| Forfatter |
|
mr.Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige erhvervet en fattigrøvs wannabe HTPC og overvejer i samme ombæring hvad der skal bruges af styresystem på den, det jeg har købt er følgede:
Fujitsu Activy 300
Hardwareliste:
* Digital satellit kort (PCI) * 2x Common Interface * ISDN adapter (PCI) * 256MB SDRAM * 800MHz Intel Celeron CPU * Intel 810 chipset * 40GB 7200rpm harddisk * 8/16 speed DVD drev. * Hardware MPEG1/2 dekodning (EM8400) * VGA udgang * SCART ind / ud (mulighed for RGB SCART til TV) * 2x USB 1.1 * Fujitsu Siemens smartcard reader * Onboard 10/100Mbit LAN * Onboard lydkort m. analog stereo og digital SPDIF udgang * Trådløst tastatur m. indbygget musefunktion (engelsk) * 2stk. Trådløse fjernbetjeninger, den ene med indbygget tastatur (engelsk)
Yderligere info:
http://my.qxl.dk/accdb/ViewItem.asp?IDI=411705738
http://activy.qwer.dk/index.php?title=Main_Page
Spørgsmål:
1. Jeg har pt. en alm WIN XP PRO licens liggende som jeg overvejer at instalere på pc'en, men ville da gerne have et lidt mere mediacenter agtigt program på den, hvad er der af muligheder som kan køre på sådanne en halvgammel svend??
Jeg tænker her både i gratis programmer og evt. på windows mediacenter, (hvis den da kan trække det..??
2. Hvad vil I foreslå af udvidelser til den? der er to pci-porte på den da jeg ikke skal bruge ISDN og satelittv kortene. (jeg overvejer et pci med usb2 tilslutninger da der kun er usb1)
3. Jeg fandt på nettet at den ikke kunne udvides med mere ram, tror nogle af jer kloge hoveder at det er fordi der ikke er en slot til eller fordi systemet ikke kan arbejde med mere? (man kunne evt. skifte den eksisterende klods ud...)
og ellers modtages alle gode råd med kyshånd! Maskinen er ny og har ikke været sluttet til endnu...
__________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså til 1, så kan det vel bare se hvad den køre.... Men altså hvis du snakker musikprogrammer, så kan den sagtens køre de fleste, men det går selvfølgelig bare ikke særlig hurtigt, nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til???.. 
2. Det lyder som en fin nok ide, USB2 går en del hurtigere!..
3. Altså det ville jeg nok sige var lidt usandsynligt at der ikke er 2 ram-blokke, men nu ved jeg ikke hvad gammel den er, så??.. men systemet har jo ikke rigtig noget med det at gøre, det er Motherboardet (ved ikke om det er det du refererer til?).. Men selvfølgelig kan du skifte ramblok, NP der.. Men jeg ville nok ikke køre med mere en 512 ram, tingene plejer som reelt at hænge sammen (eks. 2.8 ghz, 1 gb ram)...
Håber det hjalp lidt!... and btw nice Citat..
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak, jeg havde egentlig regnet med at bruge den til lidt nettv, musik, billedvisning og evt. film
Jeg overvejer i samme ombæring at smide en større harddisk i den og et tvkort og så bruge den som optager, tror I den kan det?
Hvad med filmvisningsprogrammer? jeg har pt. powerDVD på min anden computer og det er egentligt rart at det kan huske hvor man var kommet til, er der nogen gode (og billige) programmer i den stil ?
Hvad med styresystemer? kræver windows mediacenter mere end alm XP? __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
kcdk Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min HTPC derhjemme er en ældre 800 Mhz / 512 MB ram maskine med Hauppauge 150 kort som kører Win XP pro og Meedio. Det klarer den fint. Ingen performance problemmer overhovedet.
Jeg kan sagtens se et optaget TV-program samtidigt med den optager et nyt eller lign kombination hvor den skal lave flere ting af gangen.
Om den har kræfter nok til at køre MCE ved jeg ikke. Har aldrig prøvet.
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kcdk skrev:
|
Min HTPC derhjemme er en ældre 800 Mhz / 512 MB ram maskine med Hauppauge 150 kort som kører Win XP pro og Meedio. Det klarer den fint. Ingen performance problemmer overhovedet.
Jeg kan sagtens se et optaget TV-program samtidigt med den optager et nyt eller lign kombination hvor den skal lave flere ting af gangen.
Om den har kræfter nok til at køre MCE ved jeg ikke. Har aldrig prøvet.
|
|
|
ok, det lyder da lækkert så er der jo chance for at jeg kan få min til noget lignede.
PT er mit store problem at den ikke vil gå ind i den win 98 som den var leveret med, der var et satelitkort i den og den blev ved med at bede en om at sætte sattelitten til, da jeg ikke skal bruge satelit, fjernede jeg kortet. MEN nu starter den bare op og viser et skærmbillede... jeg fik den til at gå ind i windows 1 gang i går, ved at genstarte og holdt ctrl nede, men det har den ikke ville siden...
er der nogen der har gode ideer til hvad jeg gør? __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan glemme atl om at køre MCE det er for tungt.
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers er der f.eks. Sesam Multimedie Center
http://www.programurl.com/sesamtv-media-center.htm
Det fungerer perfekt med en windows 98SE - som unægteligt vil køre noget bedre på din PC end Win XP.
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.sesamtv.com/index_en.htm
Og så er det endda gratis - En super programflade for ingen penge :-)
Meen.... Du skal nok bruge 256MB ram mere og gerne et tv-kort med hardware-encoding, så du er uafhængig (eller næsten) af cpu'en hvad angår tv-optagelse og komprimering.
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer skrev:
http://www.sesamtv.com/index_en.htm
Og så er det endda gratis - En super programflade for ingen penge :-)
Meen.... Du skal nok bruge 256MB ram mere og gerne et tv-kort med hardware-encoding, så du er uafhængig (eller næsten) af cpu'en hvad angår tv-optagelse og komprimering.
|
|
|
ok, det lyder spændende, PT er mit største problem dog at jeg slet ikke kan komme over i windows, så det er ikke så fedt, den starter bare op men vil ikke gå ind i windows!!! F****** P**
men jeg overvejer at formatere den, men så skal jeg lige være sikker på at kunne få alle drivere mm. til tastatur mm.
Men som sagt hvis der er nogen der har gode ideer eller gode foreslag, er de MERE end velkomne!!! __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |