Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 17:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: godt køb ? HauppaugePVR-150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sbak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Findes der noget bedre tv kort end Hauppauge WinTV PVR-150  ?  unden at det koster en formue?

på forhånd tak



__________________
mvh. Søren
Til top Vis sbak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sbak
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Et kort der de fleste steder er blevet testet til at være blandt de bedste, er kort med ATI Theatre PRO G550 chippen på.

Har selv et kort, og det kostede ca. 600 kroner, og billedkvaliteten er bedre end Hauppauge kortene (har også et PVR-500MCE kort).

Tror ikke det kan gøres bedre til prisen.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Kan du sige hvilke kort der bruger denne chip

__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv dette Sapphire kort:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136727

Det medfølgende software er ikke til megen nytte, men bruger du kortet med Windows Media Center, Showshifter, BeyondTV etc. så er der flere muligheder.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ati Theater 550 er for såvidt et udemærket stykke hardware, men du har ingen mulighed for at tweake dette kort med mindre du kan finde udaf at bruge graphedit....Atis support er noget forbandet l**t, en ny driver hver 6 måned som ikke løser nogle af de problemer som dette kort har:

Lydniveau er for lavt, default
Billedeskarpheden kan ikke indstilles (og den stinker)
bitrate kan ikke indstilles
kortet kan ikke køre ntsc, sådan som det annonceres med at det kan.(nok ikke noget som du skal bekymre dig om)
Der annonceres med at dette kort kan encode AC3- stereo, hvilket vi ikke har set noget af.

Jeg har selv begge de kort du omtaler, og jeg vil til enhver tid vælge et pvr-150mce frem for Theater 550.



__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
nikolajb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 150'er, og har egentlig være ok tilfreds. Nåja, ud over at kortet er gået i stykker, og at jeg afventer ombytning. Min version er uden radio-del, hvilket jeg da ærligt talt synes er lidt træls. Hvis jeg skulle købe et kort i dag ville jeg nok overveje at hoppe op og nappe 500'eren, men det er mest fordi jeg kan se nogle muligheder med dobbelt-tuner løsningen :)
Til top Vis nikolajb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajb
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

@Patriarken
Tror det kommer lidt an på hvordan ens brug er.
Jeg har ikke haft problemer med kortet.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
@Patriarken
Tror det kommer lidt an på hvordan ens brug er.
Jeg har ikke haft problemer med kortet.


Hejsa

Jotak....Jeg har da heller ikke problemer udover jeg ikke kan finindstille mit hardware, hvilket jeg kan med hauppauge. Denne tråd snakkede iøvrigt ikke om behov fra starten. Faktom er at hvis du vil have det mest fleksible kort der er understøttet af mest muligt software, ja så er det nok ikke theater du skal kigge efter. 


__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

@Patriarken
Det kan du have ret i. Hauppauge kortene er de mest udbredte og understøttede.

Men ser man på billedkvaliteten, så er Theatre bedre. Men om det så er et "bedre" kort end 150MCE, som spørgsmålet oprindeligt gik ud på, er nok sværere at svare på. Det kommer an på hvor man lægger vægten i en vudering.



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes