Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: tv adapter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

I overvejelserne om at få en htpc var jeg i en forretning idag, hvor jeg fik en snak med en rigtig flink sælger som ikke bare skulle sælge, men som var ærlig omkring produkterne. Han sagde bl.a at hvis jeg kun havde et "alm" tv med billedrør, så ville det ikke se ret godt ud, hvis jeg brugte "netdelen" og surfede på nettet med en htpc, noget med opløsningen efter hvad jeg kunne forstå. Desværre fik jeg ham ikke spurgt om man kunne få en eller anden adapter til at "omformulerere" signalet sådan det kom til at se okey ud på en alm tv skærm. Jeg tænkte på om der var nogle af jer "nørder" der kender til sådan en box eller noget?

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
I overvejelserne om at få en htpc var jeg i en forretning idag, hvor jeg fik en snak med en rigtig flink sælger som ikke bare skulle sælge, men som var ærlig omkring produkterne. Han sagde bl.a at hvis jeg kun havde et "alm" tv med billedrør, så ville det ikke se ret godt ud, hvis jeg brugte "netdelen" og surfede på nettet med en htpc, noget med opløsningen efter hvad jeg kunne forstå. Desværre fik jeg ham ikke spurgt om man kunne få en eller anden adapter til at "omformulerere" signalet sådan det kom til at se okey ud på en alm tv skærm. Jeg tænkte på om der var nogle af jer "nørder" der kender til sådan en box eller noget?

Problemet med at vise PC-signaler (hvadenten det så er TV-signaler eller andet) på et tv ligger _netop_ i at signalet skal konverteres. Et almindeligt billedrørs-tv har ikke høj nok opløsning til almindeligt windows-arbejde, hvor meget du så end konverterer. Det bedste du kan gøre er at benytte et stykke software kaldet Powerstrip til at sætte PC'en op til at arbejde i 1024x576 interlaced, som passer med tv'ets opløsning, men det vil stadig ikke blive særligt godt. Et tv egner sig bare ikke til PC-billeder, og så er den ikke meget længere...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Han har ret. Et alm. billedrørs TV er ikke egnet som PC skærm. Opløsningen er for lav og det er der ikke nogen adapter der kan lave om på.

Edit: der kom Otto mig i forkøbet.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar. Tænkte bare på om man på en eller anden måde kunne sætte opløsningen NED fra pcen, sådan at det kom til at passe med tv skærmen for på den måde at lave problemet mindre. Men det kan man ikke kan jeg forstå, det er der ikke noget at gøre ved så. Så tror jeg at jeg venter med sådan et "uhyre" til jeg engang får et fladskærm i stedet for.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Mad Onion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Jeg troede den optimale opløsning var 720 x 576
Til top Vis Mad Onion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mad Onion

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes