| Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal have bygget en HTPC i august/september måned med en Conroe eller Merom Cpu. Skal forholdsvis kun bruge den til, at se Blu-Ray film med og høre musik på med mit eget TerraTec Phase 24 FirwWire lydkort digitalt.
Selvom jeg har læst lidt om Intels Viiv, har jeg stadig ikke helt forstået, hvilke fordele det er, at have denne teknologi integreret. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej med dette?
Abit har endda lavet dette bundkort med Intel® 945GT chipsæt, som har Intels Viiv og Graphics Media Accelerator 950 integreret med HDMI.
http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detai l.php?pMODEL_NAME=iL-90MV&fMTYPE=MoDT-HTPC&DEFTITLE= Y
Kan det aflaste Cpu'en under visning af HD film ligesom ATI's Avivo og Nvidia Pure Video og samtidig forbedre billedkvaliten på samme niveau?
Jeg kan ihvertfald godt se fidusen i dette bundkort til HTPC, hvis man går efter lydløst som mig, og man ikke skal tænke på køling af Grafikkortetet.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viiv er bare en platform, lisom Centrino 
Det er jo bare en række minimumskrav, som skal være opfyldt, og når de er det så kommer kvalitetsstemplet på, i form af Viiv mærket. http://www.intel.com/viiv/
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viiv er ganske rigtigt en "platform", eller måske snarere en Intel standard, mod hvilken en række produkters kompatibilitet verificeres. Centrino standarden er en mobil standard, hvor Viiv er en "mediacenter" standard. Fordelen ved at vælge Intel Viiv verificeret teknologi er således at du får en bedre sikkerhed for at den sammensætning af hardware du køber faktisk virker til htpc applikationer.
__________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
stkro Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv tænkt på samme bundkort, men er også i tvivl om hvordan
Intel Graphics Media Accelerator 950 performer ved afspilning af HD
materiale.
|
| Til top |
|
| |
WeezY Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordele er at man kan lave Quick turn off/on ... oversat til dansk sluk/tænd hurtigt... ligsom en DVD-afspiller det er mega nice... og så er der auto cool på... så vis den ikke laver så meget kører kølerne ned på laveste... AMD's hedder "live"... lige nu kan de det har det samme, men det kommer nok mere, når de er helt færdig med den... men AMD plejer at blive mere varm og skal derfor bruge mere kølning... http://www.amdlive.com
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
stkro skrev:
| Jeg har selv tænkt på samme bundkort, men er også i tvivl om hvordan
Intel Graphics Media Accelerator 950 performer ved afspilning af HD
materiale.
|
|
|
Jeg har selv en Mac Mini med denne grafik chip, og alle de 720P og 1080P trailere jeg har afspillet hidtil på min 32" LCD skærm har stået kniv skarpt, helt uden pixelering, jitter eller boxing. Sammenlignet med min gamle HTPC (Geforce 6800 og Athlon 64 3000+) kører min Mac Mini HD i bedre kvalitet, men DVD fremvisning er desværre ikke helt lige så godt, da FFDshow endnu ikke er på denne platform.
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmesen
Det lyder jo godt, men Geforce 6800 har da ikke det Nvidia Pure Video decoding?
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke. Jeg skal heller ikke have det, da jeg har besluttet mig for, at vente på RS600 bundkortene fra ATI Chipsæt, hvor der vil være HDMI med HDCP og have Avivo
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
Clemmesen
Det lyder jo godt, men Geforce 6800 har da ikke det Nvidia Pure Video decoding? |
|
|
Ehh, skal der stå "men Geforce 6800, har det da ikke" eller "men Geforce 6800 har da ikke"? Kan ikke helt forstå hvad du skriver  Geforce 6800 understøtter ihvertfald Pure Video decoding, men ikke h.264 eller AVC decoding som det ser ud lige nu.
|
| Til top |
|
| |