Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Alternativ til MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået sat en HTPC samen baseret på MCE 2005, men synes der er mange uheldigheder med det.

F.eks. synes jeg at billede kvaliteten på mit Haupauge PVR-150 er mehet sløret (ved dog ikke om dette er et softwareproblem)

Det genere mig også, at jeg ikke kan få surround på spdif til at virke med MCE.

Findes der et godt alternativ, som er ligeså integreret som MCE, og som har nogenlunde de samme funktioner?

Vil man kunne anvende Microsoft fjernbetjeningen sammen med andre HTPC softwares?

Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Tror du ikke det er mere hensigtsmæssigt at prøve at få dine problemer fixet først?? Har du de nyeste drivere etc.. Jeg tror ikke du slipper for problemer bare fordi du smide MCE ud og tager MediaPortal eller andre i samme liga..

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg synes jeg har prøvet næste alt nu.

Det sidste jeg prøvede var at installere DScaler DVD decoderen. Stadig ingen surround lyd. Det skal dog siges, at det forbedrede billede kvaliteten fra mit TV-kort en hel del.

Det mærkelige er bare, at hvis jeg ser TV med det program der fulgte med DScaler, bliver billedet endnu bedere, end det jeg kan få i MCE.

Det er ligesom om at MCE f**ker alting op?

Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke vil anvende MCE er der mulighed for at bruge enten showshifter eller sesam.tv som programmer "ovenpå" en alm. windows.

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hvis dit lydkort er et SoundMax, skal du ikke regne med at få lyden til at virke, jeg har et asus P4800SE med onboard SoundMax lydkort, der kan jeg vælge mellem AC3 lyd der hakker eller alm. lyd der virker fint  Det er ikke MCE's skyld, men XP SP2, der gør at soundmax's driver ikke virker.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Lydkortet er et CMI8738 som er onboard på mit Asus p4b533-e bundkort.

Jeg har bare lidt svært ved at acceptere, at surround ikke virker i MCE, når det spiller på f.eks. PowerDVD under den samme Windows installation.

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Du har været inde og vælge spdif i adv. lydindstillinger?
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har aktiveret SPDIF på mit lydkort, og der kommer også SPDIF lyd ud, men kun PCM.

Hvis jeg i DScaler lyd indstillinger under MCE prøver at vælge SPDIF passthrough, hopper menuen straks tilbage til analog stereo, eller hvad der nu var valgt før.

Det er det samme problem da jeg brugte PowerDVD, WinDVD og nVidia Purevideo DVD codecs. SPDIF passthrough var i menuen i MCE, men den ignorerede indstillingerne hvis man prøvede at vælge den.

Hvorfor kan det virke i alle andre afspillere end MCE's ? Jeg har på fornemmelsen af, at det er et eller andet åndsvagt, der er disablet i MCE.

mwinther
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Madman skrev:

Hvis dit lydkort er et SoundMax, skal du ikke regne med at få lyden til at virke, jeg har et asus P4800SE med onboard SoundMax lydkort, der kan jeg vælge mellem AC3 lyd der hakker eller alm. lyd der virker fint  Det er ikke MCE's skyld, men XP SP2, der gør at soundmax's driver ikke virker.

Det skal lige siges at jeg har et Asus P4P800 med onboard soundmax lydkort koblet til en ældgammel Sony STR-DE485 via SPDIF/Coax, og det virker altså upåklageligt :)

Det har dog aldrig virket i windows xp pro / home, men i mce virker det perfekt.

Til top Vis mwinther's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mwinther

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes