Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kalibrering af Hauppauge HVR-1300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hej forumfolk,

Jeg er ny på forumet og nybegynder på området HTPC. Derfor dukker der nogle spørgsmål frem.

Mens jeg vi venter på pakkeposten skal komme med den nye projektor (Panasonic PT-AX100E), så er jeg gået igang med at få et mediecenter op
at stå. Til at starte med har jeg købt et Huppauge HVR-1300 tunerkort og installeret MediaPortal. Det har jeg så fået til at køre så der, i det
mindste kommer et signal frem...

Nu er det så jeg synes tv-billedet ser lidt mælket ud i det sorte og jeg vil gerne rette op på det uden at skulle justere hele min skærm og
skærmkortkalibrering. Det forbavser mig, at jeg ikke kan finde et drivervindue eller lign. som giver mulighed for at justere farver, kontrast, lys
osv. på tv-kortet - det kan selvfølgelig også være jeg bare er en klovn

Hvordan kan jeg få justeret det billede, så det bliver rimeligt at se på? Det kan da lade sig gøre, ik'?

Hilsen og tak på forhånd
Ilan
Til top Vis Lance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lance

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 November 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Der findes pt ikke noget software du kan gøre det med HVR-1300. Uden at være sikker(har ikke selv HVR-1300) Så kan du med ret stor sikkerhed bruge Graphedit til at justere forskellige settings på kortet. Graphedit er dog ikke så nemt though, men proceduren er at starte graphedit, og inserte det rigtige filter som du så højreklikker på og indstiller, hvis der kommer et property sheet. I de fleste tilfælde vil graphedit så skrive dine ændringer til registry'et under det hardware/software du indstiller(men ikke altid). Glem at gemme graphen hvis du bliver spurgt.....

Mvh Anders

Lance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok useriøst. Er det standarden for tvkort, at der ikke er nogen indstillingsmuligheder med mindre man bruger et 3. parts program af
tvivlsom kvalitet? Eller er det bare Hauppauge, som skulle være de førende på området? Det synes jeg da godt man kan blive lidt harm over...

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 November 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja det er standarden.....Hauppauge er endda bedre end de fleste, I ATI theater og andre kan man end ikke bruge Graphedit....

Graphedit er ikke tvivlsomt kvalitetsmæssigt.....Det er et af de mest avancerede multimediaprogrammer der findes til Windows and that's a fact, udviklere af multimedie applikationer bruger i mange tilfælde Graphedit til at skabe grafer til som implementeres i program koden. Til debugging er programmet iøvrigt fremragende.....

Meget af kalibrering af TV-korts output foregår nu omdage ikke i driveren eller dennes property pages, men derimod i selve DVD decoderen og herunder VMR9 procamp. I mange tilfælde vil du her kunne fin tune en del, men ikke fx Motion Blur og bitrate da da så vil være tale om decideret post processing.

Mvh Anders

Lance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu godt at 3. part giver god kvalitet, men det er brugervenligheden og stabiliteten jeg måske frygter lidt for.

Nu er jeg jo ikke ekspert. Hvad er VMR9 procamp og er det noget man kan pille ved så mit tvbillede bliver bedre?

Jeg prøver Graphedit når jeg kommer hjem. Håber det fungerer med mit kort.

Tak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes