| Forfatter |
|
sbak Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der noget bedre tv kort end Hauppauge WinTV PVR-150 ? unden at det koster en formue?
på forhånd tak __________________ mvh. Søren
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et kort der de fleste steder er blevet testet til at være blandt de bedste, er kort med ATI Theatre PRO G550 chippen på.
Har selv et kort, og det kostede ca. 600 kroner, og billedkvaliteten er bedre end Hauppauge kortene (har også et PVR-500MCE kort).
Tror ikke det kan gøres bedre til prisen.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du sige hvilke kort der bruger denne chip __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv dette Sapphire kort:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136727
Det medfølgende software er ikke til megen nytte, men bruger du kortet med Windows Media Center, Showshifter, BeyondTV etc. så er der flere muligheder.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ati Theater 550 er for såvidt et udemærket stykke hardware, men du har
ingen mulighed for at tweake dette kort med mindre du kan finde udaf at
bruge graphedit....Atis support er noget forbandet l**t, en ny driver
hver 6 måned som ikke løser nogle af de problemer som dette kort har:
Lydniveau er for lavt, default
Billedeskarpheden kan ikke indstilles (og den stinker)
bitrate kan ikke indstilles
kortet kan ikke køre ntsc, sådan som det annonceres med at det kan.(nok ikke noget som du skal bekymre dig om)
Der annonceres med at dette kort kan encode AC3- stereo, hvilket vi ikke har set noget af.
Jeg har selv begge de kort du omtaler, og jeg vil til enhver tid vælge et pvr-150mce frem for Theater 550.
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
nikolajb Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en 150'er, og har egentlig være ok tilfreds. Nåja, ud over at kortet er gået i stykker, og at jeg afventer ombytning. Min version er uden radio-del, hvilket jeg da ærligt talt synes er lidt træls. Hvis jeg skulle købe et kort i dag ville jeg nok overveje at hoppe op og nappe 500'eren, men det er mest fordi jeg kan se nogle muligheder med dobbelt-tuner løsningen :)
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Patriarken
Tror det kommer lidt an på hvordan ens brug er.
Jeg har ikke haft problemer med kortet.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Patriarken
Tror det kommer lidt an på hvordan ens brug er.
Jeg har ikke haft problemer med kortet.
|
|
|
Hejsa
Jotak....Jeg har da heller ikke problemer udover jeg ikke kan
finindstille mit hardware, hvilket jeg kan med hauppauge. Denne tråd
snakkede iøvrigt ikke om behov fra starten. Faktom er at hvis du vil
have det mest fleksible kort der er understøttet af mest muligt
software, ja så er det nok ikke theater du skal kigge efter.
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Patriarken
Det kan du have ret i. Hauppauge kortene er de mest udbredte og understøttede.
Men ser man på billedkvaliteten, så er Theatre bedre. Men om det så er et "bedre" kort end 150MCE, som spørgsmålet oprindeligt gik ud på, er nok sværere at svare på. Det kommer an på hvor man lægger vægten i en vudering.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |