| Forfatter |
|
T_H_X Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Som sagt skal jeg have et nyt lydkort til min pc. Har nok læst 1000 tråde og stadigvæk er det en kæmpe jungle for mig  fatter ingen ting af det.
Prisen må gerne ligge omkring 800 - 1000kr. Formålet er kun ren stereo
og til det har jeg JB-SYSTEM forstærker med phono indgang.
Lige pt. lyder det okay men støjen fra forstærkeren er der, hvis man
skal spille højt. Det er man jo tvunget til når forstærkeren står på
max, da volumen bliver halveret. Skyldtes det ikke det onboardlydkort
og jack stikkets overførsel af lyden??
Har selv tænkt på at købe følgende EMU - 0404:
www.emu.com/products/product.asp?category=505&subcategor y=491&product=10447
Hvis der nogen som har andre alternativer måske billigere løsninger med
at opnå et støre output til forstærkeren må i meget gerne komme med
jeres bud..
m.v.h
Søren
__________________ Surround kit:
Denon AVC - A1SR
Denon DVD A1
Concept 8, 6 & 2
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren,
læs din private mailbox..
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det EMU du linker til skulle være et godt kort. Jeg tror ikke du skal regne med noget billigere end de 800 for et sådant, hvis du vil have et godt kort.
Har du ikke en anden indgang end phono? Phono er til tilslutning af en pladespiller. En pladespiller sender et svagere signal end andre enheder. Hvorfor du så for en lavere volume kan jeg ikke lige gennemskue.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....sprogproblemer her.....
Før alle blev indhyldet i guld og diamanter og sølvtråde til anlægget, altså dengang man gik op i lyden, dengang hed RCA-stik nu engang Phono-stik......
Phono-indgange kunne være til DAT-bånd, radio og pladespiller indgang som også hed "Phono", ret retro....
Håber det var det T_H_X mente.....
|
| Til top |
|
| |
T_H_X Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Det EMU du linker til skulle være et godt kort. Jeg tror ikke du skal regne med noget billigere end de 800 for et sådant, hvis du vil have et godt kort.
Har du ikke en anden indgang end phono? Phono er til tilslutning af en pladespiller. En pladespiller sender et svagere signal end andre enheder. Hvorfor du så for en lavere volume kan jeg ikke lige gennemskue.
|
|
|
Jo, jeg har Denon's A1 suroundforstærker og der er optisk/coaxial indgang. Men har også et sæt CV med en billig PA forstærker og tanken var at koble pc'en derpå.
Hvis resultatet bliver bedre igennem denon med optisk kabel (end med phono) og så køre preout på den, er der heller ikke noget i vejen for.
Det jeg mente med lavere volume er når jeg høre mp3 fra pc til forstærker med min nuværende opsætning, jack-stik fra pc som går ud i phono-stik i forstærkeren, spiller det sindsygt lavt. Og støjen opstår så, da man skal skrue helt vildt op, fordi det er så lavt. Hvormod hvis jeg brænder det ud på en cd og kører det over dvd'en, så spiller det meget højere og det må da have noget med det onboardlydkort og jack-stikket at gøre eller er der noget jeg misforstår.
Men hvis det problem ikke rigtig bliver løst, er der jo ikke rigtig nogen grund til at smide penge i et nyt lydkort. __________________ Surround kit:
Denon AVC - A1SR
Denon DVD A1
Concept 8, 6 & 2
|
| Til top |
|
| |
T_H_X Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Zenon skrev:
|
He he.....sprogproblemer her.....
Før alle blev indhyldet i guld og diamanter og sølvtråde til anlægget, altså dengang man gik op i lyden, dengang hed RCA-stik nu engang Phono-stik......
Phono-indgange kunne være til DAT-bånd, radio og pladespiller indgang som også hed "Phono", ret retro....
Håber det var det T_H_X mente.....
|
|
|
Yes sir, det var lige det jeg mente og det sidder der lige præsis i den billig PA forstærker som var tanken at koble pc'en på. __________________ Surround kit:
Denon AVC - A1SR
Denon DVD A1
Concept 8, 6 & 2
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv pcén som kontrol enhed og har ingen problemer med lav lyd??
Har du tjekket lydopsætningen i computeren som måske heder "mixer-enhed". Man kan jo skrue op og ned for alle tilslutninger foruden mastervolumen!!
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte også på et nyt lydkort, da mit onboard(soundMax på Asus P4P800 SE) ikke virker så godt, med den nyeste godkendte driver stopper lyden når jeg afspiller DVD eller AC3 lyd og med en nyere driver virker AC3 lyden slet ikke, men der er ikke noget problem med DVD.
Gør det nogle forskel hvilket lydkort man bruger, når det er SPDIF(optisk Coixal) der bruges? Jeg gider ikke købe et lydkort til 1000+ hvis et til 300.- giver samme lyd.
|
| Til top |
|
| |
T_H_X Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
|
Jeg bruger selv pcén som kontrol enhed og har ingen problemer med lav lyd??
Har du tjekket lydopsætningen i computeren som måske heder "mixer-enhed". Man kan jo skrue op og ned for alle tilslutninger foruden mastervolumen!!
|
|
|
Ja, jeg har tjekket opsætningen og det står som det skal på MAX. Jeg kender sku flere som har samme problem, underligt hvis du ikke har det.
Har du forbundet din pc til forstærker på samme måde (jack fra com som går ud i phono til forstærker) og alle dem jeg kender har samme tilslutning og samme problem. Enlig kiggede jeg lige bag på lydkortet og der står SPDIF, er det ikke optisk udgang? Hvis det er tilfældet må det giver bedre lyd. __________________ Surround kit:
Denon AVC - A1SR
Denon DVD A1
Concept 8, 6 & 2
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da tilsluttet min computer med minijack i den ene ende og phono-stik i den anden, har ingen problemer?? -kun en gang imellem brummer det hvis jackstikket er snavset med fingerfedt fra mine pølsefingre....
SPDIF er digital udgang som kun kræver et specielt kabel med minijack/ phono stik men det er vist ikke helt lige meget med opbygningen af dette....altså et enkelt phono-stik i den anden ende!!
Man kan købe et led som omdanner SPDIF til en optisk digital udgang!!
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ja sprog problemmer igen. SPDIF (Sony/Philips Digital Interface) siger ikke noget om hvilken type stik det er. Det kan altså være både RCA eller toslink (optisk).
Den digitale forbindelse vil nok være at foretrække på et onboard lydkort. Onboard lydkort har det dog med at resample 44.1 stereo til 48 kHz hvilket efter min menig er ret ødelægende for lyden. Men hvis det er mp3 du bruger kan det nok være ligemeget. Så det er da et forsøg vær at bruge det.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et menneske som behersker alle universets sproge, forstår ikke altid meningen når det står skrevet.....
-selv når meningen bliver skrevet på et sprog man forstår.......
-men man kan også forstå meningen, skønt man ikke forstår sproget, til og med et sprog som ikke bliver skrevet......
|
| Til top |
|
| |
T_H_X Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, er der ikke mulighed for at køre det lidt tilbage. Hvis jeg køber det lydkort, ville jeg så slippe for de problemer som jeg har beskrevet tidligere? med volumen o.s.v
Selvfølgelig kan det ikke samlignes med det onboardlydkort men hvis jeg alligevel ender med at skrue meget højere op for min forstærker, så er man jo ligevidt og problemet er ikke løst for mig, men det kan sku ikke passe der må være andre som har/havde det problem...
Denon AVC - A1SR
Denon DVD A1
Concept 8, 6 & 2
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det vil det.
Jeg prøvede lig at trække et kabel fra mit onboard analog udgang. Udover at det ikke lyder for godt spiller det meget lavere end normale signal input. Mit onboard digital udgang spiller også højere end onboard analog udgangen, men stadig en væsentlig dårligere lyd end fra mit eksterne lydkort.
|
| Til top |
|
| |
T_H_X Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Tak for hjælpen Jeg blev da ( lidt ) klogere på det punkt, selvom der meget at lærer endnu. Det må vist blive en anden gang.
Jeg vil så investere i det nye lydkort med god samvitighed.
Takker..
Denon AVC - A1SR
Denon DVD A1
Concept 8, 6 & 2
|
| Til top |
|
| |
Skak Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX >> Jeg håber at du giver en tilbagemelding på EMU0404 når du har prøvet det. Jeg er nemlig selv meget interesseret i det kort, da det lader til at være det bedste lydkort til prisen, i forhold til de funktioner, som en normal dødelig som jeg har brug for.
|
| Til top |
|
| |
T_H_X Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det tip, så kan det være at jeg skal skynde mig at bestille et når jeg får penge.
Med forsendelse har jeg nemlig ikke kunne finde det for under 900,-
Ved du hvad de tager for forsendelsen?
|
| Til top |
|
| |