Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: extern eject knap (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg går så småt med planer om at integrede et slot-in brænderdrev i et custombygget pc / centerht / forstærker kabinet, men ville gerne have en extern ejectknap. Dvs. ikke en knap som via en mekanisk arm, som set på mange htpc-kabinetter (som jeg har pt.) Findes det evt. et ben på idekablet eller lign. som referer til eject? Jeg har googlet lidt efter en løsning, men kunne ikke finde noget. Kan nogen pege mig i retning af et godt diy-pc-mod forum?

pft. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har leget lidt med de samme idéer og har da et par inputs.

Eject-knappen er en "momentary-on-switch" og kan derfor loddes af og forlænges til hvor du har lyst til det. Det kræver dog at du tør skille dit drev ad og lodde løs...

Jeg endte med at strippe en gammel DVD-afspiller og montere en komplet PC i det. Jeg skulle have alle knapper til at fungere til PC'en, og splittede derfor et ældre joypad ad og loddede alle knappr af og forbandt dem til knapperne på fronten af DVD-afspilleren. Så installerede jeg joy2key, og vha. girder kunne jeg få et tastetryk til at udføre præcis hvad jeg havde lyst til.

Det er da to mulige løsninger... :-)

Spørg igen, hvis du vil have dem forklaret nærmere....

- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias.

Tak for hjælpen. Det blir nok det første jeg gør. Jeg tænkte bare at når man fra sit keyboard kan ejecte drevet, så kunne man måske også via et ide-ben?

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Der er såvidt jeg ved ikke noget decideret eject-signal i et IDE-kabel, men nærmere deciderede kontrolsignaler. Så du kunne da også finde ud af hvilket kontrol signal der bliver genereret for at ejecte, og så lave et print med en CPLD eller en MCU og så programmere dig ud af det, men det bliver nok besværligt ;-)

Alternativet er da at tage et gammelt joypad og prøve at lege med både joy2key ( http://www.electracode.com/4/joy2key/JoyToKey%20English%20Ve rsion.htm) og girder (http://www.promixis.com/) . Hvis du kan få det til at virke tilfredsstillende så kan du jo altid lodden knappen af joypad'en og forlænge den til eject på fronten...

Problemet med det er selvfølgelig at det ikke virker førend du er i windows.... - det ved du selv om er et problem...

Hvis du er igang med en alt i en box, så snyd da ikke dig selv for et LCD-display med frontview software (http://www.mediacentermagic.com/) hvis du kører MCE eller LCD-smartie (http://lcdsmartie.sourceforge.net/) med andet software...

Power-knappen er forresten rigtig nem at smide op på fronten..

- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes