Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ny billig htpc. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at finde ud af hvilken hardware jeg vil have til min 2. HTPC til køkkenet.

Den skal blot vise tv og spille musik på en 17 tommer computer monitor. Så den skal bare være så billig så mulig :-)

Jeg har kigget på dette kabinet: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=142432

Det er imo det billigste kabinet jeg kan finde som ligner et HTPC kabinet lidt :)

Det jeg har sværest ved at vælge er bundkort. Hvilket bundkort med gfx onboard vil i anbefale ?

Jeg vil have dette tv-kort http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=161274

Processoren skal heller ikke være specielt stor vil jeg tro. Hvad vil i mene jeg kan nøjes med ?

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

du har allerede brugt 1100kr. på de 2 ting... hvad med at købe en Xbox360 og sætte op i stedet for?? Så får du også MCE interface med. Hvis du kun har en tuner i din box så skal du måske overveje en dual tuner, men jeg har selv valgt xbox'en som extender. Du slipper også for at have alt dit musik liggende 2 steder.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej Paqi.

Jeg har allerede en xbox360, men syntes den larmer en hel del. Hvis jeg bruger en extender betyder det også at jeg skal gå ind i stuen og tænde for HTPC'en der først, det gider jeg ikke.

Jeg har allerede et job på min kontorpc der synkronisere mit musik/billede bibliotek ud på alle computerne på netværket. Det fungere glimrende. På den måde er det også ligegyldigt hvilke maskiner jeg har tændt, da data ligger på dem alle. Så en maskine fra eller til gør ikke spor :)

Så jeg holder mig til at ville have en lille standalone maskine i køkkenet der kan spille musik og vise tv.

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

asus pundit P1-AH barebone til AMD er en billig og fin løsning da den er lille og har on-board geforce 6150 grafik.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

SJovt du siger det fordi jeg har en HP Pavilion som starter hver gang jeg bruger xbox'en. Den gør det også når jeg bruger min anden mce fra soveværelset hvis jeg ønsker at hente optaget programmer fra den maskine. Det virker åbenbart kun med HP og ingen andre... strange men dejligt. Ja jeg ved den larmer lidt men gør du alligevel ikke det ude i køkkenet?? ;-)
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:

asus pundit P1-AH barebone til AMD er en billig og fin løsning da den er lille og har on-board geforce 6150 grafik.

Det lader til at være en rigtig god og billig løsning.

Når jeg kigger på EDB priser ser jeg dog ikke den du snakker om men dem med Radeon Xpress 200 gfx og Socket 775 (er vist en pentium slot)

Er det dem du mener eller nogle andre ?

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Når jeg ser på denne her http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=207440 kan jeg ikke se hvad for et gfx kort der sidder i.

Nogen der ved om Radeon Xpress 200 er ok til MCE eller skod ?

WeezY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

du skal tage en socket 775 Intel VIIV eller en socket 940 AMD live.... de kan slukke/tænde på 1 sek. de ha den nye standby funktion + kølerne kører ikke i baggrunden... det kan du sætte til ude i bios'en...:D

775 Intel VIIV
http://www.intel.com/products/viiv/

940 AMD live
http://www.amdlive.com/en-gb/

jeg tror X200 er nok til bare at vise TV... men jeg kigger lige på det... kommer med et svar imorgen..

Til top Vis WeezY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WeezY Besøg WeezY's Websted

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Når jeg tjekker 2 to links fortæller de mest at det bruges til at høre ens musik og se ens billeder.. WHAUU !!

Spøg til side :-)

Kan du evt linke til en mobo og en processor på edbpriser der vil understødte dette ?

WeezY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Bundkort ASUS P5RD1-VM 432 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=205989

der er kun 2 PCI-slot... men du skal kun bruge et til TV-kortet

der er et ok godt lyd kort i og så er det et X300 grafikkort som onboard

HDD kan den kun tage op til SATA 150, men hvis det kun er til musik den skal lager er det fint nok..

Ram: PC-2700 - PC-3200

FSB 1066 Mhz og den kan tage alle de her Processorer: Pentium Extreme Edition, Pentium D, Pentium 4, Celeron D

men du har kun brug for en Pentium 4 (600 kr) eller en Celeron D (300 kr)... jeg vil nu anbefalde Pentium 4...

DET HER BUNDKORT ER IKKE MED VIIV, HVIS DU SKAL HAVE SÅDAN ET KOSTER DET CA. 850 KR. OG OP...:(.... DET ENESTE GODT VED VIIV ER AT DET KAN SLUKKE/TÆNDE MED DET SAMME...

Processorer: Pentium 4 506 2.66GHz 664 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149532

RAM Kingston HyperX 1 x 512 MB  348 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48876

HDD Maxtor DiamondMax 10 80 GB SATA 330 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=172663

80 GB er måske lige vildt nok... men en 40 GB koster ca. 20 kr. mindre...
Husk det er SATA, så det er lidt svære at installer WinXP, hvis du ikke har prøvet det på en SATA, før...

TV-kort hvad du bedst kan lide...

Kabinet
hvad du bedst kan lide...

I alt uden Kabinet og TV-kort  1773 kr. uden Fragt....

og så er det også nogle gode mærker der er i.... men du kan stadig lave den en del billigere... men man skal jo passe på...:D

Til top Vis WeezY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WeezY Besøg WeezY's Websted

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Mange tak for den detaljerede post !

Jeg har bestilt de ting du har foreslået.

WeezY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

og du har vel set at det ikke er et VIIV bundkort... og at der mangler et drev, hvis du også skal se DVD film...

men var det ikke billigere bare at købe et fjernsyn på 20 - 21" istedet og en lille radio, det var da lidt billigere.... men det er nu federe at have et HTPC...:D

ThomasArdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Har du købt kabinettet? Eller er der da også den mulighed, at købe det billigste skod-kabinet du kan komme i nærheden af og så gemme det væk i et skab?

Til top Vis ThomasArdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasArdal Besøg ThomasArdal's Websted

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jeg havde ikke set at det ikke var et VIIV bundkort. Men det gør mig ikke så meget. Jeg kan godt vente 5-8 sekunder som min anden MCE maskine er om at vågne fra Standby :)

Her er hvad mit indkøb blev:

Kabinet: Antec LifeStyle Overture II-EC

Motherboard: ASUS P5RD1-VM

CPU: Pentium 4 506 2.66 GHz

Ram: Kingston ValueRAM 1 x 512 MB

TV-Kort: Hauppauge WinTV PVR-150MCE

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB

DVD: LiteOn SHD-16P1S

Skærm: LG L1770H-BF (Sort)

Højtalere: Creative Inspire GD580

Pris ca 6.500. Så ikke helt billigt. men syntes jeg har fået en del for pengene. Jeg skal måske have en ny CPU køler. Det kommer lidt an på hvordan det hele kommer til at lyde/larme.

Da den kommer til at ligge oppe på et skab og der generelt larmer i køkkenet, tror jeg ikke at blæserstøj bliver noget problem.

Jeg har købt en stor harddisk da jeg har en 120 gb i min mainpc jeg bytter ud med denne 320.

Med hensyn til kabinet var det ikke så vigtigt. Jeg valgte dog et htpc lign kabinet da det ikke kostede meget mere end de andre billige kabinetter.

Mus og tastatur har jeg fra min anden HTPC.

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg det hele hjem.
Jeg er virkelig glad for kabinettet. Massere af plads, og det er rigtig flot. og så er den strømforsyning der sidder i virkelig stille. Lækkert.

Men bundkortet mangler Spdif :(
Der er en udgang på bundkortet til det, men man skal købe stikket som sættes bag i kabinettet seperat. hvorfor hulen har de dog ikke integreret det :(

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes