| Forfatter |
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vad er anledningen til at en del devices såsom Squeezebox anvender anvender slimserver med eget protokoll istedet for almendelig file sharing?
Mvh, /Johan
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
slimserver er en streaming server. Den benytter de fil systemer som du vælger ! Du kan sagtens opbevare filer på en linux maskine, og streame dem med slimserver på en mac/pc/whatever f.e.k.s. . Squeezboxen, soundbrige og sonos er tynde klienter, de er afhængige af en app. der kan streame til dem, ellers ville de jo "bare" være kompakte PC systemer, og dermed dyrere/vanskeligere at designe/større.
mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at det er en streaming service, spørgsmålet er hvorfør?
Mener du at de ikke kan klare av at implemetere Samba-klient og et simpelt virtuellt filsystem i en sån klient?
Jeg syns det lyder veldig merklig og det skulle førvåne mig hvis ikke mange av dem kør embedded Linux ivf.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo altid spørge "hvorfor" ? I det her tilfælde har jeg svært ved at forestille mig hvad man kan opnå ved at fjerne streamingserveren, udover et mere kompliceret produkt ? For at få SB3 til at køre skal du mindst have 64 mB ram etc. I sidste ende ender man jo bare med en sammenbygget NAS/SB3....
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du førstår hvad jeg mener.
En simpel file sharing client er ikke mer komplex en en streaming client og den behøver ikke nogen obskyr streaming klient. Men hvis man gider opfinde hjulet gang på gang så fins det mange ting at "lave nyt".
Blir det bedre lyd med slimserver og isf hvorfør?
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
Jeg tror ikke du førstår hvad jeg mener.
En simpel file sharing client er ikke mer komplex en en streaming client og den behøver ikke nogen obskyr streaming klient. Men hvis man gider opfinde hjulet gang på gang så fins det mange ting at "lave nyt".
Blir det bedre lyd med slimserver og isf hvorfør?
|
|
|
Jeg tror vi taler forbi hinanden. Jeg ANER ikke hvordan du vil spille musik fra en file sharing client, men det kan da godt være at du har grundlaget for et genialt produkt ! Så er det jo bare at komme igang !
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du speler musik med en file sharing client, ikke fra.
File server -----> File client & MP3/FLAC/WMA/AAC/vanilla decoder ----> Førstærkare
File servern kan vare en computer, NAS eller nogen anden device der kan tillhandahålle en file server service. Noget der funnits i mange år.
Istf
Streaming server -----> Streaming client & MP3/FLAC/WMA/AAC/vanilla decoder ------> Forstærkare
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
SONOS har en variant av det jag frågar om dær den førsta enheten ær både file client och streaming server. Deras koncept tillhandahåller dock intelligent multiroom-funktionalitet och enlig dem selve, ett førbættrat protokol før Wireless.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
SONOS har en variant av det jag frågar om dær den førsta enheten ær både file client och streaming server. Deras koncept tillhandahåller dock intelligent multiroom-funktionalitet och enlig dem selve, ett førbættrat protokol før Wireless.
|
|
|
Det passer jo fint med min pointé, løsningen er jo dyrere med sonos ! Og jeg kan ikke rigtigt se hvad det er man kan med sonos, som SB ikke kan til den halve pris.
Jeg synes sonos er et FEDT system, men du får ikke samme "bang for the buck" som med SB3. Og sonos lyder ikke bedre....
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ligeglad med hvilken som lyder best av SB og SONOS. SONOS er et exempel som kombinerer file server med streaming server, ikke en løsning med file client server. Kan du ikke se forskel på det og det jeg spørger om så giver dine indlæg ikke nogen mening andet en at framhæve hvor god SB er.
Måske er min dansk så dårlig at det ikke er helt let at førstå den men den figur oven skal gå og førstå hvis man bare vil.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
Jeg har kun spørgt kring tekniken. Hvis du ikke kan svare på mine spørgsmål uden at gå i førsvar for dit valg (hvilket jeg er ligeglad d) så kan du måske låte bli at skrive i tråden istedet for at gøre dette til en tråd med SB vs SONOS.
|
|
|
Jeg fatter SIMPELTHEN ikke hvad du er ude på !!!!??? Men du skal da nok få din tråd i fred sure løg.
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor svært kan det vare?
Har slimservers streaming protokol nogen lydmessig fordel gentemot file sharing protocol som NFS eller NetBios file sharing?
Fins det nogen anden anledning?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Johan N skrev:
|
Jeg har kun spørgt kring tekniken. Hvis du ikke kan svare på mine spørgsmål uden at gå i førsvar for dit valg (hvilket jeg er ligeglad d) så kan du måske låte bli at skrive i tråden istedet for at gøre dette til en tråd med SB vs SONOS.
|
|
|
Jeg fatter SIMPELTHEN ikke hvad du er ude på !!!!??? Men du skal da nok få din tråd i fred sure løg.
MVH
Bonné
|
|
|
Må vil så lige bede om kammertonen i den her tråd tak!Og prøv engang lige at læse hvad i skriver inden i trykker indryk, det hjælper, så læs den her grundigt inden i fortsætter.
Citér:
Her er en liste med punkter, som vi vil bede dig opfylde når
du deltager aktivt på HIFI4ALL.DK, hvad enten det er forummet eller
vores øvrige interaktive aktiviteter.
- Det er vigtigt at du ytrer dig høfligt og venligt, også når du er kritisk. Personlige angreb og nedladende kritik hører ikke hjemme på HIFI4ALL.DK.
- Brok og ævl er spild af tid. Sørg for at dit indlæg har et
fagligt indhold, og skriv direkte til den person du er uenig med hvis
dit udsagn ikke har faglig interesse for andre.
Med andre ord tænk, før du taler!
- Undgå at reklamere for dit eller dit firmas formidable produkt, det er spam - og ikke tilladt i forummet!!!
- Når du laver indlæg, så sørg for at have en præcis emnelinie. Det er meget vigtigt for overskueligheden.
- Undgå at skrive med STORE BOGSTAVER, det kan opfattes som råben, og du vil typisk ikke få svar på dit indlæg.
- Når du citerer noget, så henvis med et link til kilden, det gør det nemmere for andre at følge dit indlæg.
- Tjek en ekstra gang før du poster et nyt emne. Måske findes svaret eller emnet allerede i forummet - brug søgefunktionen.
- Og sidst men, ikke mindst: Husk på at de der bidrager gør det gratis og af egen fri vilje - redaktion, såvel som brugere!
Vi henviser i øvrigt til "Retningsliner for brug af forum" |
|
|
Fortsat god debat om emnet.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Hvor svært kan det vare?
Har slimservers streaming protokol nogen lydmessig fordel gentemot file sharing protocol som NFS eller NetBios file sharing?
Fins det nogen anden anledning? |
|
|
Hvad med at gøre dig selv en tjeneste og smut ind på Slim Devices hjemmeside under "forum". Der kan du spørge ligeså tosset du vil og sikkert også få et mere uddybet svar, selvom jeg (og sikkert en del flere) ikke helt forstår, hvad du taler om. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke som at gå til BMW-forhandlaren og be dem forklare fordeler og ulæmper med BMW samt Mercedes? Man får veldig mange fordeler og slet ikke nogle ulæmper for BMW og i værste fal ulæmper med Merceces til svar.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Er det ikke som at gå til BMW-forhandlaren og be dem forklare fordeler og ulæmper med BMW samt Mercedes? Man får veldig mange fordeler og slet ikke nogle ulæmper for BMW og i værste fal ulæmper med Merceces til svar. |
|
|
Er du altid så fordomsfuld? Folk derinde er yderst neutrale. Men hvad med at oprette en tråd derinde - det tager kun et par minutter. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg prøver igen...
1: Træk vejret 2: Tænk før du taler 3: Hold dig til emnet! g� efter det ikke manden! 4: Har du ikke noget at sige når du har gjort som 1+2+3, ja så find en anden tråd.
Godnat.
PS: Det var sidste "advarsel", håber dælme ikke at jeg skal drikke min morgen kaffe til mere.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Ok, jeg prøver igen...
1: Træk vejret 2: Tænk før du taler 3: Hold dig til emnet! g� efter det ikke manden! 4: Har du ikke noget at sige når du har gjort som 1+2+3, ja så find en anden tråd.
Godnat.
PS: Det var sidste "advarsel", håber dælme ikke at jeg skal drikke min morgen kaffe til mere.
|
|
|
Jeg skriver til manden, at han kan smutte ind på Slim Devices, hvor han kan få hjælp - hvad forkert ser du i det? Du godeste... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Zorglub skrev:
Ok, jeg prøver igen...
Godnat.
|
|
|
Jeg skriver til manden, at han kan smutte ind på Slim Devices, hvor han kan få hjælp - hvad forkert ser du i det? Du godeste...
|
|
|
Jeg tror han mener fordumsfuld eller møjligen tossige spørgmsål eller så var det måske noget jeg skrev.
Ivf fins det ikke nogle tossige spørgsmål kun tossige svar. 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Zorglub skrev:
Ok, jeg pr�ver igen...
1: Tr�k vejret 2: T�nk f�r du taler 3: Hold dig til emnet! g� efter det ikke manden! 4: Har du ikke noget at sige n�r du har gjort som 1+2+3, ja s� find en anden tr�d.
Godnat.
PS: Det var sidste "advarsel", h�ber d�lme ikke at jeg skal drikke min morgen kaffe til mere.
|
|
|
Jeg skriver til manden, at han kan smutte ind p� Slim Devices, hvor han kan f� hj�lp - hvad forkert ser du i det? Du godeste...
|
|
|
Fint råd, men læs dit indlæg igen, resten kan du sagtens undvære. Kig så hele tråden. Jeg gider ikke se på at manden bliver skudt ned blot fordi han har et ærligt og åbent spørgsmål. Er der gode råd til det, som det du gav, ja så er det jo fint. Men om man forstår ham, eller om han er fordomsfuld? ja det hører altså ikke hjemme her. Heller ikke Bonné's afsluttende bemærkning. Vi skal have en ordenlig tone, og når jeg allerede har gjort opmærksom på det, ja så er det bare med at komme i gang med at efterleve det eller blive væk. Og så skal vi ikke snakke mere om det her, tilbage til emnet.
|
| Til top |
|
| |