| Sendt: 14 April 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer meget kraftigt at strikke min egen HTPC sammen eftersom det med at købe en dyr dvd-hddoptager nu vil være dumt eftersom man ikek helt ved hvornår HD-dvd eller bluray kommer frem og der vil det jo være nemt med en HTPC at bare skiftet drevet til hvad end der nu vinder af de 2 formater. Derfor har jeg et par spørgsmål om HTPC hardware.
Det jeg overvejer at sætte i HTPC er et
Hauppauge WinTV-HVR-1300MCE Kit PCI
HDA Digital - X-Plosion 7.1 DTS Connect
samt et eller andet nvidia grafikkort som ikke koster det vide ud af øjenen, men bare kan smide et fornuftigt signal fra dvi til hdmi på mit forhåbentlig fremtidige philips 42PF9831D, som man nu efterhånden har sparet op til alt for længe. Derudover har jeg overvejet at smide en gammel p4 2,4ghz med 512mb 266mhz ram i. ved ikke helt om det er nok?
Med hensyn til tvkortet er det så muligt med overstående tvkort at modtage digitalt tv over tdckabel tv, så man kan optage digitalt tv, eller køre tdc kabel tv slet ikke med DVB-T?
Med hensyn til lydkortet er det så rigtigt forstået det det har mulighed for at smide ens mp3 og andre lydting over til ens reciver som et DTS signal?
Er der nogen som har andre forslag eller prøvet andet hardware som de finder bedre ville det være rart at høre om jeres oplevelser. Det software system som jeg jeg har i tankerne at køre er mediaportal.
|