Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydkort, TV-tuner og skærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kawaru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hej HIFI4ALL !

Jeg er igang med at lave noget i retningen af et HTPC hjemmebiograf. Jeg vil køre med en projektor, xbox (senere nok en xbox360 eller ps3), 5.1 lyd, min nuværende computer men jeg vil udskifte min CRT-moniter med en fladskærm (ikke større end HØJST 17"). Der er dog det problem med min pc kun har 3 slots - hvor de to af dem er reserveret til grafikkort og netværkskort.
Lige fortiden har jeg et gammelt AVer Tv kort i den sidste slot og så har jeg et billigt (og dårligt) eksternt lydkort til 5.1 lyd.
Ofte når jeg ser DVD eller lytter til musik begynder lyder pludslig at gå i doppelttempo og så gå over til normal efter ca. 2 min. Dette er kun forekommet med mit eksterne lydkort, så jeg tror den er synderen. Derfor overvejer jeg kraftigt at skifte det ud.

Hvis jeg ville købe et godt lydkort, (internt), så skulle jeg finde en anden løsning på Tv-tuner problemet. Kunne jeg så bare købe denne Samsung fladskærm, der har indbygget Tv-tuner? Ville dette hjælpe på problemet? MEn det vil så sige at jeg ikke kan optaget TV på min pc mere..

En anden mulighed ville være at købe en form for A/V receiver / forstærker af en slags, hvor jeg så kunne tilslutte både min pc lyd (fra dens interne indbyggede stereo lydkort), min Xbox's lyd og DVD/VHS comboen's lyd. Kan man så ikke få den til at lave lyden om til 5.1? (nu kan i høre på mig, at jeg ikke har alt for meget forstad på det - men det er jo derfor jeg spørger!) - og så bare købe et nyt tv-kort - og en normal fladskærm til computer.

Hvad vil i råde mig til? Er der nogen af jer, der har forslag til skærm, TV-tuner (forestiller mig at købe et Hauppauge) og evtl. forstærker eller lydkort? Angående prisen, er jeg mest interesseret i de billigere varer - dog vil jeg helst slippe for skod-varer så som mi eksterne lydkort

Håber der er nogen der har gode råd til mig . Plus evtl. en lille henvisning til en anden tråd hvor det står beskrevet eller en link til en side, der kommer med gode råd

Håber ikke jeg spørger for meget

Hilsner, Kawaru
Til top Vis Kawaru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kawaru

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes