| Forfatter |
|
BlahaC4 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber i kan hjælpe på denne front.. indtil videre kigger jeg selv lidt videre.. men vil gerne høre hvis nogen har det samme eller kender til nogen test om nogle af delene.. Jeg finder kabinettet på et tidspunkt, når jeg har fået søgt det hele igennem. Jeg kigger pt på bundkort, og tænker på om der ikke skal være hdmi på.. micro atx er klart at fortrække synes jeg.. men giv input!!
Har set på disse: http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories= 1&model=324 Abit IL-90MV eller http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217580 ASRock ALiveNF4G-DVI
Ved ikke hvilken jeg skal vælge så
CPU vil gerne bare have en der har regnekraft nok til at styre 2xdekodning, hvis jeg smider to tunerkort i!?
Jeg leder så efter tunerkort, lydkort(bedre end onboard), billige ram, og hvis der lige er mere.. :) Eneste jeg har til "genbrug" er harddisk
Den skal bruges primært til at optage tv, afspille musik og så til små forbrug af comp, såsom inet og tekstbehandling. :) regner med det måske kan erstatte en dvd-afspiller..
__________________ There are 10 types of people in the world, those who understand binary and those who don't
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge et hauppauge PVR 500 kort hvis du vil have to tunere. der er jo 2 på. Nu ved jeg ikke om analog er godt nok det er det kort jo. Digital ved jeg ikke nok om, men hvad jeg fandt ud af da jeg byggede var der for mange problemer med det endnu til jeg gad, med manglede undertekster osv.
Cpu vælg her en lille core 2 duo. måske en E6300, eller måskeen af de nye E4300. Hvis det skal være billigt. Der er også de andre T modeller som hvist er beregnet til micro, men dem ved jeg heller ikke nok om andet end At Intel er det bedste for tiden. Om det skal være micro eller alm vælger du jo selv. Pt vil jeg kun selv have alm, da jeg så løbene kan skifte mit hardware efterhånden som jeg får nyt ind af døren. Men er jo op til en selv.
Lydkort, prøv at søge i forum, der er mange gode forslag her og bedre forklaringer end jeg kan skrive her.
Det var mine 50 cent.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
BlahaC4 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak.. men vil 500 kortet vise lige så god kvalitet som et med kun en tuner?
Regner også med, hvis jeg tager abit kortet, at det bliver noget duo ting.. Helst ha micro, så det fylder så lidt som muligt, er ikke en der opgradere hele tiden, så det går nok.. :)
__________________ There are 10 types of people in the world, those who understand binary and those who don't
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja PVR 500 er lige så godt som 150. 150 vil bare bruge mere cpu kraft da det ikke er hardware basseret som 500 er med begge sine. Ellers skal du ud i dem med digital luft antenne på altås 1100 og 1300 modellerne. Søg i forum omkring dem
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
BlahaC4 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og kigger lidt.. og ser ud til at lydkort ikke rigtig behøves, altså ud over onboard, kan det passe..? det skal forbindes til min cambridge 540r v2 receiver..
Tuneren skal kun bruges når der skal optages, jeg vil selvfølgelig bruge tuneren i tv'et jeg køber til almindelig kiggeri. Skal jeg så købe mig et PVR 500 eller skal jeg finde et andet?!
|
| Til top |
|
| |
nr.one Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved at have to tuner er at man kan optage to programmer som lapper over hinanden. Fx har jeg kun en tuner i mit nuværende setup og hvis jeg fx. vil optage to programmer som starter lige efter hinanden får jeg problemer da man som regel begynder optagningen ca. 2-3 min før programstart og ligeledes slutter 2-3 min efter for at være 100% sikker på at få hele programmet med. Dermed kan du godt se at jeg ikke kan optage et efterfølgende program hvis det starter lige bagefter.
Så hvis du regner med at optage en del køb en med 2xtuner og ellers kan du nøjes med 1xtuner. Ville ligeledes vælge en PVR-500, har selv en PVR-150MCE og den giver et pænt billede.
|
| Til top |
|
| |
nr.one Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle du overveje dette dualcard:
Det har både en analog tuner og en HD-tuner. Så skulle man da være lidt forberedt på fremtiden. :-)
|
| Til top |
|
| |
BlahaC4 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke lige se hvis du har linket til noget der i den sidste.. :)
Men jeg går og overvejer at skippe det, da det er for mange penge jeg skal smide i den, i stedet vil jeg gerne have en hdd optager, og så gerne med lan til...
Da det kan gøres til lidt billigere penge.. Nogen der så ved hvilke jeg kan kigge efter, har tænkt lidt på kiss... men dem jeg har kigget på, har så ikke hdmi.. :(
|
| Til top |
|
| |
nr.one Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, en HD-optager er selvfølgelig også en mulighed. Du skal bare lige gøre dig klar i hovedet hvilket behov du ønsker at dække.
1) Mediacenter: Er lidt mere kompliceret af opsætte og vedligeholde end en HD-optager. Kan kun anbefales hvis du udover optagfunktionen ønsker musikarkiv med alle dine CD'er på harddisken, Videoarkiv med både filmklip, optaget programmer, private film osv., fotoalbum samt en masse andre mindre ting. Hvis du er ligeglad med disse ekstrafunktioner synes jeg at en HD-optager vil være et fint valg, den kan jo altid senere hen efter ca. 2 år skiftes ud til et mediacenter.
2) HD-Optager: Kan kun optag ting og afspille dem, der er endnu ikke en HD-optager med indbygget EPG (Elektronisk Program Guide), hvilket vil sige at du ikke bare kan sige til din HD-optager at den skal optage alle Viden-Om programmer. Til gengæld er et sådan system let at opsætte og kræver ingen vedligeholdelse.
|
| Til top |
|
| |