Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kun ProLogic fra PC til Receiver (JVC) ?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
psico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 31 August 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej.

Vi har nogle problemer med lyden fra computeren til vores lille bio i stuen.

Vi ville jo gerne høre rigtig god lyd på det nyindkøbte grej, men uanset hvordan jeg end prøver kan jeg kun få et Dolby ProLogic II signal ud i højtalerne. Jeg har jvc's 701 receiver stående på "AutoSurround" hvor den så selv burde vælge det rigtige. Her vælger den så altid PLII og selvom jeg prøver at manuelt skifte til enten DTS eller andet, så kommer der bare ikke noget lyd medmindre den står til PLII.

I PC'en har jeg et SB Audigy 2 Value og har så en Ledning gående fra Digital IN/OUT til receiverens Coaxial IN.

Jeg har installeret et AC3 Codec, hvilket skulle kunne decode et surround signal (bliver det et DTS signal eller Dolby Digital der bliver sendt videre ?). Men ikke desto mindre får jeg kun det stereo-signal igennem der laver det til PLII.

Nogle der ved hvad der evt er galt med PC'en / Receiveren ?

På forhånd tak

Til top Vis psico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af psico

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart lyder det som om der ikke bliver sendt et digitalt signal ud. Måske er der noget hjælp her:

http://yu.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre =42681

Ved ikke om der er forskel på SB Audigy 2ZS og det du har.

Ellers kan du prøve her:

http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board. id=soundblaster&message.id=12170

Det er et par links som jeg havde i "foretrukne", for jeg har selv et 2ZS, men min receiver kan ikke håndtere det desværre. Har kun 2 optiske og dem bruger jeg til TV + DVD.

Held og lykke med det.

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

psico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2003
Sendt: 01 September 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tak for svaret og linksne. Igår aftes da jeg sad og rodede med det, lykkedes det at sende Dolby Digital igennem, og det lød lækkert. Desværre lykkedes det kun at gøre det fra Windows Media Player. Da jeg prøvede VLC playeren, som jeg gerne vil til at bruge, kom der kun en masse hakkende lyde.

Alle steder jeg har læst om det, inklusiv det ene link du gav mig, står der at jeg skal "' select SPDIF Pass-through' in your soundcard options." Jeg har ledt og ledt, men har ikke kunne finde denne option. Jeg fandt den dog i AC3Filter som mediaplayeren bruger, men da VLC ikke bruger dette vil jeg høre om der er en der kan fortælle hvor i SB indstillingerne jeg finder det...?

Et andet problem med VLC'en er at jeg ikke kan vise film på tv'et når jeg bruger VLC'en. Det går fint med WMP, men med VLC'en kan jeg kun se desktoppen fra PC'en inde på tv'et...film vinduet er helt sort...  WMP bruger bare ATI indstillingerne så jeg skifte displays, men når jeg prøver det samme med VLC, så sker det ovennævnte med sort film vindue. Nogen der har en Idé ?

Vh Dennis

Til top Vis psico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af psico

Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du går ind i MCE og indstillinger --> DVD --> Lyd, så popper et vindue op...her kan du vælge "2højtalere" og bl.a. SPDIF....vælg det og det skulle virke...

Ja, sådan er det hos mig...måske også hos dig, selvom det måske kommer an på hvilket lydkort du har m.v.

Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes