Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: 3,5mm jack til stereo RCA/phono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Så er jeg blevet den lykkelige ejer af en "folke-HTPC" af mærket HP ZV6242EA (3200+ Athlon64, 512MB og 128MB dedikeret grafikkort)!

(Nå, det er ikke en rigtig HTPC) Op i lommen med det; jeg skal bare se film og skyde tyskere  !

Men som trådens overskrift antyder, så mangler jeg et kabel imellem HTPC og aux-indgangen på min forstærker og det skal IKKE være det medleverede kabel, nej tak!

Hvis det skal være 3, måske 5 meter, hvad vælger jeg så? Det skal være "kvalivare" og det må koste op til ca. 1000 kroner og gerne være dobbelt-skærmet eller med ferritkerner!

Nogen forslag?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Puha.. Tag et kig på www.av-connection.dk

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

1000 tak og über!               (Click-tronic? Er det guf?)
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne aldrig i mit liv finde på at bruge så mange penge på et kabel til analog overförsel fra et internt lydkort. nästen alt stöjen som du vil finde kommer fra selve computeren og lydkortet på grund af interne bläsere mm, og er derfor i signalvejen inden signalet overhovedet når ud i kablet.

Köb du trygt det clicktronic kabel de har hos av-connection, jeg vil ikke sige det er kan give bedre lyd end det medleverede, men det er i hvert fald könnere

Har du ingen muligheder for at forbinde PC og AMP digitalt?

/nisted

Til top Vis nisted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nisted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror SQ heller ikke, at der er det store at hente!

Jeg køber nok noget lignende det High-grade(?) kabel som AV-connection har ovenover Click-tronickablet og så nogle ferritkerner

Og nej; jeg har ikke digital-indgang på min forstærker!

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Du vil godt give 1000 kr. for et kabel! Så synes jeg du skal finde en brugt DAC (som placeres tæt på forstærker) og overføre signalet digitalt.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Jeg satser på at vinde den dersens Benchmark DAC1!

Note: HP ZV6242EA er en b(l)ærbar PC (Pavilion 6000/6100); der er vist ingen digital-ud  !

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/21115-314929-1 308945-1308945-1308945-12256708-66074165.html

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Kan godt være at jeg spørger lidt dumt.....Men eksterne Dacs og kabler til 1000kr med feritkerner  osv, er det ikke lidt overkill med det elendige lydkort der rent faktisk sidder i din pc?(no offense) Jeg ville foretrække at købe et eksternt lydkort til firewire eller usb til en 700-800kr, og derpå overføre lyden digitalt til forstærkeren. Din lyd vil blive 10 gange bedre på denne måde selv med et billigt optisk eller coaxialt kabel og uden DACS....Så hvis du mener at du virkelig kan høre forskel så kan du senere koble en DAC på....

Du kunne kigge på dette kort til at starte med

http://www.xs-sound.dk/data/products/mayaex5/index.html

Og så købe et godt Coax kabel til 2-300kr hvis du mener at det kan gøre en forskel..

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ja, lydkortet er ikke state of art!

Ja, jeg skrev op til 1000 kroner (jeg ville egenligt have skrevet 700 kroner/10% af PC´ens pris, men hvis nu et 5 meter kabel kostede en slat mere )

Men nu er jeg så mere lun på ideen om et eksternt USB-lydkort med phonobøsninger, så kan kortet være permanent tilkoblet forstærkeren i stuen, også når PC´en er på farten!

Maya EX5, tjo-måske! Andre bud?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hvad med

http://www.xs-sound.dk/data/products/maya44usb/index.html

eller måske

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category= 1&subcategory=204&product=10769

?

Hvorfor ind i 3H kan jeg ikke finde et "Hifi"-PCMCIA/USB-lydkort med phonobøsninger?  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes