Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydkort til styring af aktive højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 November 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er ved at sammensætte et Mediacenter som skal bruger til TDC Kabel(digital) og styrer aktive højtaler Front Beolab 8000, bag Beolab6000, Sub JBL og center mangler.

Hvilket lydkort kan bruges til dette formål?

Forslag til en aktiv center, den skal hænge under et TH42PV60, så den må gerne passe i design.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Borg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej 

Du har ikke skrevet så meget om hvad du forventer af produkterne og hvad de må koste… det kan derfor være lidt svært at hjælpe.

Med hensyn til lydkort ville jeg nok se lidt på AUDIOTRAK - PRODIGY 7.1 HIFI hvis det skal være et internt og TerraTec Aureon 7.1 FireWire hvis det skal være et eksternt. Disse to kort er der skrevet meget pænt om. Men prøv at præcisere dine krav så vil flere nok kunne hjælpe…

Med hensyn til højttaler er der jo også flere muligheder… Du kunne evt. sætte en eller to BeoLab 4000 op under dit tv. Du kunne også se lidt på denne side www.tptube.dk måske du kunne finde noget her du kan li. Et andet alternativ kunne være at bygge en aktiv højttaler selv…? (jeg ved jo ikke om det er en mulighed for dig) Du kan jo også bare købe en ”alm.” højttaler, og så købe en enkelt lille forstærker til den. Endelig kan du jo også prøve om du kan leve med et 4.1 setup og så undvære en center…

Vh Borg

Til top Vis Borg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Borg

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Tak, for info.

Jeg hade glemt at sige det er noget jeg laver for en ven, har har lige købt er hus på 300 km i Århus, så han vil ikke bruge alt for mange penge på det, men det skal jo se ok ud.

Det skal være internt, AUDIOTRAK - PRODIGY 7.1 ser fint ud, da der sidder et lydkort på det ASUS P5B AiLifestyle Series bundkort jeg har valgt, så tror jeg at jeg vil forsøge med det først.

Beolab 8000 kommer til at stå tæt på tv'er, så jeg tror at det er en god ide at prøve uden center først, men det er nok ikke så godt og 20.000.- for en Beolab 7-1 er nok for meget, jeg vil tro at han vil give ca. 5000.- for en center.

Han har en JBL center, den kunne man jo bare købe en mono block til, men den passer ikke så godt til TV.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes