| Forfatter |
|
MGJ0905 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har den sidste tid kigget en del på Media Center samt en Fladskær dertil. Jeg købte så i sidste uge en LG 32LX1R som bliver levet engang i løbet af ugen. Jeg skal nu ud og finde et Media Center dertil også. Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som har et godt bud på hvad det skal være. Prisen skulle ikke så gerne ret meget over 10.000 men er dog villig til at gå højere hvis argumenterne er gode nok. Har selv kigget lidt på Fujitsu Siemens SCALEO E Media Center så vil også meget gerne have kommentarer/Erfaringer med denne.
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har igennem en medarbejder PC ordning fået en Scaleo E Media center. Den er bare for fed.
Opsætningen af den ved legende nem.
Jeg sluttede den til mit LCD tv, koblede ethernet og power til, tændte for den.
Så bootede den, bad om info om jeg havde kabel, antenne signal, indtastede postnummer, så ville den vide om jeg havde TDC eller Stofa, jeg valgte TDC. Og vupti alt var sat op, og virkede med det samme.
Maskinen i sig selv er dejlig støjsvag, ligner en alm. videomaskine, den ser pæn ud i TV møblet. Det trådløse tastatur er dejligt lille, har indbygget mus og god rækkevide. Den alm. fjernbetjening er til styring af MCE glimrende og fungerer uden problemmer.
Når man først har vendet sig til man bare kan pause et TV program, optage flere kanaler samtidigt osv. Så vil man aldrig undvære det mere.
Jeg kan kun give Scaleo E det bedste ord med på vejen.
Hvis du har spørgsmål om det ene eller det andet, skal du endelig bare spørge.
|
| Til top |
|
| |
MGJ0905 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dykker
Lige et par spørgsmål til Scaleo E.
Du skriver at både tastatur og fjernbetjening fungerer godt. Hvor stor er afstanden fra hvor du normalt sidder til dit Media Center? Skal mange pege lige på modtageren og må der ikke stå noget imellem eller kan man pege i hvilken som helts retning og gennem andre ting?
Som jeg forstår det fås den i flere varianter. Hvilken er det som du har?
Hvis der er nogen som kender til test af Scaleo E så må de endelig gerne smide et link.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MGJ0905
Min sofa står ca 3 meter fra min Scaleo maskine.
Fjernbetjeningen er ikke vanvittig glad for at der står ting i vejen, men tastaturet som så vidt jeg ved er radiostyret er ligeglad.
Jeg har den udgave med 1 GB ram, 250 GB harddisk, 2 stk. DVB-T tuner kort (hauppauge) DVD brænder.
Jeg har en test af maskinen i forhold til andre HTPC maskiner, men den er på tysk, er det et problem ? Ellers sender jeg den gerne per email til dig. Smid din email par personlig besked.
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers: Ham Jussi har godt nok været uheldig med sin maskine, som jeg skriver i min bedømmelse har jeg ikke oplevet de fjerneste problemmer i den retning. Eneste ustabilitet jeg har haft var min egen fejl, havde ikke fået sat power kablet ordentligt i (konstant dårlig forbindelse)
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
jkjaers:Ham Jussi har godt nok været uheldig med sin maskine, som jeg skriver i min bedømmelse har jeg ikke oplevet de fjerneste problemmer i den retning.Eneste ustabilitet jeg har haft var min egen fejl, havde ikke fået sat power kablet ordentligt i (konstant dårlig forbindelse)
|
|
|
Jeg ved som nævnt intet om maskinen (eller HTPCer generelt, da det ikke er den vej mit stereo bevæger sig), jeg faldt bare over anmeldelsen da jeg af nysgerrighed ville se "dyret" - men ja, han lyder ikke til at være den heldigste mand i verden __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg valgte at købe en Shuttle PC "fix og færdig" den står nu i stuen sammen med mit LE40M61, Det er ikke topmodellen specifikations mæssigt, og det er heller ikke den billigste. Den lever helt klart op til mine forventninger, og så ligner den ikke en BetaMax maskine fra 80'erne.
Den Shuttle model jag valgte: Shuttle X - SB83G5M - Vejl. 10.999 (Jge fik den billigere)
En af grundene til at jeg valgte den, er at den vel skal udskiftes i løbet af 1-2 år - Udviklingen går så hurtigt. Så vil den passe fint ind på min datters værelse. Flot, enkel og lydløs.
Efter jeg har købt min, er der kommet en ny model: Shuttle M1000 Den bør du overveje, hvis du kan få den, til en for dig overkommelig pris.
Mange vil nok foreslå at du bygger en HTPC selv, og hvis du har evnerne og tiden er det klart billigere, men der er nu også noget fedt ved at få en gang kvalitet ind af døren, tilslutte det, og så spiller det bare fra dag 1.
PS det er ikke en kritik af pilfingrene herinde (jeg ville ønske jeg havde tiden), så lad være med at overfalde mig .
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en dell dimension 5150 med intel 930d dual core processoren og ekstra tunerkort? Den leveres med med MCE og er pænt lydløs. tilbudet lige for tiden giver en pris på omkring 6000,- ...
|
| Til top |
|
| |
MGJ0905 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene...
Jeg har i weekenden set at Bilka nu sælger et HP media center til 6999,- hvilket jo er en rimelig fornuftig pris, men er maskinen så også god?
http://www.bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf
Så kan den findes i tilbudsavisen for denne uge.
Jeg synes den ser ret fornuftig ud men vil samtidig sige at jeg ikke ved så meget om det og især grafikkortet siger mig ikke ret meget så vil gerne have nogle kommentarer på især grafikkortet, men også gerne resten af maskinen.
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maskinen ser okay ud. Dog med et par men'er
Den er stor og klodset at havde stående i sin stue, okay et hul i vægen og et par lange kabler kan hjælpe en del :) Den lamer nok en hel del, lader ikke til den er dæmpet på nogen måde. Sørg for den har 2 tunere, man bliver forvent, med 2 tunere kan du se en kanal og optage en anden, eller optage 2 samtidigt. Grafikkortet kender jeg ikke, men det er uden tvivl hurtigere end det Intel Express kort der er indbygget i min maskine, men som alligevel er hurtigt nok til det en MCE maskine skal kunne. Okay hvis du planlægger at spille Call of Duty i max opløsning osv, så skal du havde et hurtigt GFX kort. Men bare til film og TV er det ikke så vigtigt.
Ram er der masser af, CPU'en har rigeligt med power, harddisken er pæn stor (men alligevel for lille i længden :-) ) Ellers ser maskinen fin ud.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Pavilion, min er dog en UK maskine og med Intel Dualcore. MEN den virker og den virker ret godt. Ja den larmer, AMD modellen siger nok lidt mindre vil jeg tro. Jeg skiftede tunerkortet ud til et PVR500 og jeg satte det bare i så virkede maskinen. Det er indtil nu den mest stabile maskine jeg har haft og den er heldigvis kraftig nok til at virke som en slags server. Alle mine film ligger på den og når jeg vil se en i soveværelset, så ser jeg dem via mit media center det står derinde. Her fra kan jeg se det drev der er shared. Maskinen i stuen tænder og når jeg er færdig så slukker den selv igen.
Du vil måske slette noget af alt det software som ligger på maskinen og som jeg fandt overflødigt.
MEN det er rigtigt at den fylder, den er bestemt ikke støjfri men tilgengæld så virker den jeg har 100%.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
metal_hansen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg arbejder som salgsmontør ved leasy - og fik den præsenteret idag!
Der skal meget til at imponere mig, men det må jeg sige jeg blev da FS danske chef kom forbi idag! 
Orker ikke et kanonlangt indlæg, men ville bare sige at jeg selv skal købe en ASAP!! ...og jeg har endda næsten lige købt en panasonic harddisk recorder - men f**k det - den her holder bare 200%!!  __________________ www.judaskiss.dk
|
| Til top |
|
| |
ppreusse Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for ca. 3-4 uger siden købt den store udgave af Scaleo E, dvs. den med 250 GB HD + 2 tunere. Der findes en lille model med 160 GB og 1 tuner samt en mellemmodel med 250 GB og 1 tuner !
Valget faldt på FS'eren pga. designet som jeg finder meget lækkert. Den er også på det nærmeste lydløs (dog ikke lige DVD drevet desværre) hvilket jo er meget vigtigt. Harddisken er ekstrem hurtig og maskinen starter også fint hurtigt op efter standby (ca. 5 sekunder), hvilket også er parametre der er vigtige hvis den skal anvendes som afløser for en DVD optager.
Alle bør dog være opmærksom på følgende:
1) Strømforbrug (indstillinger).
2) Blinkende I/O knap i standby (kan løses med lidt bøvl).
3) Gamle Hauppauge TV kort drivere på FS's support side (download fra Hauppauge).
4) Tastaturets trackball (indstillinger).
1) Ihvertfald den jeg fik leveret var sat op til Dvale og Away i power opsætningen under kontrol panelet, hvilket betød at strømforbruget i standby var hele 80-120 Watt. Ved at slå begge dele fra (væk med fluebenene) og huske at sætte Standby til f.eks. 20 minutter, således at Windows fortager en rigtig standby falder strømforbruget til under 3 Watt og stadigvæk kan pc'en vågne på fjernbetjeningen eller tastaturmusen. Husk dog at bios'ens "Wake on USB" skal være enablet hvilket jeg dog mener er standard.
2) Denne generende kraftige blinkende diode kan desværre ikke fjernes softwaremæssigt, men jeg har skilt dyret ad og sat pakketape på dioden. Desværre lyser den så heller ikke blåt når den er tændt, men selve displayet er jo tændt så det gør ikke så meget.
3) De nyeste TV kort drivere på FS support download side er lidt for gamle så gå ind på Hauppauges website og find dem til HVR 1300. Disse fungere bedre end de lidt ældre. Jeg havde det problem at TV tuner 2 "faldt ud" en gang imellem når PC'en blev genstartet.
4) Tastaturets mus (dvs. trackball) fungere ikke så fint, men sæt følsomheden på musen lidt ned (under Kontrol panelet) og fjern bluebenet til "Forbedre præcision" (eller hvad det nu hedder på dansk som jeg ikke lige kan huske nu) og det bliver rigtigt godt.
Husk også at opdatere MCE'en til nyeste version - der er kommet en opdatering fra Microsoft i April vedr. manglende standby efter optagelse (løser dog kun halvdelen af problemerne).
Der er der stadig det problem at såfrem PC'en sættes i standby med MCE efterladt med tuneren aktiveret, da vil MCE ikke efter næste optagelse selv foretage standby efter optagelse (formegentlig fordi MCE tror at man ser TV). Der findes et program på nettet der automatisk lukker ned for MCE når Standby aktiveres. Jeg har også forsøgt mig med en screen saver patch der tvinger en standby, men ulempen er at denne også foretages når MCE f.eks. spiller musik fra CD eller fra harddisk.
closemce.msi (http://iks.op.het.net/closemce.msi) virker perfekt og kræver ikke ret mange ressourcer.
Ulempen er at man skal aktivere MCE (grøn knap på fjernbetjeningen) ved fornyet opstart, men automatiske optagelser og standby's fungere perfekt.
Hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Fedt indlæg du der postede, specielt fordi det lige ramte ind i at jeg ville kigge på de ting du beskriver. Lige bortset fra den med lysdioden det kan jeg leve med :)
Har du tilfældigvis et LCD TV hvor du har forsøgt at få 1:1 pixel mapping ?
Jeg har prøvet lidt op imod mi Fukitsu Siemens Myrica 32" TV uden held :(
|
| Til top |
|
| |
ppreusse Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dykker,
Tak.
Nej jeg har en Medion 50" plasma og anvender standard 720x480 opløsningen som jeg maximalt kan vælge (sålænge jeg skjuler tilstande som ikke supporteres af skærmen). Slår jeg fluebenet fra under skærmindstillinger så kan jeg f.eks. vælge 1024x768 hvilket står nogenlunde samt 1280x1024 (eller mindre) hvilket er for småt til at jeg kan surfe på nettet fra sofaen.
Jeg har ikke helt fundet ud af hvorfor jeg maximalt kan vælge 720x480 (altså hvorfor skærmen rapportere det tilbage til computeren), men det er en fin opløsning for mig og indtil HD TV dukker op er det vel ok.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Jeg kan se du har fjernet det du skrev of MCEstandby.
Bruger du det ikke mere ?
Jeg har nemlig bøvl med at finde en CPU load% som virker. Har du en der fungere ?
Hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
ppreusse Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
Hej Peter
Jeg kan se du har fjernet det du skrev of MCEstandby.
Bruger du det ikke mere ?
Jeg har nemlig bøvl med at finde en CPU load% som virker. Har du en der fungere ?
Hilsen Søren
|
|
|
Du får aldrig MCEStandby til at fungere desværre. Jeg skrev forkert og mente i stedet CloseMCE.
Problemet med MCEStandby er at der stort set ingen forskel er imellem afventning indtil optagelse og optagelse samt ved afspilning af CD, DVD etc. Min brugte ca. 7-11% cpu ved optagelse og det samme ved f.eks. CD afspilning. Derfor vil MCEStandby slukker din computer blot fordi du tillader dig at spille en CD. Desuden er cpu forbruget så lille at det hurtigt bliver ustabilt hvornår pc'en er idle og hvornår den er igang med noget.
Næh, på med CLOSEMCE.MSI og accepter at du skal aktivere MCE igen efter du har tændt pc'en. Husk at sætte standby til et givent antal minutter i strømstyringen. Husk også at opdatere MCE med April patch'en der netop løser nogle standby problemer i MCE.
MCE holder dermed liv i pc'en når der spilles radio, tv, cd, optager etc. og det fungere perfekt når den er i idle, nemlig at pc'en slukker. Når du selv slukker pc'en sørger CLOSEMCE for at lukke MCE ned inden standby så problemet med mgl. standby efterfølgende undgåes.
Jeg har også prøvet HIBERNATOR (en screensaver der fungere bedre end MCESTANDBY, men stadig med problemer).
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Der er præcis de problemmer du har beskrevet jeg havde med MCEStandby.
Jeg vil klart prøve CloseMCE når jeg kommer hjem :)
Det med april patch skulle være lagt på, Windows Update finder ihvertefalde ikke noget jeg mangler.
Jeg takker endnu en gang for dine tips :)
|
| Til top |
|
| |