Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Windows remote (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Falch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Så blev den endelig min tur til at få anskaffet et mediacenter.

Dette giver mig andledning til et lille spørgsmål.

Jeg har købt en microsoft fjernbetjening. med denne skønne sag, for man 2 ledninger som kan sættes i "basen". jeg går ud fra det på en eller anden måde er modtager. Men for hvad

jeg kan ikke får dem til at virke sammen med hverken microsoft fjernbetjening. eller keyboard.

Er det mig der er helt galt på den ????? hvordan virker det skidt :-)

på forhånd tak

Jesper Falch

Til top Vis Falch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falch
 
wideover
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Det er til hvis du har en set top boks (parabolmodtager eller lign.) Så kan mediecentret skifte kanal på den.
Til top Vis wideover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wideover
 
Falch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hvordan virker dette. som jeg ser der, er der 2 ledninger. begge med noget der ligner infarød modtager i enden.  men der er kun så man kan sætte dem til microsoft modtageren. hvordan kan det skifte kanal på en eventuel set top boks.????
Til top Vis Falch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falch
 
Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Et hurtigt bud ( er ikke helt sikkert på modellen ): De små dimser du mener er infrarød modtagere - er i stedet sendere. Dvs. de kan "klistres" på fx. en set-top-box der hvor dens modtager sidder. Så kan "dimserne" sende signalet lige i modtageren.

/Hillig

 



__________________
"Hvad skal vi lave i aften Brain?"
"Det samme som vi gør hver aften Pinky, prøve at overtage verdens herredømmet".      
Til top Vis Hillig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hillig
 
Falch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hmmm kunne godt være at det er tilfældet.

 

er der nogen herinde der har praktisk erfaring med dette. må jo også kunne bruges på anlæg og lign.

Til top Vis Falch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falch
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Du skal muligvis installere deres update rollup til mce... Der er nemlig nogle problemer med driverne til modtageren i den originale mce!
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Falch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Vil prøve det og vende tilbage

 

tak for hjælpen

Til top Vis Falch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes