Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Computerhøjtalere + surround i 1? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LH19
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal have et par højtalere til min computer, samtidigt med jeg skal have et surround sæt til mit fjernsyn.

Ville høre om det kunne lade sig gør at finde en samlet løsning, dvs. en receiver, der både kan tilsluttes til min computer og til dvd-afspiller på samme tid?

Idéen var så at de to fronthøjtalere(+subwoofer) skulle kunne bruges som stereolyd til min computer, mens de resterende højtalere kun skulle anvendes til mit tv.

På forhånd tak

Til top Vis LH19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LH19

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Yamaha har så vidt jeg husker et par receivere der kan spille til f.eks. en Zone1 og en Zone2 på en gang med 2 forskellige signalkilder.

- Og mon ikke de andre producenter har lavet noget lignende. Det skulle være underligt om andet.

EDIT: Det ser ud til at hele Yamaha's serie af receivere fra model RX-V557 er i stand til dette. Helt hvordan det klares fremgår ikke af den brochure jeg kigger i.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

LH19
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Har nu kigget lidt og har fundet frem til at
Marantz SR 4600 vist også har funktionen, der gør det muligt at bruge receiveren til måde pc og dvd på sammet tid, passer det?
Og kaldes den funktion noget bestemt? Ved nemlig ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter, når jeg skal se om en receiver opfylder mit krav.

Hvis nu jeg vælger en at de to receivere, i hvilken prisklasse skal jeg så kigge efter højtalere, for at det kommer til at passe sammen?
(Det er vigtigt at de to fronthøjtalere(+subwoofer) er gode til musik i stereo)

Forresten har jeg en Panasonic DVD-S35, vil den passe til en af de nævnte receivere?

Til top Vis LH19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LH19

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes