Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 09:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: hjælp til mediacenter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lhlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er ny bruger her i forum.

Har været på udkig efter et mediacenter gennem længere tid,er faldet lidt for det mediacenter midtdata kører med der hedder  6090.ville høre om der er nogen som skulle have erfaringer med dette.

Har haft et alfaline mce 405 som ca larmede som en støvsuger og tunerdelen kom aldrig op og køre rigtig,så er lidt skeptisk om det er sådan der bare er generelt.

Det jeg er mest nervøs for er støj og tunerdelen. Man hører så meget forskelligt,nogen siger det aldrig bliver helt perfekt gennem tuner mens andre siger at de ikke kan se forskel om signalet går direkte i tv eller gennem mediacenter så jeg er lidt tvivl.

Kunne være godt med lidt input.

Til top Vis lhlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lhlh

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

lhlh skrev:

Hej jeg er ny bruger her i forum.

Har været på udkig efter et mediacenter gennem længere tid,er faldet lidt for det mediacenter midtdata kører med der hedder  6090.ville høre om der er nogen som skulle have erfaringer med dette.

Har haft et alfaline mce 405 som ca larmede som en støvsuger og tunerdelen kom aldrig op og køre rigtig,så er lidt skeptisk om det er sådan der bare er generelt.

Det jeg er mest nervøs for er støj og tunerdelen. Man hører så meget forskelligt,nogen siger det aldrig bliver helt perfekt gennem tuner mens andre siger at de ikke kan se forskel om signalet går direkte i tv eller gennem mediacenter så jeg er lidt tvivl.

Kunne være godt med lidt input.

Hej med dig og velkommen til.

Jeg har ikke selv noget mediecenter som sådan, bruger min bærbare til formålet i stedet for med forskellige stik og trådløse anordninger, så sådan kan man altså også gøre, og så minimerer man i alle tilfælde larmen, da de fleste bærbare er ret støjsvage.

En anden mulighed er også, hvis man er lidt snild på fingerne at bygge et mediecenter selv, så kan man få de kombunenter som man ønsker og samtidig holde prisen på et niveau som er til at holde til.

Det eneste som jeg har set ved selvsyn af rigtige mediecentre, er amitech´s model som jeg dog ikke synes er noget at råbe hurra for.

Der er mange herinde som enten har eller er i gang med at bygge selv, prøv at tage et kig i de forskellige tråde, feks i DIY.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

ja, selvbyg er vejen frem. Du sparer mange penge, samt du får lige præcis hvad du har brug for, og ikke ekstra ting, som man evt. ikke har brug for. Men selvfølgelig hvis du ikke har erfaring med at samle pc'er, så skal du nok holde dig fra det, eller få en du kender som har erfaring, til at hjælpe dig. Samle selv er ihvertfald det bedste.

lhlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 September 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Ok jeg tror det ender med en hdd recorder i stedet

Men tak for jeres svar

Til top Vis lhlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lhlh

Falch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv købt gennem midt data. godt nok deres 6041, da jeg kunne gemme compteren væk. Jeg er meget tilfreds, det hele har spillet fra dag 1.

Tunerdelen fungere perfekt ingen problemer det, dog larmer den som en computer(hvilket vil sige mere end jeg gad sidde ved siden af det.) men der er om sagt også en anden model end den du overvejer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes