| Forfatter |
|
fjespersen Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endeligt fået min mce maskine inden for dørene, og ud alt virker som det skal, bortset fra at TV fra mce kommer i 4:3 format til mit TV.
HJÆLP
TV: Samsung LE-40M61 (Tilsluttet via VGA)
MCE: Shuttle SB83G5m, P4 3,0 Ghz, 512 Mb RAM, Grafik: MSI Radeon X300, TV kort: Hauppauge PVR500
MCE (og XP) er sat op til 1360*768
Hvis jeg sætter en DVD på eller viser digital billeder vises det fint på hele TV skærmen, men alt hvad er kommer fra TV-tuneren kommer i 4:3 format til TV'et - Hvad er det jeg har overset ?
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at skrive at jeg valgte fladskærm og 16:9 under opsætning af skærm.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke overset noget - hvis programmet du ser sendes i 4:3 format, vises det i 4:3 format.
MCE går ikke ind og laver 4:3 format om til 16:9 __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du gør er at klikke på "more"-knappen på MCE fjernbetjeningen (lige til højre for piletasterne) når du ser TV, og så klikker du på zoom. Så kan du strække/forstørre billedet på forskellige måder så det dækker hele skærmen.
Det virker ihvert fald hos mig med en Samsung LCD skærm med opløsningen 1360x768.
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
Det du gør er at klikke på "more"-knappen på MCE fjernbetjeningen (lige til højre for piletasterne) når du ser TV, og så klikker du på zoom. Så kan du strække/forstørre billedet på forskellige måder så det dækker hele skærmen.
Det virker ihvert fald hos mig med en Samsung LCD skærm med opløsningen 1360x768.
MVH Mads |
|
|
Dette virker kun når du ser DVDfilm, det er ikke noget du kan når du ser tv via tuneren __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var den - Zoom virker som den skal - I hvert fald hos mig.

Tak Madskruse
|
| Til top |
|
| |
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
madskruse skrev:
MVH Mads |
|
|
hmmm.jeg har nu heller ikke nogen zoom funktion i min menu, ved tv på more knappen!!
Dette virker kun når du ser DVDfilm, det er ikke noget du kan når du ser tv via tuneren |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han andre Zoom funktionen når I ser tv via tuneren, eller har I den også kun ved DVDafspilning ligesom btrader og mig? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg tror kun at zoomknappen virker hvis man har sat computerens opløsning til en som er 16:9 format (fx 1360x768). Jeg har lige købt en fladskærm hvor jeg kan køre denne opløsning (via VGA), før havde jeg et almindeligt CRT-fjernsyn som var sat til gennem S-vhs. Dengang virkede det ikke, så jeg er ret sikker på at det har noget med tvet og opløsningen at gøre... Jeg sidder i hvertfald og ser MTV med fuld skærm! Bare skriv løs hvis I vil have noget mere info omkring min opsætning..
Prøv at skrive hvilke tv/opløsninger i kører med.
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk ved en fejl??!! fået det til at virke med mit alm. CRT tv igennem en S-Video udgang. Jeg gik ind og valgte indgang via VGA og fik det til at virke. Var dog et par dage efter nød til at gå tilbage til et restore punkt der var før den opsætnin og pludselig var det væk og jeg har ikke kunne få det frem siden men det kan åbenbart lade sig gøre. Det gjorde det hos mig og det ærgre mig meget at jeg ikke kan få det til det igen.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Zoom Funktionen virker til live TV. Man skal bare tilføje nogle forskellige opløsninger på sit grafikkort.
Hvis fx du kører s-video så kører du som regel 720x576 i 50hz, hvis du
så tilføjer opløsningen 720x584 til din mce skærm på dit grafikkort, så kan du zoome
imellem de to nævnte opløsninger. Det afgørende er at det højeste tal
dvs 720 er det samme og det kun er det laveste der ændres.
Jeg har ikke kunnet finde nogen dokumentation på dette. men det har virket de steder hvor jeg har prøvet det.
Dette skulle også virke med VGA og tilslutningsmodeller.
Mvh Anders
|
| Til top |
|
| |