÆLDE drivere der er specifikt lavet mhp MCE.

Kilder til hyppige fejl

Drivere generelt/ grafikkort se ovenfor/ dvddecoders

Bare én fejl i nogle af disse områder ,kan gøre at du ikke kan nogensomhelst ting i MCE

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

wideover skrev:

Med hensyn til codecs har jeg bare installeret k-lite mega codec pack. Afspiller alt og så får du bl.a. også direct vob sub til undertekster:

www.k-litecodecpack.com

Nej Nej Nej ALDRIG codec packs....Du skal have en certificeret decoder til MCE for at kunne se fjernsyn og dvd find ud af hvilken på den liste som wideover henviser til. Derudvover er FFDshow det eneste du skal bruge...kan afspille næsten alt vise undertekster osv.

ALDRIG installér codec packs...De f**ker dit system op, og hvis du har problemer med at få MCE til at virke så er dette altså slet slet ikke vejen frem...

CyberDeamon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Den er jeg med på, men problemet er jo bare at det TV-kort er helt nyt, så jeg har mine tvivl til om det er dét der f**ker! :o( Kan man teste det under windows Xp? og med hvilke software, købte det som bulk?

Btw. der skal vel ingen kabler mellem gfx og tv kort

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Du kan jo prøvet det med wintv der følger med til dit hauppauge kort... Men for at du kan det SKAL du lukke alle media center processer først...De starter med "eh"

Lav feks en batfil til dette ved at paste nedenstående i notepad...og gem dokumentet som Kill.bat

@echo off

Taskkill.exe /f /im ehshell

Taskkill.exe /f /im ehmsas

Taskkill.exe /f /im ehrecvr

Taskkill.exe /f /im ehtray

CyberDeamon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Der kommer ingenting i amcap? kun sort skærm?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg tror du må give fortabt, og læse manualen til dit hauppaugekort. Jeg hjælper gerne med specifikke problemer, men har en forventning om at folk selv prøver at troubleshoote og at de kommer med nogle fejlbeskrivelser og en beskrivelse af det handlingsforløb der har været. 

Eksempelvis kan man ikke forvente at spørgsmål som :hauppauge pvr-500mce virker ikke??? Amcap virker ikke?? kan besvares på en fornuftig måde, man må jo kende til under hvilke omstændigheder at det ikke virker.

Amcap er det mest simple program til video capture, og såvidt undertegnede ved så har amcap ikke indarbejdet noget software der rent faktisk kan tune og lagre kanaler.... Se det er jo vigtigt at vide for dig...for det vil under alle omstændigheder skabe en sort skærm dersom der ikke tunes.

Desuden går alt på hauppaugekortet igennem en hardware mpeg2 encoder inden det når til din directshow applikation. Denne applikation kræver for at du kan se tv et directshow filter hvilket i dette tilfælde vil sige EN SOFTWARE MPEG2 decoder. Uden den er alt nyttesløst. Ja du kan da bypasse encoderen og få signalet i ukomprimeret.... men hvad skulle pointen være i det? Jeg kan kun komme i tanke om en omstændighed hvor man ville have en fordel af at bypasse en encoder på et tv-kort...Men du skal nok ikke grabbe fra din PS2 vel?   

Mit råd: Læs manualen> Få dig en Software decoder>køb et dx9 grafikkort: thi så vil det virke

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
wideover skrev:

www.k-litecodecpack.com

Nej Nej Nej ALDRIG codec packs....Du skal have en certificeret decoder til MCE for at kunne se fjernsyn og dvd find ud af hvilken på den liste som wideover henviser til. Derudvover er FFDshow det eneste du skal bruge...kan afspille næsten alt vise undertekster osv.

ALDRIG installér codec packs...De f**ker dit system op, og hvis du har problemer med at få MCE til at virke så er dette altså slet slet ikke vejen frem...

Ok ok. Godt ord igen. Jeg havde så lige glemt at jeg først har installeret nvidias dvd decoder til tv og dvd. Derefter codecpacken fra k-lite. Ingen problemer her

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes