Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 18:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: 1:1 pixelmapping Loewe Xelos A37 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kpach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 30 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er den heldige ejer af et Loewe Xelos A37. Men jeg kan ikke få tv'et til at køre 1:1 pixelmapping over DVI/HDMI. Jeg fandt denne artikel på nettet

Seems like quite a few people have problems getting things right with Loewe and WMCE/PC. After days of desperate trying I finaly got it right thanx to fantastic help from a guy at the Norwegian Loewe technical support.

With Loewe Xelos A37, WMCE05, GeForce 7600 DVI-> hdmi the following gives you perfect resolution and bit-to-bit picture at 1360x768. I also know it works on several other nVidia chipsets.

1) In the screen properties: Add the custom resolution 1360x768 at 61 Hertz. NOTE 61 Hertz, not 60.

2) In the Advanced timings:
Mode&timing: Custom values
Timing standard: Custom values
Flat panel scaling: Monitor scaling
Horisontal: Front p: 48, back p: 80, sync +, Fe-active: 1360, Sync with: 32, Be-active: 1360
Vertical: Front p: 3, back p: 15, Sync -, Fe-active: 768, Sync width: 5, refresh 60.923, Be-active: 768.

Works perfect, but I still have a huge problem, though. The settings wont save in Windows causing me to type in the same sh*t again after every reboot. Suggestions are very much appreciated!

I have also tried to make this work with PowerStrip, thinking the saving-problem would be "taken care of", but I cant seem to make it work at all. I actualle had to shut PS down to make it work. Maybe Im doing something wrong in PowerStrip, the same values should work, as far as I understand this. Any tip?

I recommend (by the way) the story and the bitmap at:
http://www.eirikso.com/2006/04/06/perfect-adjustment-of-your -lcd/
(right click -> download -> set as desktopBG NOT streched but centered)
to see clearly that every bit/pixel meet the panel perfectly! Thanx Eirikso!

Og det er jo altsammen meget godt. Kan bare ikke få punkt 1 til at virke, men kan godt få punkt 2 til at virke. Kan se på tv'ets OSD at det modtaget 1360x768 60 Hz, men windows står stadig på 1024x768 hvilket resulterer i at skærmbilledet vises 1,3 gange.

kan man ændre driveren til skærmen så den accepterer 1360x768 61 Hz. evt. i registreringsdatabasen

Til top Vis kpach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kpach

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 September 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hvilket grafikkort har du?

kpach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Geforce 7600 med 2 stk. dvi udgange. I min anden pc har jeg et geforce 6600 og det kan jeg heller ikke få til at virke. Kan man få pc'en/grafikkortet til at accepterer en anden skærm driver hvor man kan tilføje 1360x768 61 Hz.

På min anden pc med geforce 6600 og en 17" Samsung lcd skærm kan jeg godt tilføje 1360x768 61 Hz. Men når den så bliver tilsluttet Loewe tv'et skifter windows skærm driver automatisk. Hvis man bare kunne slå det fra, så kunne man sættet htpc'en op med samsung skærmen og så tilslutte Loewe tv'et bagefter ?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen

Hvilken timing standard bruger din Loewe? Der hvor du tilføjer custom resolutions i nvidia cpl'et er der en advanced hvor du kan indstille til fx cvt osv. Jeg har en projektor som ikke viser korrekt hvis ikke jeg fintuner timings....Det er værd at kigge på i hvert fald.

Ellers kan jeg anbefale dig at skifte imellem dine skærme, dvs lade være med i første omgang at køre clone eller dualview. Derefter når du KUN har én skærm på dit grafikkort(Din Loewe som "primary 1") og det er indstillet perfekt så lav enten en nview profile til den setting (som evt kan loades via en genvejstast eller lignende) eller skriv dine tweaks ned....dvs dine settings timings udgang osv. Så kan det automatiseres.

Jeg er ikke helt sikker i min sag men som regel hvis du har nvidia grafikkort så kører windows altid med en standard driver til skærmen(plug and play on Nvidiaxxx) Dette medfører således også at Nvidia driveren under installation sætter timings til Windows default timing standard som så implmenteres i både clone, dualview og std tilstand.......Dette kan være grunden til at du har problemer som sagt.....

Som interessant læsning kunne du kigge lidt på følgende link, for at få lidt kendskab til hvordan nvidia driveren virker(hvis man er interesseret i den slags.)
http://download.nvidia.com/developer/SDK/Individual_Samples/ DEMOS/common/src/NvCpl/docs/NVControlPanel_API.pdf#search=%2 2nvcpl.dll%22

En anden ide er at tjekke hos Loewe om der rent faktisk findes en Windows driver til din fladbørge...I så fald skulle det sikre at der ikke sker nogen fejl.....Dette er et longshot though...

Mvh Anders

kpach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Så kører det.

Skal dog snyde pc'en/tv'et lidt. Tv'et skal forbindes med både DVI-HDMI og DVI/RGB-RGB. Man skal så midlertidig køre som en skærm (RGB skærmen som primær og HDMI frakoblet. Tv'et skal selvfølgelig indstilles på RGB kanalen) indstille på 1360x768 60 Hz. (Dette virker også selvom tv'et ikke er tilsluttet med HDMI samtidig). Så skifter man om til clone mode med RGB udgange som den primære, så skal man bare skifte over på tv'et til HDMI kanalen.

Det virker lidt som en fejl i enten Nvidia driveren eller i windows. Har også prøvet ovenstående på DVI-HDMI til tv'et og DVI-DVI på Samsung Lcd'en det virker også når jeg kører clone mode med Samsungen som den primære. Det er som om default skærmdriveren (som bruges hvis det kun er tv'et som er tilsluttet via HDMI) kun accepterer 4:3 opløsninger (1024x768).

Prøvede lidt med rundll og NvCpl.dll her burde det også være muligt at skifte opløsning, men det virkede ikke når det kun var tv'et som var tilsluttet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes