| Forfatter |
|
Malbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet mig lidt frem med de forskellige versioner ffdshow på core2duo.
Jeg synes ikke at den version, der er lavet til den processor, er helt stabil.. Er det den bedste version at køre, og har jeg bare været uheldig at der er gået noget galt under installationen. Eller er det bedre med en af de nyere versioner, og er det så versionen til MMX eller SSE der er bedst? __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem med dette... Jeg havde en Pentium 4 3,2 GHz før, den kørte det næsten problem frit, men lå omkring 80% i ydelse, men hakkede ikke...
Med core2duo, ligger jeg omkring 20%, men den hakker... Og det bliver den ved med, uanset settings. Jeg kan få det til at køre uden ffdshow, men med purevideo, men det er langt fra lige så godt billedet...
Er løsningen at prøve at installere det hele forfra? __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo selvfølgelig, prøve at sætte sig lidt ind i tingene først... Det viste sig, at det var mig, der var en klovn ...
Jeg havde ikke aktiveret nogle codecs.... Kan klart anbefale en core2duo til HTPC. Den ligger på max 15% i ydelse i øjeblikket, så nu er der headroom til at lege med indstillinger!
Hvis der er nogen der har en idé om, hvad der skal bruges af indstillinger, så er de velkomne til at poste dem  __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået det til at virke, bortset fra at indimellem, dropper den frames... Jeg har godt windows og film liggende på samme disk array, men kører raid, og det ligger med en læse skrive hastighed mellem 230mb og 250mb.
Er det nødvendigt at køre windows på en anden disk? __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
LeGuin Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen problemer med ffdshow og core 2 duo. Det hele kører perfekt - også i 720P og 1080i.
Mpeg2 kvalitet (dvd og fjernsyn) er dog ikke noget at råbe hurra for.. __________________ JVC PD35D30 Plasma
Sony STR-DB 790 reciever
HTPC: Core 2 Duo E6600 4Gb Ram, 1.2 tB HD, Technotrend 1500 budget, ATI radeon 1600XT silent, AudioTrak Progidy 7.1 LT, Dign 3 case
Windows XP MCE 2005
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke kunnet få det til at fungere fra samme disk... Nu har jeg installeret xp på en seperat disk, og nu kører det perfekt.
Jeg forstår ikke at du synes, at Mpeg 2 ikke er noget at råbe hurra for..... Hos mig kører det helt perfekt. Det sænkede CPU load fra 20-25% med ret hårde indstillinger i FFDshow, til 2-8% efter at jeg havde installeret xp på en anden disk.... PC'eren er clocket fra 266MHz til 400MHz på fsb'en... __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |