Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 17:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Coax på Asus P5B Dlx virker ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 19 September 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

 

så fik jeg endelig samlet skidtet (se i profil), og Vista kører fremragende herpå (selvom der lige nu kun er 512 mb ram da den ene klods er defekt)...

Nuvel, MEN min Coax vil ikke ud med nogen lyd - så der er intet digitalt signal til min kære surroundforstærker.

Har i nogen gode råd...har selv prøvet at smide asus, soundmax driver (dog til XP) på, men det har ingen effekt...

 

På forhånd tak!!



__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 19 September 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Prøv eventuelt med nyeste software/driver fra Realtek selv.

ASUS plejer nok at få opdateret deres drivere, men der går altid lige lidt tid.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 20 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Kunne ikke umiddelbart finde - er du sikker på det er Realtek der laver Soundmax-tingen?

__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 21 September 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Læs hvad der står på lydchippen eller i manualen til dit bundkort og du vil lære....

Mvh Anders


__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 21 September 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Det er Analog Devices (ADI) som laver SoundMax-produkterne.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 21 September 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Ja, og det hedder AD1988B Codec - men jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside om dette...

__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
4K-DATA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 21 September 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Prøv at kigge på MSI hjemmeside og find en lyd chip driver
der matcher den på dit ASUS m/b.

http://www.msi-denmark.com/

Mvh. Kim


 

Til top Vis 4K-DATA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 4K-DATA Besøg 4K-DATA's Websted
 
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 21 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

4K-DATA skrev:

Hej.

Prøv at kigge på MSI hjemmeside og find en lyd chip driver
der matcher den på dit ASUS m/b.

http://www.msi-denmark.com/

Mvh. Kim


 


MSI bruger realtek...og ikke Analog Devices..


__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 21 September 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 21 September 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Sikke du kan  - takker. Jeg vil straks kaste mig over at teste i morgen når ungerne er smidt i seng...

__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 22 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Kan det i øvrigt skyldes at jeg ikke have nogen dvd player installeret endnu - altså dvd codec - PowerDVD eller ¨sådan?

Hvad kan anbefales til Vista RC1?



__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 24 September 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har via fået installeret driveren der var på asus-cd'en. Ikke via cd'en men via Device Manager - og via optisk kabel (virker stadig ikke med Coax) er der nu lyd - bare ikke digital (som vises med et blåt lys i Sony'en hvis det er) - Så nu er der da lyd - og jeg må så bare vente på en rigtig driver...

NB: en nyere driver som jeg kan hente på Asus' hjemmeside får jeg ikke lov at installere...hmmm...


__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 24 September 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Nu behøver det ikke at være driveren. Prøv at afinstallere driveren og installere den fra CD'en med installations programmet. Hvis ikke det virker og optisk stadig virker så tror jeg der er noget galt med dit kort.

PS. Optisk er digitalt, det er måske ikke DD (AC3) eller DTS men derfor kan det godt være digitalt. Jeg ved ikke lige hvad det er din Sony "tænder" på men mon ikke det er når det er DD eller DTS den modtager.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 25 September 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jeg ved ikke lige hvad det er din Sony "tænder" på men mon ikke det er når det er DD eller DTS den modtager.

Jo, det er det den "tænder" på.

Med optisk kommer der PCM-lyd...

Med den driver som Vista installerede kunne man godt se (under lyd-egenskaber) at der var et optical-jack (men ikke et coax). Men der skete ikke noget når det blev sat i....

...jeg "leger" videre



__________________
Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 25 September 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Lad mig præcisere hvad Bluesky siger......Din forstærker vil KUN lyse i DTS/Dolby Digital såfremt at du afspiller en fil eller DVD med AC3 eller DTS og har instillet lydkort (og din afspiller)til passthrough.

Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker. 

Desuden skal det bemærkes at rigtig mange (Måske mere eller mindre computerbegavede) har haft store problemer med netop det lydkort som der omtales; specielt hvad Digital lyd angår. Jeg har selv bygget et par MCE maskiner hvor denne onboardløsning indgik og har aldrig haft problemer.


Det burde næsten at være en sticky her i forummet......Som regel skyldes folks problemer at de ikke sætter sig ordentligt ind i hvad directshow filtre er for noget, og egentlig ikke fordi hardwaren eller disses drivere er dårlige.


mvh Anders


__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker.


Jo det kan den nu godt til DTS, selv om det nok ikke er det Wonderboy har problemer med. Selvfølgelig skal han have passthrough sat op korrekt. Det ville være dumt at tage et DD eller DTS spor ud som PCM og så konvertere det tilbage til DTS med lydkortet.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 26 September 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Patriarken skrev:

Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker.


Jo det kan den nu godt til DTS, selv om det nok ikke er det Wonderboy har problemer med. Selvfølgelig skal han have passthrough sat op korrekt. Det ville være dumt at tage et DD eller DTS spor ud som PCM og så konvertere det tilbage til DTS med lydkortet.



Siger jeg vel heller ikke at han skal......


__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 26 September 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Bluesky skrev:
Patriarken skrev:

Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker.


Jo det kan den nu godt til DTS, selv om det nok ikke er det Wonderboy har problemer med. Selvfølgelig skal han have passthrough sat op korrekt. Det ville være dumt at tage et DD eller DTS spor ud som PCM og så konvertere det tilbage til DTS med lydkortet.
Siger jeg vel heller ikke at han skal......


Nej da, sådan forstod jeg heller ikke dit indlæg. Jeg ville bare give dig ret i at han skal sætte det rigtigt op med passthrougth. Og ville bare sikre mig han ikke først decoder og så bagefter encoder tilbage til DTS.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes