Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TV via Internettet (Særligt TDC TV) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 18 September 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer der har erfraring med tv via Internettet?

Jeg tænker ikke i så høj grad de klip/udsendelser man kan finde på diverse kanalers hjemmesider, men nærmere på tilbud som "TDC TV" hvor det er 'hele' kanalers indhold der bliver sendt! (jeg ved ikke om der er andre der tilbyder denne service -men byd endelig ind!)

Hvor god er kvaliteten, hvad er der af pros&cons?

Der er i øjeblikket ikke nogen aftale med viasat om kanaler, men det skulle der vist komme i løbet af efteråret!
Så mangler jeg bare at det også kommet til mit område i nord for Århus (8380 Trige) - Er der nogen der kender til udviddelses planer?

Er der derudover nogen der er klar over om man kan modtage signalet med en HTPC udstyret med et DVB-C kort (eller måske bare analogt!)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke
 
phsc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kører TDC Internet TV ind over MCE2005 via IR-blasterne der hører med til MCE remoten.

Det kører fint: super signal og siden jeg fik det i maj (06) har jeg kun 2-3 gang meget kortvarigt set singalet "pixelere", så det fungerer fint.

En enkelt gang røg både TV og Internet og jeg måtte rekvirere en TDC tekniker, der kunne konstatere at min "profil var blevet slettet på centralen..". Det tog så et enkelt opkald fra ham at få den frem igen.

Det er lidt Gøg og Gokke med IR-blastere man taper fast til den lille TDC receiver box og der efter "lærer" MCE remoten signalerne fra TDC remoten, men hva fanden...

Det der er mest irriterende er at man ikke kan få mere end et signal på MCE boksen, dvs at man (selvom man har dual tuner kort PC´en) ikke kan optage en kanal og samtidig se en anden. Ej heller se en kanal på Extenderen og en anden på MCE´en. Det er VIRKELIGT irriterende...

Det er dog et problem som TDC er opmærksom på og eftersigende skulle der allerede nu være rigeligt med båndbredde til at køre flere signaler, men for nuværende er der også et problem med leverandøren af receiver boksen (Sagem tror jeg), så TDC vil ikke ud med en dato for hvornår vi kan forvente en løsning på det. Teknikeren der var ude hos mig mente dog at havde hørt noget, men kunne ikke være mere konkret.

DVB-kort direkte ind i PC´en lyder lækkert så man kan slippe af med den lille tdc-boks, men man skal vel stadig have 2 DVB-kort hvis man vil have dual setup ikke?

Til top Vis phsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phsc
 
avsh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Reelt burde man med denne løsning kunne modtage via netkortet i HTPC-en...

Det er jo sådan sputnik, DR,  SF-anytime og f.eks. streamtv.dk modtages via nettet...

Det der modtages via TDC's ADSL TV er jo digitalt i forvejen, men de kan ikke overføres til HTPC-en (lukket netværk).  I stedet går det via den omtalte boks, som konverterer det til analog... Så kan man selvfølgelig via et analog TV-kort konvertere det tilbage til digitalt.....

DVB-tv kort kan ikke bruges.... De bruges til signaler via kabel-, satellit- og mastbaseret TV.

F.eks. kan du med TDC-kabel modtage et direkte digtialt input i HTPC-en. (men altså ikke TDC-adsl)

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes