Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydkort til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dean F
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej forum

Jeg skal til at sætte en htpc sammen, men så er spørgsmålet så hvad det skal være for et lydkort? det skal være et hifi kort med rigtig god lyd, så jeg kan få noget ud af min Concept serie  

Jeg har kigget på et Prodigy 7.1 HIFI og læst lidt om det her inde men kan ikk rigtigt finde en konklusion på om det er det bedste, der skal self være mulighed for analog og digital output.  

og sys jeg læste et sted at man ikk kunne brugt 7.1 til noget??? så vidt jeg ved skulle der jo komme 7.1 på Blueray/HD-DVD

det skal self ligge i samme prisklasse 1000kr +- 500

Håber i kan hjælpe.  

Til top Vis Dean F's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dean F

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kan høre du er lidt forvirret over hvad du egenligt vil.

Hvis formålet er at bruge HTPC'en som forforstærker og surround processor, er et godt bud i din prisklasse M-Audio Revolution 5.1 (ikke 7.1 udgaven hvis du kan få 5.1 udgaven), der har klart de bedste D/A konvertere i din prisklasse.

Hvorvidt 7.1 vil blive anvendt på BR/HD-DVD er stadigt uvidst, på nuværende tidspunkt, så vidt jeg ved, er der ikke udgivet nogen 7.1 udgivelser. Hvor længe der går før der bliver frigivet software decoding af de nye DD/DTS HD-formater på htpc er heller ikke til at vide, og derudover kan det ikke lade sig gøre at sende mere end 2-kanaler ud via spdif under de nye formater (max 2 kanaler ved 24/96).

I bund og grund, hvad er det du vil opnå med det lydkort? Hvis det bare skal føde en 'surround receiver' kan du finde kort til "ingen penge" der kan smide bit-perfect ud.

syddk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 December 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej!

Blander mig lige her! Jeg går selv i samme tanker og søger et lydkort som kan trække effektforstærkerne direkte. På baggrund af fremragende test i High Fidelity af M-Audio revolution 7.1 finder jeg din kommentar (Juri) om at 5.1'eren er endnu bedre meget interessant. Den er jo også noget billigere!! Hvad bygger du din udtalelse på! Kan du henvise til tests?

Jeg kommer primært til at bruge systemet til stereo (2.0 eller 2.1)

Mvh,

Til top Vis syddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syddk

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej!

5.1 er et redesignet 7.1 og anvender samme D/A converter til alle 6 kanaler som anvendes i Delta 24/192 audiophile og ESI Juli@.

Rygterne siger produktet blev sendt på markedet under de forkerte formodninger og endte med at komme til at koste mindre end 7.1.

Har man ikke behov for de 2 ekstra kanaler er det bestemt et godt bud, hvis man kan få fingrene i det. Specielt hvis din primære fokus er stereo. For langt bedre bass-management end den indbyggede i driveren anbefales Foobar+XOver plugin.

Jeg kører selv 2.2 i dag via et revo 7.1 - regner dog med min næste opgradering bliver til et LynxTwoB.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes