Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 08:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: VGA til Component (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er den generalt lykkelige ejer af et sony tv (KE-P37XS1) men efter jeg for et årstid siden ville sætte min pc (MCE2005) til blev jeg sku lidt ked... der er INGEN smarte tilslutnings mulighedder ud over component og scart... Jeg har læst mig til at sådan et kabel http://www.myhometheater.homestead.com/vgacable.html skulle kunne sættes til mit GFX (Nvidia FX5500) Jeg har prøvet alle guides og lignede, og har været forbi ALLE, eller de fleste internet sider... Nu er jeg snart desperat er der nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning, da jeg ik lige syntes at jeg er tilfreds med s-video kablet jeg bruger nu. Er der virkelig ik andre løsninger end at købe et svine dyrt GFX kort (AGP) med component ud.

Jeg har lavet et af de ovenstående kabler, men når jeg sætter det til sker der ik en skid... når jeg på tv´et skifter til AV fra TV, kommer billedet frem i underlige farver og striber (uden jeg har taget nogle piler...) i 2 sek. for derefter at vise sort skærm og nogle gange skriver tv´et udenfor signal. Sony´s hotline pr. mail et IK til nogen hjælp HAR prøvet, nu har de jo solgt mig et TV hvorfor så yde nogen som helst form for hjælp...

Tak for alle de gode råd og guides, jeg har læst her på forumet, og tak for alle de gode råd jeg forhåbentlig får til mit problem ;)

KOBS

Til top Vis kobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kobs

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Det nummer kan du kun lave hvis dit grafikkort understøtter component ud via VGA.

Ellers må du have en aktiv konverter som f.eks. disse. Om det så bedre kan betale sig frem for et kort med component ud, skal jeg ikke kunne sige - kender ikke på stående fod priser på AGP kort.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Jep, der skal en transcoder til for at få det til at virke. Det kabel som du linker til bruges også til TV/projektorer som kan tage component gennem deres VGA indgang.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

kobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Næsten alle Nvidia kort fra 5200 understøtter RGB out via VGA porten, jeg kan ikke finde ud af hvem der har sat mit kort sammen (produceret det) så jeg kan heller ikke finde ud af om mit supportere denne feature, men det har jeg gået ud fra

Jeg har også kigget på sådan nogle transcodere og konverter bokse, men har ik den store fidus til dem. så hellere købe nyt GFX

Til top Vis kobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kobs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes