Hej HIFI4ALL !
Jeg er igang med at lave noget i retningen af et HTPC hjemmebiograf. Jeg vil køre med en projektor, xbox (senere nok en xbox360 eller ps3), 5.1 lyd, min nuværende computer men jeg vil udskifte min CRT-moniter med en fladskærm (ikke større end HØJST 17"). Der er dog det problem med min pc kun har 3 slots - hvor de to af dem er reserveret til grafikkort og netværkskort.
Lige fortiden har jeg et gammelt AVer Tv kort i den sidste slot og så har jeg et billigt (og dårligt) eksternt
lydkort til 5.1 lyd.
Ofte når jeg ser DVD eller lytter til musik begynder lyder pludslig at gå i doppelttempo og så gå over til normal efter ca. 2 min. Dette er kun forekommet med mit eksterne lydkort, så jeg tror den er synderen. Derfor overvejer jeg kraftigt at skifte det ud.
Hvis jeg ville købe et godt lydkort, (internt), så skulle jeg finde en anden løsning på Tv-tuner problemet. Kunne jeg så bare købe denne
Samsung fladskærm, der har indbygget Tv-tuner? Ville dette hjælpe på problemet? MEn det vil så sige at jeg ikke kan optaget TV på min pc mere..
En anden mulighed ville være at købe en form for A/V receiver / forstærker af en slags, hvor jeg så kunne tilslutte både min pc lyd (fra dens interne indbyggede stereo lydkort), min Xbox's lyd og DVD/VHS comboen's lyd. Kan man så ikke få den til at lave lyden om til 5.1? (nu kan i høre på mig, at jeg ikke har alt for meget forstad på det

- men det er jo derfor jeg spørger!) - og så bare købe et nyt tv-kort - og en normal fladskærm til computer.
Hvad vil i råde mig til? Er der nogen af jer, der har forslag til skærm, TV-tuner (forestiller mig at købe et Hauppauge) og evtl. forstærker eller lydkort? Angående prisen, er jeg mest interesseret i de billigere varer - dog vil jeg helst slippe for skod-varer så som mi eksterne lydkort
Håber der er nogen der har gode råd til mig

. Plus evtl. en lille henvisning til en anden tråd hvor det står beskrevet eller en link til en side, der kommer med gode råd
Håber ikke jeg spørger for meget
Hilsner, Kawaru