Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilket TechnoTrend kort ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa....

Hvad skal jeg helt eksakt bruge, hvis jeg gerne vil have signalet fra parabolen direkte ind på min HTPC (Canal Digital)?

Det skal helst være et TechnoTrend kort, og hvis jeg skal have yderligere tilbehør, for at se Canal Digital, må det også meget gerne tilføjes her.

Det er til brug på Media Portal.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg ville foreslå TechnoTrend S 1500 Budget og til ci-interface. Herudover skal bruges et conax CAM-modul (vers. 4.0).

Man skal endvidre have et serienr. fra en af canal digtal godkendt sattelit-boks (ikke leje) for at kunne erhverve det nødvendige Smat-card fra canal digtial.

Det er en relativ billig løsning, bruger selv forgængeren der svarer til Hauppauge Nova og har TechNotrend T 1500 budget kørende, som begge virker OK.

Bemærk kortet ser ført ud til at blive supported i Media Portal i næste version.

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Tak for respons og sorry for det langsomme svar.....

Måtte lige prøve at kigge nærmere på delene, før jeg kastede mig ud i flere spørgsmål.

Til videre orientering:

jeg har 2 stk. Digiality CX-304 (Conax godkendte) receivere stående, så serienummer bliver der ingen problemer med.
På min parabol har jeg 2 LNB'er.

Spørgsmål:

1. Hvorfor skal det være et Conax 4.0 modul? - jeg har set flere Conax moduler, bla. V. 3.03 og så har jeg set dette modul, som jo er ekstremt billig, men om det virker i denne sammenhæng ved jeg ikke?
http://cgi.ebay.de/CONAX-MODUL-das-Original-von-Telenor-Acti on-2006_W0QQitemZ5878095328QQcategoryZ26042QQrdZ1QQcmdZViewI tem

2. Findes der et kort, hvor der er plads til 2 moduler?
Hvis et sådant kort findes, er det så muligt at have 2 Conax moduler, så man kan optage fra den ene og se et andet program på den anden?

3. I forlængelse af ovennævnte spørgsmål, vides det så, om det overhovedet er muligt at få udleveret 2 smart card fra Canal Digital?

4. Vil også gerne høre om der findes alternativer til dette TechnoTrend kort, da jeg valgte kortet, grundet den kommende understøttelse i Media Portal. Som du også skriver avsh.

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Prøver at besvare dine spørgsmål...

1) Om Conax 4.0. Har tidligere anvendt et DVB-kort fra Kiss Nordic (satdem) og det kunne kun virke med conax vers. 3.03. Satte jeg et vers. 4.0 cam i virkede det ikke. Det gjorte det derimod i det føromtale technotrend kort  (software = showshifter). Min banale konklution var at de skulle passe sammen...

2) Technotrend har også en prenium serie, hvor der skal anvendes et andet ci-interface. Her er plads til 2 smart-card. Det er væsentlige dyrere løsning. (se www.technotrend.de). Mediaportal har heller ikke umiddelbar support af dette. Løsningen er beregnet til at man kan have 2 kodningssystemer tilkoblet. Men at for se to kanaler samtidig kræves to DVB TV-kort.

3) Det tror jeg, men man skal betale for to abonnementer. Derfor anvender jeg en supplerende DVB-T løsning (som er jo gratis), hvormed man "næsten" opnår at kunne se og optage samtidig. Det smarte ved technotrend 1500 serien er at den findes til alle 3 DVB formater (S-T-C) og anvender de samme driver.

4) Kender til 2 andre muligheder som jeg ikke har erfaring med, nemlig twinhan og floppydtv (se evt. www.databutikken.com/dk). Begge disse muligheder er pt. understøttet i MediaPortal.

Men der er nok også andre,  prøv evt. at se i mediaPortals liste over native supporteret DVB-kort.

Se evt. også  www.dvbshop.net

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 04:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen avsh.....

Tak for dine svar.

Nu vil jeg holde mig til TechnoTrend, da du jo har gode erfaringer med det. Der er ingen grund til at prøve at kaste sig ud i noget, som jeg ikke aner noget om. Det kunne jo tænkes at en anden løsning ikke vil virke, og det vil jo være brandærgeligt.

Bliver nu nød til at forklare lidt mere omkring mine planer/ønsker.
Som før nøvnt har jeg en HTPC stående i stuen, den vil jeg godt have til at kunne tage satelit signalet. Og den løsning er nu fundet, ved at benytte TechnoTrend S-1500 kortet - så langt så godt.
Men nu er der jo også en frue i huset, og hun vil gerne have satelit signalet på flimmeren i soveværelset. Og dette signal skal helst køre seperat fra det signal der er på HTPC'en i stuen - ment sådan at der kan ses en kanal i soveværelset, mens der bliver set en anden på HTPC'en i stuen (begge steder Canal Digital)....... Der står ikke en HTPC i soveværelset, men jeg har stadig de 2 Digiality receivere.
Kan det på nogen måde lade sig gøre at få 2 seperate signaler, med kun et smartcard? - avsh, du er vist inde på emnet i dit svar på spørgsmål 3. Men jeg forstår desværre ikke rigtig dit svar....... Jo, det er forstået at man skal betale 2 abonnementer, hvis man vil have 2 smartcard, men det vil jeg meget gerne blive fri for. Men du omtaler så en anden løsning, som "måske" kunne være en hjælp i min situation?

Mvh.

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Vedr. flere sattelit modtager og et CAM-modul.

På nettet har jeg fundet denne mulighed.

http://www.altsat.be/smartwi_e.htm

Men spørgsmålet er det virker med canal digital efter de har begyndt at bruge serienr?

Med hensyn til spørgsmål 3.

Min "næsten" løsning er (den jeg selv bruger)

Ved at både bruge et både DVD-S og DVB-t kort kan man optage og se alle sattelitkanakerne, samtidigt med også altid at kunne se og optage til de danske kanaler.

1) Kræver at man  i højere grad at gå over til "dåseTV" og ikke se så meget live TV. (anser det som en fordel)

2) Når jeg optager går jeg efter programtitler og ikke så meget kanaler og deres sendetidspunkter. Det kræver et ordentlig EPG-værktøj. Her anvender jeg www.webshifter.nl. Det program kører pt. i en beta-version, som har keyword-baseret optagelse. Det vil det lægger op til at den automatisk kan optage programmer, som har interesse. Har to steder i huset, hvor vi kan se TV, som er forbundet netværk. Det er en slags klient/server løsning, hvor serveren primært passer det at optage.

Note til løsningen.

Setup i dag baseret på softwaren showshifter. Men  regner med at overgå til mediaPortal, når technotrend korterne bliver supporteret.

Pt. er der også et andet irriternde problem nemlig DVB-subtiteles som ikke er supporteret. Igen Media portal ser ud til at ville supportere det.

Hvis det kun drejer sig om at kunne se optaget TV finder der en relativ billig "TV-klient" nemlig Hauppauge MVP (se deres hjemmeside).

Som sagt det er næsten løsning og med irriterende begrænsninger.... 

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Den løsning du har fundet, med Smartwi, er jo ganske enkelt genial!!

Jeg har snakket med en dansk forhandler af denne boks, og han bekræfter at så længe man bare har 2 LNB'er, så kan man se f.eks. 2 Canal Digital kanaler uafhængigt af hinanden. Selvfølgelig hvis man har 2 modtagere.,

Og så kan det være at jeg dummer mig lidt, men jeg kan ikke rigtig få ind i hovedet, hvad der foregår og hvad det giver af muligheder, når man har en DVB-S + DVB-T modtager?

Men hvis man har sådan en Smartwi tingest,kan man så ikke have 2 stk. TechnoTrend 1500 DVB-S kort, som er koblet på hver sin LNB. Så der er mulighed for at se en kanal og optage en anden i stuen?....... Og så have tilsluttet receiveren i soveværelset, til en af de 2 LNB'er, ...
Ved godt at signalet i soveværelset vil påvirke det ene signal i stuen. Men kan det ikke lade sig gøre at lave det sådan?............ Det kræver selvfølgelig at der ikke vil forekomme kompabilitets problemer (betjeningsmæssigt), når det nu er 2 af samme kort der sidder i HTPC'en.

Mvh.

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det vil sige du har fået bekræftet at man kan bruge metoden til to uafhængige sattelit-modtagere, så må det også kunne bruges til to DVB-S kort, alle tiders..

Det er klart en bedre løsning end en kombineret løsning DVB-S og DVB-T. Det er det jeg har siddende i en maskine idag, så 2 x DVB-S må også kunne lade sig gøre. Det er jo samme drivere.

Eneste grund til DVB-t er for at kunne modtage TV2.

Fint du fik opklaret det og det med serienr. øjensynligt ikke er noget problem...

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

avsh - har sendt en PM til dig.....

Mvh.

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Technotrend Budget 1500, med CAM læser og CA modul tilsalg, hvis det kunne have int.

Venligst

Peter

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes