Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DRM (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 December 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hvor ville det være dejligt hvis du selv gav udtryk for din holdning til teksten i stedet for blot at linke til den...

Personligt synes jeg det er en"Male fanden på væggen"-tekst, og jeg har svært ved at tage den alvorlig. Der bliver skrevet en masse om Vista, både positivt og negativt. Fremtiden vil jo vise om det hele pludselig går af helvede til når Vista kommer, eller om det blot bliver endnu et OS i en lang række.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 December 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Det er mere som information til folk der er interesseret i emnet.

Min personlige holdning er at Vista er et rigtigt godt og gennemtænkt operativsystem der løser mange problemstillinger excellent, uden at det dog er noget panacea. Der sker megen spændende forskning i programmeringssprog (især funktionelle programmering) som jeg tror vil forme fremtidens operativsystemer.

Det bliver for omfattende at ridse alle de fremskridt op der er sket i Vista, men indenfor audiosfæren er der sket det at hele audioarkitekturen er genskrevet fra scratch, men med megen bagudkompatibilitet. Der er kommet nye low-level interfaces til og der er kommet en ny 32 bit fp mixer til. Derudover per-applikations volumenkontrol og en master brugervolumenkontrol som intet program kan styre. Det er gode ting.

Men i det store hele er jeg slet ikke så betaget af de tiltag på audiosiden da jeg egentligt ikke ser mig selv bruge Windows mixeren når jeg skal afspille musik. Den skal bypasses som den bliver det nu i XP, via Kernel Streaming.

Der er også sket nogle dramatiske fremskridt indenfor håndtering af brugergrænseflader, visualisering og rendering med hardwareunderstøttelse. Netværkstakken er også genskrevet og der er IPv6 understøttelse, også i en IPv4 verden via Microsoft servere der sørger for mapping. Og sådan kunne man blive ved.

Det negative er de ekstreme tiltag der tages for at beskytte indhold. Artiklen belyser meget godt hvilke konsekvenser det har på hele hardware- og softwareindustrien samt hvilke konsekvenser det kan få i form af yderligere monopolisering.

Hele DRM tanken bryder jeg mig ikke om da det besværliggører den frie anvendelse af medier og bestemmer den hardware der kan bruges.

Det er en dyster tekst, men jeg vil hellere kalde den visionær - i stil med de tiltag der har indfundet sig i Vista.

Men læs artiklen og dan din egen holdning.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes