Forfatter |
|
kristianc Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et Hauppage WinTV-PVR-500 dual tuner kort som jeg har siddende i min almindelig tower kabinet. Det kører jeg MCE på og det virket perfekt, men nu er fruen træt af at glo på den store kasse i stuen. Så jeg skal have bygget mig en MEGET fysisk mindre pc (barebone) som er pæn og som stadig kan have kortet siddende i. Kan i hjælpe mig med at finde et kabinet/pc som er pænt, lille, støjsvag og som jeg kan smide mit kort i? __________________ Mvh
Kristian Carøe
|
Til top |
|
|
24X7X365 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kristianc Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn det er flot....
Hvad hvis jeg nu siger at det gerne må være en færdig maskine.....hvor jeg bare skal smide kort + software i. Har I så nogle bud ? __________________ Mvh
Kristian Carøe
|
Til top |
|
|
High-End ATW Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
må give 24X7X365 ret, hfx passiv kølet kabinetter er toppen af poppen indenfor kabinetter til htpc lige nu. De har 2 modeller så vidt jeg ved. sælger også dem i en samlet løsning, synes dog prisen hurtigt bliver meget pebret, og ingen tvivl om at du kan spare mange tusinde kroner ved at samle den selv, plus få bedre dele i den.
__________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
Til top |
|
|
kristianc Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
High-End ATW > Har du et forslag til hardware ? __________________ Mvh
Kristian Carøe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianc - ved ikke om du har søgt lidt på htpc herinde, men der er rigtig mange aktuelle tråde der omhandler emnet omkring hvilket hardware du kan proppe i en htpc, såsom denne:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40501&P N=1
og hfx hjemmeside, hvis det har interesse: http://www.hfx.dk/
god fornøjelse med søgning. Har pt. ikke selv en htpc, men skal helt klart ha bygget en sammen inden for en nær fremtid, ikke super aktuelt for mig endnu. __________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke bare købe en xbox360??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
hvorfor ikke bare købe en xbox360?? |
|
|
en xbox360 larmer så ekstremt, at det ikke kan anbefales til at se film osv. på sådan en. Med mindre man pakker den ind i et skab eller lign. __________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt blæsere som skal erstatte dem der sidder i xbox'en så jeg ender på 19db istedet for 41db så er det kun drevet du vil have problemer med. 19db er mindre en en alm. kontorpc
|
Til top |
|
|
24X7X365 Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi:
Det lyder interessant med den blæser-udskiftning :-)
Hvilket fabrikat er du nået frem til?
Var der nogen problemer undervejs mht. at skille ad og samle igen?
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
24x7x365,
Jeg har netop modtaget dem så jeg har ikke fået dem sat i endnu men det kommer i købet af ugen. Jeg har fundet nogle hos compumail der hedder Silent-x. 2 stk 60mm der hver er på 16db.
Jeg skal nok vende tilbage når de er monteret.
Jeppe
|
Til top |
|
|
Tracebuzta Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en HFX Mini.
Jeg kan kun anbefale den, det er efter min mening det fedeste HTPC kabinet lige pt.
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
24X7X365 Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mlarsen skrev:
...men jeg har aldrig haft et mediecenter og det kan selvfølgelig være at man godt vil give lidt ekstra for at undgå den støj der kommer fra de billigere kabinetter, det skal jeg ikke kunne sige. Med disse kabinetter får man bare et kabinet med display, strømforsyning (mangler jo så stadig kølere) til under kr. 2000,-
|
|
|
Du har ret i at man sagtens kan få et billigere kabinet end dem som mCubed laver, men du skriver samtidig også selv svaret, nemlig at du aldrig har haft et mediecenter - og jeg er sikker på at når du har prøvet at bygge et mediecenter med blæsere, giver du mig ret: Det skal være passivt kølet og der er det altså kun mCubed's modeller der er til at holde ud at høre på i længere tid 
Du kan sagtens lave et fornuftigt Mediecenter for under 10K med f.eks. mCubed's Mini som basis og det må da siges at være en OK pris hvis du ser på hvad mærkevare-HTPC'erne koster...
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at det måske er bedst med den lydløse løsning, men det bliver godt nok et dyrt kabinet. Jeg har lige sat sammen de komponenter der skal til før man skal begynde at putte indmaden ind i kabinettet og der ryger den faktisk op i over 7K. Så mangler man stadig bundkort, CPU, HDD, RAM, TV-kort, lydkort osv...
Kabinet - HfX Mini |
2699 |
Strømforsyning |
989 |
DVD-drev |
1179 |
HD-case |
329 |
Imon display |
795 |
Processorkøler |
690 |
Risercard top |
249 |
Risercard middle |
214 |
Pris for kabinetløsning |
7144 |
Det kan bare sætte det hele lidt i perspektiv når man kan købe et Thermaltake Mozart kabinet til 1500 kr, som har det samme undtagen dvd-drevet, processorkøler, det flotte udseende og så selvfølgelig støjniveauet.
...men det er åbenbart det man skal betale for at få at slippe for støjen, så jeg tror nok at jeg vil prøve med at sammensætte mit mediecenter med en løsning med et billigt kabinet, så kan det være at jeg skifter til den dyre løsning senere  __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 27 August 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|