Jeg står og mangler en HD/dvd optager.
To tunere er et must, så det presser jo prisen en del op. Derfor overvejer jeg en HTPC istedet (man er vel nørd) og hvis det bliver sådan en, så skal jeg selv samle den (igen, nørd).
Det er lang tid siden jeg sidst har samlet en pc (vi taler edo ram og geforce2), så jeg har ikke styr på hvad der rører sig på markedet. Min filosofi har altid været at bruge det der er bedst i forhold til prisen og så er der også råd til at opgradere lidt oftere.
Kravet er en hifi-agtig pc, der ikke larmer og udelukkende er sluttet til surround recieveren. Den skal bruges som hd-optager, mp3 afspiller og evt kunne klare nogle spil. Desuden måske noget internet, men jeg satser på jeg fortsat vil bruge min bærbare til den slags.
Har altid holdt mig til Asus og AMD, men vil umiddelbart gå efter en intel mobil processor i denne
Jeg forestiller mig noget lig dette?
Asus N4L-VM/DH, 945GM, ViiV, S479 (asus eneste bundkort til intels mobil cpu'er og det er ret billigt. Der medfølger også cpu køler)
Intel Core Duo T2400, 1.83GHz, FSB667 (T2400 er umiddelbart bedst til prisen, men er der meget at hente ved at vælge en t2500 på 2ghz istedet?)
Kingston DDR2-667, 2x512MB, CAS 5 (bør jeg ofre 600 mere og få 2gb?)
Asus EN6600Silent/TD/512M, Geforce 6600 (strømforbruget/varmeudviklingen på dette er ok og det er uden blæser, men kan det bruges til spil? Hvis ikke vil jeg hellere satse på et en6200 der bruger endnu mindre strøm. Jeg køber primært grafikkortet fordi det onboard ikke har udgang til tv, men synes samtidig det så er dumt at spare en plov og få noget l**t)
Maxtor MaXLine+III 300GB, 16MB, SATA300 (maxtor har jo altid været godt til prisen. er der nogen der ved hvordan støjforholdet på denne er i forhold til daimondmax10?)
Hauppauge WinTV-PVR500MCE (det bliver nævnt over alt, så det er valget)
3RSystem HT1100 HTPC, iMON VFD, Black (et ret dyrt kabinet, men jeg vil gerne have et med display og et alm "pc" kabinet er udelukket. Er der nogen der ved om lite-on's dvd brændere passer til det?)
NorthQ NQ4001EXT-USB, Super Silent PSU 400Watt (den er opgivet til 12-17 db, så det er vel fint nok)
Jeg har i forvejen en lite-on dvd brænder i min gamle stationære. hvis den passer i kabinettet, bliver den brugt. Desuden regner jeg med at investere i et trådsløst logitech mus/tastatur sæt og så har jeg vel alt hvad jeg skal bruge, ikke sandt?
Hvad siger folket?