Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Med eller uden Selector??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 September 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har, efter mit køb af et Samsung LCD TV, været i tvivl om hvorvidt jeg får bedre billede med en Selector eller om det er det samme som det billede jeg har nu via alm TDC kabeltv.

Jeg synes selv jeg har et pænt billede men vil naturligvis gerne have et bedre hvis det er muligt. Vi taler ikke om at jeg vælger en HDTV selector men simpelthen den "almindelige" Selector.

Er der nogle der kan give mig en ide om, om det virkelig er bedre eller om jeg skal forvente det samme. Jeg kan se at den "almindelige" selector bruger analog overførsel af signalet og det gør det vel ikke bedre end det jeg har??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

mig bekendt modtager en selector signalet digitalt og laver det om til analog signal, min hjælper da en hel del på billedet. ville ikke undvære den

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Ja du har ret i at den modtager digitalt. Det vil sige at du kan direkte se forskel på billedet. får du et skarpere billede og bedre farver eller hvad?

Jeppe

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Sendt: 10 September 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

ja jeg får et mere klart billede, men det afhænger osse klart af udsendelsens kvalitet. men det er pengene værd, der er tit nogle brugte til salg på www.recordere.dk hvor du osse kan læse meget mere om andre's erfaringer med selectoren
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 13 September 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Helt klart en god inverstering. Klarere og skarpere billede, flottere farver. "rigtigt" 16:9 signal på udvalgte stationer, så man slipper for at zoome. Nu ved jeg ikke hvilket samsung tv du har, men mit skifter selv om (ligesom på dvd), hvis udsendelsen er i 16:9.

Som nogle af de andre brugere også skriver, så kommer det også an på den kvalitet udsendelserne bliver sendt i, men jeg synes helt klart, at langt den overvejende del af programmer/kanaler har fået en kæmpe løft kvalitetsmæssigt.

Sagem 60 (den gamle model) virker efter hensigten, den er fri for fejl, ok muligheder for konfiguration som eksempelvis farvoritlister.

Sagem 81 (den nye HD model) har stadig en del børnesygdomme og mangler endnu mange af de konfigurationsmuligheder der gør den til et brugbart produkt, efter min mening. Men måske det alligevel var en ide at vælge denne, så det bliver muligt at se mere HD, når udvalget bliver lidt større. Derudover er der jo også mulighed for digital surround, noget som den gamle selector ikke kan. Prisen er naturligvis også en anden, men tror godt det på sigt kan svare sig - specielt hvis du er klar til at vente lidt tid endnu, til de værste fejl er blevet rettet. Når det så er sagt, så er det HD der allerede har været vist været en utrolig flot oplevelse - der er virkelig tale om et ekstremt løft i kvaliteten fra dvd og almindeligt SD tv.

Personligt har jeg begge modeller, men benytter mig pt. af dem gamle indtil TDC får lagt blandt andet muligheder for at oprettet farvoritlister ind i boksen. Følg evt. med i debatten på recordere.dk, hvor netop den nye boks bliver diskuteret ret heftigt :)

Valget er dit, men køb en af modellerne - det kan godt svare sig

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar!!! Jeg har fået lov at låne den "gamle" model så skal jeg bare lige have købt et kort til det.

Tobywan, igennem de kilder jeg har, der har TDC valgt at droppe mere udvikling på HD boxen som det ser ud lige nu.. Men jeg kan ikke bekræfte det 100%.

Jeppe

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Tak for jeres svar!!! Jeg har fået lov at låne den "gamle" model så skal jeg bare lige have købt et kort til det.

Tobywan, igennem de kilder jeg har, der har TDC valgt at droppe mere udvikling på HD boxen som det ser ud lige nu.. Men jeg kan ikke bekræfte det 100%.

Jeppe

De fokuserer vist mere på at rette fejl, så boksen kan blive mere brugbar, inden de begynder udvikling af epg, favoritlister mv. Det er nu også helt ok, for det var en rigtig god oplevelse af se VM fodbold i high definition, men nu må de godt snart se at få styr på resten - jeg glæder mig i hvert fald til de får lanceret en softwareversion der bare spiller og HD materialet i større omgang begynder at blive udbudt.

Du skal helt sikkert nok også blive glad for din Sagem 60 - det er en superfed boks, jeg har været, og er stadig, meget glad for min.

Mvh Tobias

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

jeg må prøve det!! Hvad gør I med fjernbetjening?? og er det ikke lidt besværligt, at skulle bruge selctor remote til at skifte kanal men tv's remote til lyd?? eller har jeg misforstået noget? Og skal man sætte en telefonstik i for at udnytte den fuldt ud?

Jeppe

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

jeg må prøve det!! Hvad gør I med fjernbetjening?? og er det ikke lidt besværligt, at skulle bruge selctor remote til at skifte kanal men tv's remote til lyd?? eller har jeg misforstået noget? Og skal man sætte en telefonstik i for at udnytte den fuldt ud?

Jeppe

Du kan godt justere lyden på Sagem 60s fjernbetjening, så ingen problemer der.

Mener ikke det er nødvendigt med telefonstik. Jeg har kun benyttet kioskfunktionaliteten en enkelt gang, og der brugte jeg min normale telefon og tastede password ind for at få adgang.. det virkede få sekunder efter. Men måske det er nemmere ved direkte telefonforbindelse(?).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes