| Forfatter |
|
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop udskiftet mit gamle analoge Hauppauge MCE500 kort, med et Nova-t 500 (dual dvb-t)... Men jeg oplever desværre efter udskiftning, at både billede & lyd hakker gevaldigt 
Jeg har naturligvis fjernet det gamle kort & kørt Hauppauges driver removal inden installationen af det nye kort, ligesom det er nyeste drivere jeg har installeret...
Jeg kan på specs´ene se, at den nye digital tuner faktisk burde være mindre processor tung, hvorfor jeg ikke anser dette for sandsynligt (benytter en p4@3G).
Nogen der har haft et lignende problem evt. løsningsforslag ?
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvordan er dine antenneforhold? Jeg tager tv2 fint men dr 1 -og 2 hakker noget. Min antenne ligger oppe på loftet.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antenneforholdene tror jeg ikke er et problem....har 2 lcd skærme, der begge har indbygget DVB-T tuner & de har absolut ingen problemer...står klokke klart!
Har prøvet at flytte selvsamme antenne kabel imellem pc & lcd, for at tjekke om kablet var et problem, men det fungerer fint på lcd´en..
Billedet er sådan set også udemærket i kvalitet på HTPC´en (Ingen artifacts i billedet), men det hakker bare gevaldigt.....
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din htpc er sikkert indstillet til at sende et 60Hz signal ud, men DVB-T signalet er 50Hz, det kan give ryk i billedet, det ses bedst på en vandret løbetekst.
Min video driver kan pt. ikke køre 50Hz så jeg kan ikke få løst problemet selv.
Det KUNNE være løsningen. Det kræver hvist i øvrigt et registry hack for at få MCE til at spøtte et 50Hz signal ud (60Hz bruges i NTSC som er standarden for analogt tv i bl.a. USA)
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=381848&h ighlight=50Hz
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.... måske du har fat i noget der!
Men ville det ikke kun være billedet, der ville give "småryk" ?? - Jeg oplever direkte udfald & tiltider fryser billedet nærmest! - Det virker som manglende processorkraft, men min cpu når aldrig over 60% utilization..
Jeg har ligeledes ingen problemer ved afspilning af hverken PAL ell NTSC DVD´er.....erller for den sags skyld div. HD materiale (720p, 1080i). 1080p kan dog være et problem, men det tror jeg skyldes mit grafikkort n6200...slår jeg hardware acceleration fra på denne (offloader til cpu istedet), spiller 1080p også fint..
Så mit eneste problem pt., er DVB-T modtagelse (Og manglende undertekster ved DVB-T i MCE naturligvis)
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg opdateret til nyeste drivere (Nvidia Geforce6200) - Nyeste Mpeg2 dekoder (nvidia pureplayer), men lige lidt hjælper det..... har stadig et hakkende billede, som absolut ikke kan bruges til noget som helst 
|
| Til top |
|
| |
Huddi Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har et lille problem med mit nova t-500 tv kort. Jeg kører vista 32, mit media center kan godt finde kortet også, men problemet er at jeg ikke kan finde nogle kanaler. Jeg har TDC Yousee kabelTV. Det skal lige siges at jeg ikke er er en haj til alt det der med digital og analog tv signaler og alt det andet tekniske omkring det.
Håber at der er nogen der kan hjælpe!
René
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej René.
Nova T-500 er et DVB-T tuner kort... Det du skal bruge til kabeltv er DVB-C (eller analog tuner, omend det ikke ser særlig godt ud).
DVB-T = Terrestrial (alm. antenne modtagelse)
DVB-C = Cable (Kabel tv)
DVB-S = Satelite
Mvh /Miagi
|
| Til top |
|
| |