Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Selector og MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McFlyDuckman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej med jer ...

Nu har jeg efter hånd opgivet at bruge min MCE fordi jeg mener min billede kvalitet ikke er så god som hvis jeg kikker på TV via min selector (TDC kabel tv). Mit fjernsyn er et Philips 42" plasma med DVI kabel til en DIY mediacenter. Når jeg ser DVD eller tex det test billard show fra mce maskinen så er billedet bare kniv skarpt men alm. tv er dårligt = bliver ikke brugt.

Men nu vil jeg gerne i gang igen..... så mit spørgsmål lyder... når jeg nu ha en selector og et Haupphauge 500 kort skulle det så ikke vare muligt at bruge den gode kvalitet fra Selector og sende dette ind i MCE maskinen ... når jeg så kikker på min selector så er der enten alm. antenne "out" og scart out... antenne out er ok .. samme dårlige resultat som hvis jeg kør antenne inden selector. Så nu går testen ud på at fra Selectors scart ud til MCE med Scart til rød-hvid-gul kabel ind til mit Haupphauge kort... (ved ikke hvad dette kabel heder??) men så får jeg slet ikke noget antenne signal...

Skulle denne setup ikke vare mulig.. eller har jeg slet ikke mulighed at udnytte det gode signal fra min selector box ????

Gider nemlig slet ikke bruge min MCE hvis jeg ikke kan komme op i en billede kvalitet der kommer tæt på selector...

Ideer... tanker ... tips.... PLEASE.... eller skal jeg bare glemme det!!!!

"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
Til top Vis McFlyDuckman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFlyDuckman

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror problemet med din opstilling er, at MCE gerne vil styre tuneren og så ser den helt bort fra coax kablet som du gerne vil have videoen overført med. Jeg mener, at man, i opsætningen af tunerkortet, kan tvinge MCE til at bruge coax indgangen, men jeg tør ikke lige garantere noget, og jeg tør ikke selv prøve det af frygt for, at den smider alle indstillinger om mine kanaler.

Men du kan ikke umiddelbart få MCE til at styre din Selector - det skal gøres manuelt.

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes