| Forfatter |
|
Mikey Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal til at købe ny htpc. Har måske mulighed for at få den produceret hos pc-lager i Aarhus, men det finder jeg ud af i løbet af ugen. Har overvejet følgende:
Kabinet: OrigenAE Dign X15E incl. 7'' TFT Touchscreen Sølv
Bundkort: Asus P5B/Deluxe LGA775 FSB1066 Conroe Support
Cpu: Intel Core 2 Duo E6700 2.66Ghz FSB1066 4MB
Ram: G.Skill RAM 4 GB DDR2 PC533 CL4 kit (4x1024)
Grafikkort: MSI GeForce PCI-E 7950GX2 1024MB RAM TV-Out
Harddisk: Samsung SP 250 GB SP2504C 7200rpm SATA II
PSU: NorthQ NQ4100 520W Module PSU
Cpu køler: Zalman CNPS9500 LED til S478/754/775/939
TV tuner: Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kit
Den kommer til at stå i et tilstødende værelse, så støj er ikke første prioritet men derimod er muligheden for at kunne afvikle de nyeste spil på en 37 tommer fladskærm. Modtager meget gerne forslag til ændringer. Et problem der helst heller ikke må opstå er at htpc'eren ikke bliver kølet nok. Så kølingen skal være iorden og der skal kunne spilles de nyeste spil på den. Et sted jeg gerne modtager forslag til er især hvilke slags ram der er bedst til en conroe cpu, der kører med FSB på 1066 MHz. Så et indlæg om at ram med hastigheder, der delt op i FSB'en gav et helt tal var at foretrække, som feks. 533 MHz hvorimod 667 MHz ville ikke give et helt tal og derfor ikke var så godt. Så er der nogen der ved hvilke ram der bedst virker med 1066 MHz på FSB'en, ikke bliver megavarme og har gode responstider, så skriv det endelig. Ved godt at harddisken ikke er særlig stor men har planer om et netværksdrev, så min stationære pc også kan være med.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sikkert fin. Ved du det er et hififorum, du har skrevet til??
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan vel nærmest ikke få en hurtigere PC pt. (med mindre man vælger en Core 2 Extreme og betaler det dobbelte for marginalt bedre ydelse), så ja, den kan afvikle de nyeste spil så godt som man kan forvente på nuværende tidspunkt.
Det der er afgørende for om grafikkortet er kraftigt nok er selvfølgelig hvilken opløsning din 37" fladskærm kører med, men selv hvis fladskærmen er en 1080i/p native fladskærm vil jeg mene at grafikkortet er tilstrækkeligt.
Mht. at køle ordentligt, så har jeg samme CPU-køler som du har valgt på en E6600 og jeg har skruet helt ned for blæseren og får en CPU-temp. på ca. 30 gr. C.
Jeg er ikke nogen stor RAM-ekspert, så det vil jeg overlade til andre at kommentere.
|
| Til top |
|
| |
Mikey Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tarup 13
Ved godt at det er et hififorum, men mente nu at når emnet ligger under htpc så ville det være okay, men er der et problem i dette vil jeg selvfølgelig lade være med at bruge dette forum for fremtiden :-(
Kvestergaard
Takker

|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mickey,
Jeg synes bestemt ikke det er et problem, og selvom jeg ikke kan bidrage med et fornuftigt svar til dig, vil jeg følge tråden med spænding :-)
MVH.
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu har et punkt der hedder HTPC, må man da forvente at dette spørgsmål er ok.
den bliver sikkert super sej din HTPC
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikey skrev:
|
Hej Tarup 13
Ved godt at det er et hififorum, men mente nu at når emnet ligger under htpc så ville det være okay, men er der et problem i dette vil jeg selvfølgelig lade være med at bruge dette forum for fremtiden :-(
Kvestergaard
Takker

|
|
|
Jeg mener heller ikke der er noget problem i det, omend det måske er lidt på "grænsen" for mange. Men ang dit spørgsmål, så kan jeg slet ikke se hvad du vil med SÅ kraftig maskine, hvis det eneste du skal bruge den til er HTPC, det er efter min mening slet ikke nødvendigt. Godt med ram og masser af plads er fint, men processoren behøver langt fra være så kraftig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Jeg mener heller ikke der er noget problem i det, omend det måske er lidt på "grænsen" for mange. Men ang dit spørgsmål, så kan jeg slet ikke se hvad du vil med SÅ kraftig maskine, hvis det eneste du skal bruge den til er HTPC, det er efter min mening slet ikke nødvendigt. Godt med ram og masser af plads er fint, men processoren behøver langt fra være så kraftig. |
|
|
Han skriver at han vil kunne afvikle de nyeste spil på den, så man må gå ud fra at det er en HTPC der samtidig skal kunne bruges til at spille på. Til det formål er de ting der er valgt absolut fornuftige, selvom de nok er udenfor manges pengepung.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
rattanhuset skrev:
| Jeg mener heller ikke der er noget problem i det, omend det måske er lidt på "grænsen" for mange. Men ang dit spørgsmål, så kan jeg slet ikke se hvad du vil med SÅ kraftig maskine, hvis det eneste du skal bruge den til er HTPC, det er efter min mening slet ikke nødvendigt. Godt med ram og masser af plads er fint, men processoren behøver langt fra være så kraftig. |
|
|
Han skriver at han vil kunne afvikle de nyeste spil på den, så man må gå ud fra at det er en HTPC der samtidig skal kunne bruges til at spille på. Til det formål er de ting der er valgt absolut fornuftige, selvom de nok er udenfor manges pengepung.
|
|
|
Hmm det havde jeg lige overset, men når så dét er sagt, så ved jeg at der er en ny processor på vej, endnu engang, så ville jeg da hellere vente og se hvad dét nu er for noget.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en X6800 og kører med Kingston Value, fungere fint... Og ja de kan sagtens kører de hastigheder. ;) P5B, ville nok vælge et med 975 chipsæt så har du mulighed for Crossfire senere plus jeg mener det er et lidt mere stabilt kort endnu. Men får selv et P5B senere på ugen, og det ser fedt nok ud. 
\René
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Hmm det havde jeg lige overset, men når så dét er sagt, så ved jeg at der er en ny processor på vej, endnu engang, så ville jeg da hellere vente og se hvad dét nu er for noget. |
|
|
Den valgte processor er lige kommet på markedet for ca. 1½ måned siden. Der går et stykke tid før der kommer en ny processor fra Intel, og det bliver bare en Core 2 Duo med større clockfrekvens. Hvis det er det du hentyder til, så kan man jo altid vente for der vil altid være en ny processor på vej.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer ikke noget nyt fra Intel der skal afløse Conroe lige pt, det næste bliver Quad core bygget på Conroe, og det bliver ikke lige pt da de andre jo skal lidt frem først. Så køb du bare i ro og mag
|
| Til top |
|
| |
LMG03 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 05:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
de fleste der har leget med kompressor køling som mig ved en ting: aldrig for lidt køling!!!
nå men vi tager det fra en ende af ligesom jeg plejede at sige i OC.DK:
ændringer:
1. C2D E6700 er dårligere til at OC end E6600 (jeg går ud fra at du især vil encode hurtigere)
2. Ram 4GB er alt for meget, du vil komme til at opleve at det reelt går ud over dit OC muligheder. 2GB er mere end rigeligt og hvis det er i Windows XP 32bit så vil der vises 3GB selvom du skulle have 4GB installeret. (4GB er yt i 32bit version).
3. GFX 7950 GX2 til en 37" LCD skærm er lidt latterligt efter min mening, hellere få fat i et ordentlig 19" LCD skærm hvor den vil yde gfx'en lidt mere retfærdighed med en langt bedre opløsning eller vælg at degradere det kort med et andet såsom 7900GT som skulle være mere end nok hvis du alligevel aldrig kommer over de 1280X768 i opløsning.
4. du skulle hellere overveje at få fat i 2 hdd som dernæst kører i raid0 som vil give en lidt bedre boost når du nu skal til at loade spil.
5. PSU, en ting som gælder både for HIFI og PC man kan aldrig få nok strøm og slet ikke når du nu ønsker dig 7950 som sluger det. derfor afskaf NorthQ fra din liste og få fat i noget ordentlig såsom OCZ eller andre kvalitets PSU'er, kig gennem de forskellige forummer såsom OC.dk eller Tweakup.dk de tester begge PSU'er.
6. nu kender jeg ikke lige det kabinet i hovedet men hvis der er bare det mindste plads så afskaf alle de blæsere og få fat i noget vandkøling ikke nok med at nedsætter db larmen men køler langt bedre end noget andet hele året rundt til prisen.
der er rigtig mange ting man skal gøre op med sig om hvad man reelt ønsker sig ud denne PC(da det er mere end en alm pc end HTPC du ønsker dig.)
der er ingen grund til at smide en halv mio kr efter noget som alligevel ikke er bedre end det lille tom (nabo drengen) kan lave for en langt mindre pris.
altid undersøg alting inden du bare køber ind og senere fortryder det.
alt ovenstående er efter min egen mening og derfor passer det nok ikke ind med dine planer.
så good luck and good night.
|
| Til top |
|
| |
Mikey Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker mange gange allesammen, rammene bliver justeret ned til 2 GB (hvilke ved jeg endnu ikke *SS*), kigger efter et MB med 975 chipsæt, overvejer 2 ens harddiske i en raid0 konfiguration. OC og vandkøling bliver det ikke til da jeg slet ikke har evner indenfor dette.Kanon input allesammen

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
LMG03 skrev:
3. GFX 7950 GX2 til en 37" LCD skærm er lidt latterligt efter min mening, hellere få fat i et ordentlig 19" LCD skærm hvor den vil yde gfx'en lidt mere retfærdighed med en langt bedre opløsning eller vælg at degradere det kort med et andet såsom 7900GT som skulle være mere end nok hvis du alligevel aldrig kommer over de 1280X768 i opløsning.
|
|
|
Du ved jo ikke om det er en 1080p 37" LCD. Jeg vil nok mene at man kan retfærdiggøre et 7950GX2 til en opløsning på 1920x1080 såfremt man har økonomien til det. Hvis det er et 720p panel så er 7950GX2 ganske rigtigt overkill.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor kun 1 tv tuner?
Hvis det var mig ville jeg nok have 2-3 stk
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 2 tuner på det kort.
Hvorfor det kabinet, køb et towerkabinet, så er der plads til udvidelser.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
rattanhuset skrev:
|
Hmm det havde jeg lige overset, men når så dét er sagt, så ved jeg at der er en ny processor på vej, endnu engang, så ville jeg da hellere vente og se hvad dét nu er for noget.
|
|
|
Den valgte processor er lige kommet på markedet for ca. 1½ måned siden. Der går et stykke tid før der kommer en ny processor fra Intel, og det bliver bare en Core 2 Duo med større clockfrekvens. Hvis det er det du hentyder til, så kan man jo altid vente for der vil altid være en ny processor på vej.
|
|
|
Det var det nu ikke, det er en ny AMD der er på vej, men indrømmet så er jeg selv "Intel mand". Så bare lige nogle tests et eller andet sted af den kommende AMD og umiddelbart så det ikke så tosset ud.
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart gå efter mere HD plads. Personligt har hele min dvd samling fået en kæmpe revival efter den er lagt ind digitalt og tilgået via MCE My Movies. Det er fantastisk med 1.2 TB og ca 300 film online og kategoriseret....
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JLH- skrev:
| Jeg ville klart gå efter mere HD plads. Personligt har hele min dvd samling fået en kæmpe revival efter den er lagt ind digitalt og tilgået via MCE My Movies. Det er fantastisk med 1.2 TB og ca 300 film online og kategoriseret.... |
|
|
Beklager off-topic ? - men hvad har du brugt til at rippe dine DVD'er så de kan spilles via MCE ?
|
| Til top |
|
| |