Forfatter |
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har to PVR150 kort og mit problem er at når jeg har optaget noget så er der skygger på billede når der sker hurtige bevægelser. det er især ansigter som laver skygger efter sig. Findes der en måde hvor på man kan undgå det
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs hvad Patriarken skriver om "motion blur" i denne tråd, det kan være det kunne hjælpe dig? http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39408&P N=2
Dog har jeg ikke kunnet pakke filen ud af en eller anden grund. Hører gerne mere hvis du beslutter dig for at bruge Hauppauge tweak tool!
Vh, Mikkel
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
Læs hvad Patriarken skriver om "motion blur" i denne tråd, det kan være det kunne hjælpe dig? http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39408&P N=2
Dog har jeg ikke kunnet pakke filen ud af en eller anden grund. Hører gerne mere hvis du beslutter dig for at bruge Hauppauge tweak tool!
Vh, Mikkel
|
|
|
Tak for linket. Nu har jeg afprøvet det. Det virker helt fint. Skyggerne er bleven meget mindre, men der er nu lidt endnu når der kommer hurtige bevægelser __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Peewee + Mikkelp Jeg ville kigge lidt på Static Temporal filter mht de skygger i snakker om. et sted imellem 1 og 3 virker godt for mig. Jeg vil også anbefale at give encoderen lidt mere bitrate gerne op til 9mbit (som efter sigene er MCE's øvre grænse....Dette kan jeg dog ikke bekræfte, noget jeg en gang læste i en developer chat på Microsoft's side. Udover dette så klistrer settings over 9mbit ikke) HUSK at checke boxen af og klikke på save settings når i er færdige med at tweake. Derpå skal i ligeledes huske at genstarte computeren Sørg i øvrigt for ikke at stille for meget på de Deinterlace settings i Purevideo. decoderne.....Standard instillingen er det eneste der virker hos mig i hvert fald. Har testet alle settings. http://www.sitecenter.dk/patriarken/nss-folder/scrapbog/Audi odec.jpg( Jeg er sportsidiot og kan ikke døje hak og skygger i en fodbold- eller ishockeykampe) Ligeledes skal i passe på med at give den for meget skarphed (i proc amp sektionen) Hvis i kører SD tv via s-video er det bedre at sætte jeres skærmopløsning til 720x576 50hz pal-b og slå flikker filter næsten helt fra. Derpå kan i lege lidt med image sharpness på selve grafikkortet.....Dette giver et meget skarpere og bedre billede ift at man indstiller skarpheden for højt i hauppauge tweaktool. mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Peewee + Mikkelp
Jeg ville kigge lidt på Static Temporal filter mht de skygger i snakker om. et sted imellem 1 og 3 virker godt for mig. Jeg vil også anbefale at give encoderen lidt mere bitrate gerne op til 9mbit (som efter sigene er MCE's øvre grænse....Dette kan jeg dog ikke bekræfte, noget jeg en gang læste i en developer chat på Microsoft's side. Udover dette så klistrer settings over 9mbit ikke)
HUSK at checke boxen af og klikke på save settings når i er færdige med at tweake. Derpå skal i ligeledes huske at genstarte computeren
Sørg i øvrigt for ikke at stille for meget på de Deinterlace settings i Purevideo. decoderne.....Standard instillingen er det eneste der virker hos mig i hvert fald. Har testet alle settings. http://www.sitecenter.dk/patriarken/nss-folder/scrapbog/Audi odec.jpg
( Jeg er sportsidiot og kan ikke døje hak og skygger i en fodbold- eller ishockeykampe)
Ligeledes skal i passe på med at give den for meget skarphed (i proc amp sektionen) Hvis i kører SD tv via s-video er det bedre at sætte jeres skærmopløsning til 720x576 50hz pal-b og slå flikker filter næsten helt fra. Derpå kan i lege lidt med image sharpness på selve grafikkortet.....Dette giver et meget skarpere og bedre billede ift at man indstiller skarpheden for højt i hauppauge tweaktool.
mvh Anders
|
|
|
Hej Anders,
Tak for dit svar. Det vil jeg afprøve med det samme. Jeg kan nemlig heller ikke døjde de skygger og kak der kommer ved de hurtige bevægelser. __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen.... lidt yderligere troubleshooting kunne være: Nogle gange kan det det ligeledes betale sig at at geninstallere sine dvddecoders hvis man har leget for meget med dem(man er vel en pilfinger, er man ikke det?) Jeg husker et scenario engang med 67 Nvidia decodere og hauppauge pvr-150 hvor der var lidt problemer med skygger, der løste jeg det ved at geninstallere driveren til pvr-150 samt at geninstallere decoderen. Men det er ikke sikkert at dette er hvad forårsager dine problemer. Bruger du Pure video decoders så husk i øvrigt at indstille disse til at bruge vmr9 (jeg mener at de står på overlay default.) mvh Anders
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Peewee + Mikkelp
Jeg ville kigge lidt på Static Temporal filter mht de skygger i snakker om. et sted imellem 1 og 3 virker godt for mig. Jeg vil også anbefale at give encoderen lidt mere bitrate gerne op til 9mbit (som efter sigene er MCE's øvre grænse....Dette kan jeg dog ikke bekræfte, noget jeg en gang læste i en developer chat på Microsoft's side. Udover dette så klistrer settings over 9mbit ikke)
|
|
|
Hej igen,
hvor sætter du det bitrate op henne? synes ikke rigtig jeg kan finde noget ved det navn inde i programet? __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov, jeg må nok heller lige sige at de skygger jeg oplever kun fremkommer når jeg optager. når jeg ser live tv er der ikke nogle problemer med dem....... __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke coder bruger i ? __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
bitrate: du vælger encoder nede for nedenog så får du det vindue som du ser på billedet jeg linker til. http://www.sitecenter.dk/patriarken/nss-folder/scrapbog/twea ker.jpg Jeg bruger nvidia purevideo decoder, den nyeste. og FFDshow til til Xvid og alt muligt andet.
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
bitrate: du vælger encoder nede for nedenog så får du det vindue som du ser på billedet jeg linker til.
http://www.sitecenter.dk/patriarken/nss-folder/scrapbog/twea ker.jpg
Jeg bruger nvidia purevideo decoder, den nyeste. og FFDshow til til Xvid og alt muligt andet.
|
|
|
Tak, det prøver jeg så. Håber godt nok at det snart lykkes......... __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger deres sidste nye beta driver __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ER der nogen som kan fortælle mig hvorfor Hauppauge tweek smider alle mine instillingeer hver gang jeg genstarter selvom jeg har saved dem???? __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal huske fluebenene..... Du har desuden to pvr kort....har du sikret dig at det er det samme kort du ændrer/checker ? Prøv evt med en anden driver.....Jeg har succes med 23348 driveren...Jeg ved ikke hvordan Tweaktool opfører sig med to pvr-150 kort men det skulle i princippet være det samme som hvis man havde én pvr-500(som understøttes af tweak tool). Hvis du vil være helt sikker kan du bruge graphedit til at foretage dine ændringer.... mvh Anders
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan indstiller du Purevideo decoderen??
Jeppe
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|