Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC: Hvad skal man vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sehested
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Status: Offline
Sendt: 14 April 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer meget kraftigt at strikke min egen HTPC sammen eftersom det med at købe en dyr dvd-hddoptager nu vil være dumt eftersom man ikek helt ved hvornår HD-dvd eller bluray kommer frem og der vil det jo være nemt med en HTPC at bare skiftet drevet til hvad end der nu vinder af de 2 formater. Derfor har jeg et par spørgsmål om HTPC hardware.

Det jeg overvejer at sætte i HTPC er et

Hauppauge WinTV-HVR-1300MCE Kit PCI

HDA Digital - X-Plosion 7.1 DTS Connect

samt et eller andet nvidia grafikkort som ikke koster det vide ud af øjenen, men bare kan smide et fornuftigt signal fra dvi til hdmi på mit forhåbentlig fremtidige philips 42PF9831D, som man nu efterhånden har sparet op til alt for længe. Derudover har jeg overvejet at smide en gammel p4 2,4ghz med 512mb 266mhz ram i. ved ikke helt om det er nok?

Med hensyn til tvkortet er det så muligt med overstående tvkort at modtage digitalt tv over tdckabel tv, så man kan optage digitalt tv, eller køre tdc kabel tv slet ikke med DVB-T?

Med hensyn til lydkortet er det så rigtigt forstået det det har mulighed for at smide ens mp3 og andre lydting over til ens reciver som et DTS signal?

Er der nogen som har andre forslag eller prøvet andet hardware som de finder bedre ville det være rart at høre om jeres oplevelser. Det software system som jeg jeg har i tankerne at køre er mediaportal.

Til top Vis sehested's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sehested

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

sehested skrev:
Med hensyn til tvkortet er det så muligt med overstående tvkort at modtage digitalt tv over tdckabel tv, så man kan optage digitalt tv, eller køre tdc kabel tv slet ikke med DVB-T?

Kabel tv DVB-C på pc
Det er mere omstændigt, men muligt. Kabel TV har været digitalt i flere år.
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

sehested skrev:

Derudover har jeg overvejet at smide en gammel p4 2,4ghz med 512mb 266mhz ram i. ved ikke helt om det er nok?

Det kommer lidt an på hvad du vil bruge den til. Til musik, til alm. DVD afspilning og optage TV er det nok. Om det rækker til HD ved jeg ikke helt. Til nogen HD formatter er det ikke nok, men med et nyrere grafik kort der kan aflaste noget af "arbejdet" kan det måske gå an. Så hvis det er en du allerede har kan du jo lægge ud med den, jeg ville dog ikke købe en i den størrelse, da det er i under kanten til HD.

sehested skrev:

Med hensyn til lydkortet er det så rigtigt forstået det det har mulighed for at smide ens mp3 og andre lydting over til ens reciver som et DTS signal?

Det er nu ikke mp3 der skal ud som DTS, det skal bare ud som det er ingen problemmer der. En digital forbindelse kan kun overføre 2 kanaler lyd der ikke er komprimeret. DTS er komprimeret og kan derfor overføre flere kanaler. Det du så kan med dette kort er f.eks. hvis du skal bruge det til spil. Spil er ikke i DTS og derfor kan du kun overføre 2 kanaler digitalt. Dette kort kan så konvertere lyden til DTS og overføre via en digital forbindelse. Med andre lydkort overføres den slags bare analogt over flere kabler, hvilket rent lydmæssigt er at foretrække.

sehested skrev:

Er der nogen som har andre forslag eller prøvet andet hardware som de finder bedre ville det være rart at høre om jeres oplevelser. Det software system som jeg jeg har i tankerne at køre er mediaportal.

Hvor skal din HTPC stå? Skal den stå i stuen eller kan den stilles i et andet lokale? Skal den stå i stuen skal den være så lydløs som muligt, hvilket så bliver afgørende for dit valg af hardware. Kan den stå i et andet lokale hvor den godt må larme gør det det noget nemere.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

sehested
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Sendt: 14 April 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Den skal stå under fjernsynet ved siden af min reciver, så jeg har tænkt mig at gå efter et Origen AE X11 kabinet, eller et silverstone LC 17. Hælder dog mest til origen ae x11 kabinettet da det så vidt jeg kan se ikke er muligt at få en ir modtager til at sidde i fronten på LC17 uden at det bliver en extern box. Så ja den skal være meget lydløs og jeg regner derfor med at gå efter et grafikkort med passive køling, samt skifter diverse fans ud med papst fan som ikke skulle larme så meget. hvis der stadig skulle være problemer havde jeg tænkt på at bruge noget magic fleece til at dæmpe eventuelt lyd med.

Thunder: Kender du nogle tvkort som er gode til at modtage DVB-C? Har hørt at der er nogen tvkort som har problemer med at kører under forskellige media styresystemer. Har set lidt på haupauge win-tvr NEXUS-CA, hvis du kender noget til det?

Til top Vis sehested's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sehested

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes