Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Bundkort til HTPC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Jeg søger et bundkort der understøtter core 2 duo, Dual DDRII 533, SATAII, LAN, og til sidst... lydkortet, som skal have digital optisk udgang til reciever. Er dette muligt at få??

Mr.Jones
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Ugge skrev:
Jeg søger et bundkort der understøtter core 2 duo, Dual DDRII 533, SATAII, LAN, og til sidst... lydkortet, som skal have digital optisk udgang til reciever. Er dette muligt at få??

Digital optisk udgang kan blive svært at finde. Elektrisk digitale udgange er til gengæld nemt. Og der er ingen fordele (tværtimod!) ved optiske kabler - med mindre du har tænkt dig at trække et kabel over flere hundrede meter 

Det skulle da lige være fordi, receiveren ikke har elektrisk digitale indgange... PC'ens specifikationer hvad angår ram m.m. er irrelevante til gengæld. Du skal langt i højere grad koncentrere dig om støjdæmpning, og et rigtig godt lydkort. Til gengæld kan en gammel 1 GhZ processor sagtens klare opgaven.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Mr.Jones skrev:

Ugge skrev:
Digital optisk udgang kan blive svært at finde. Elektrisk digitale
udgange er til gengæld nemt. Og der er ingen fordele (tværtimod!) ved
optiske kabler - med mindre du har tænkt dig at trække et kabel over
flere hundrede meter 

Nå det ved jeg nu ikke der er masser af bundkort med optisk ud. Optisk har den fordel at anlæg og Pc er elektrisk adskilt.

Mr.Jones skrev:

Det skulle da lige være fordi, receiveren ikke har elektrisk digitale
indgange... PC'ens specifikationer hvad angår ram m.m. er irrelevante
til gengæld. Du skal langt i højere grad koncentrere dig om
støjdæmpning, og et rigtig godt lydkort. Til gengæld kan en gammel 1
GhZ processor sagtens klare opgaven.

Det kommer vel an på hvad opgaven er. Skal den kunne opskalere SD materiale med evt. billed forbedring rækker 1 GhZ sku ikke langt.

Et bundkort kunne være f.eks. ASUS P5W. Det er så med Intels top chipsæt, så det er ikke det billigeste, og der fåes billigere hvis pris er vigtig.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Super takker for stor hjælp, vender måske tilbage for at få bekræftet at fundne bundkort har kvalifikationerne

ugge out

Mr.Jones
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke umiddelbart se at "ASUS P5W DH Deluxe" har optisk digital udgang. Og at det så er et onboard-lydkort gør det bestemt ikke bedre

Jeg vil anbefale et særskilt lydkort - og spare på selve bundkortet, da resurserne er bedre brugt på andet end et overkill bundkort.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Mr.Jones skrev:
Jeg kan ikke umiddelbart se at "ASUS P5W DH Deluxe" har optisk digital udgang. Og at det så er et onboard-lydkort gør det bestemt ikke bedre Jeg vil anbefale et særskilt lydkort - og spare på selve bundkortet, da resurserne er bedre brugt på andet end et overkill bundkort.

Det har den.

Jeg har ikke selv kortet og kan ikke udtale mig om specifikt om lydkortet, som dog skulle være et af de bedre på bundkort. Men ellers er det også min egne erfaring at det er bedre med et seperat lydkort. Det er der dog flere her i forumet der ikke er enige i. Derudover kommer det vel an på ens ambitions nivau og hvad man ellers har af anlæg. Hvis der bare skal afspilles mp3 og film så er det fint med onboard. Hvis du også skal spille CD'er på et godt anlæg og ikke vil have resamplet til 48kHz, så ville jeg også gå efter et seperat. Men det ville nu ikke ændre min andbefalding af bundkort - at det har onboard kan man jo bare lade være med at bruge - det er kun en lille del af bundkortets pris der går til lydkort.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes